Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer houd in/valt weg na volgas rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 463 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64072 - Brommer houd in/valt weg na volgas ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Downside 23-3-2011 18:50 Print topicpost

Posts: 232
hallo,

mijn Honda hm cre (am6) houd in als ik een tijdje volgas gereden heb, of ver doortrek in toeren. wat zou dit kunnen zijn?

ook heeft hij minder vermogen als hij warm is en stottert een beetje voor de powerband, dit zijn symptomen van een te grote sproeier, maar ik durf eigenlijk niet kleiner omdat hij inhoud bij hoge toeren..

setup,

dr50
12mm
originele uitlaat

(koppeling slipt ook als de ziekte weet nie of dit er iets mee te maken kan hebben?)

Dit bericht is gewijzigd door Downside op 23-3-2011 om 18:53 uur.
 
Ride It Like Ya Stole It

Paul de Salmiakbal 23-3-2011 18:59 Print reply

Posts: 5285
Ik zou eerst het probleem met je koppeling maar eens proberen op te lossen.
Kan komen door verkeerde olie, versleten platen, uit elkaar gehad en verkeerd gemonteerd etc..
En zo'n ding heeft uit de fabriek toch een veel grotere carb?
Voor het afstellen moet je ff de afstelfaq opzoeken.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 23-3-2011 om 19:00 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 23-3-2011 19:30 Print reply

Posts: 6717
zijn de brandstofleidingen gewoon niet een beetje verstopt? of de tank?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Downside 23-3-2011 19:34 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ik zou eerst het probleem met je koppeling maar eens proberen op te lossen.
Kan komen door verkeerde olie, versleten platen, uit elkaar gehad en verkeerd gemonteerd etc..
En zo'n ding heeft uit de fabriek toch een veel grotere carb?
Voor het afstellen moet je ff de afstelfaq opzoeken.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 23-3-2011 om 19:00 uur.



alleen de nieuwere type´s hebben een grotere carb, ik heb nieuwe koppelingsplaten besteld. alleen het lijkt mij toch dat dit probleem met de benzinetoevoer te maken heeft..
 
Ride It Like Ya Stole It
Aprilia RX 50 2003 23-3-2011 19:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Downside
[...]



alleen de nieuwere type´s hebben een grotere carb, ik heb nieuwe koppelingsplaten besteld. alleen het lijkt mij toch dat dit probleem met de benzinetoevoer te maken heeft..


ga de brandstofleiding en de tank eerst maar eens schoonmaken. en neem dan meteen de carb even mee
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 23-3-2011 19:35 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Downside
[...]



alleen de nieuwere type´s hebben een grotere carb, ik heb nieuwe koppelingsplaten besteld. alleen het lijkt mij toch dat dit probleem met de benzinetoevoer te maken heeft..



nou dan maakt je de carb schoon en blaas je alles door
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Downside 23-3-2011 19:35 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
zijn de brandstofleidingen gewoon niet een beetje verstopt? of de tank?



ik zal morgen alles eens even schoon maken, en toch maar een kleinere sproeier proberen.
 
Ride It Like Ya Stole It
Mrherbisthehealing 2-6-2012 23:24 Print reply
Posts: 5
ik weet niet of er nog iemand op zal reageren want het topic is al vrij oud..

maar ik heb hetzelfde probleem met mijn kawa AR50,
vroeger haalde die zonder problemen 85-90, nu begint die al op 60 km/h of zelfs vroeger te stotteren en weg te vallen (zoals boven beschreven)
ik heb hetzelfde gevoel alsof hij gas meer krijgt, die bwoooooap en dan zeker 3-4 sec voor hij terug pakt na lager te hebben geschakeld.

ik heb net mijn carb 'ultrasoon' laten reinigen (zo in een badje met een of ander product), maar hij doet het nog steeds.
ik heb de vlotternaald wat geschuurd opdat die niet zou blijve steken en ook de tankdop gekuist en geschuurd (opdat die niet vaccuum zou zuigen).

wat zou het kunnen zijn? ontsteking die wegvalt en dus een nieuwe CDI steken? of zijn het misschien de zuigerveren? net nieuwe gestoke na cilinder te laten uithonen (trouwens ook een nieuwe koppakking maar die was te klein en heb ik zelf op maat moeten snijden en daarna vlakschuren zodat de veren er niet achter zouden haken) misschien zijn ze kapotgesprongen ofzo?
 

Dit topic is 7334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved