Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
24-3-2011 19:04 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Met een 1 in 4 in 1?
Het zou kunnen, verschillende buislengtes.
Maargoed, dat zou dagen van testen en bouwen zijn
het laten klinken natuurlijk
4 in 1 beteken dat je van 4 uitlaatbuizen naar 1 gaat, maar dat gaat beetje moeilijk als je maar 1 uitlaatpoort hebt
|
|
|
|
PRO TUNING |
24-3-2011 19:09 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
waarom niet gewoon een paar meter rvs buis kopen en een tig lasapparaatje
RVS is niet aan te raden voor een oude motor
|
|
|
|
-simon- |
24-3-2011 19:12 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
RVS is niet aan te raden voor een oude motor
waarom dan niet?
je komt wel altijd met een antwoord of iets wel of niet goed is. maar nooit met een argument erbij.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
jr customs |
24-3-2011 19:17 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
RVS is niet aan te raden voor een oude motor
Waarschijnlijk omdat rvs een slechte warmte afgifte heeft en oude motoren geen geharde zittingen hebben waardoor de klepzittingen heel snel gaan slijten.
Ik wil hier tegen in gaan en zeggen dat je je daar bij een cb50 weinig zorgen over hoeft te maken, als je de buis niet 15mm dik maakt tenminste.
|
|
|
|
JB1 |
24-3-2011 19:23 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
het laten klinken natuurlijk
4 in 1 beteken dat je van 4 uitlaatbuizen naar 1 gaat, maar dat gaat beetje moeilijk als je maar 1 uitlaatpoort hebt
Daar had ik het ook niet over.
Ik heb het over van 1 naar 4 en weer terug naar 1.
Kleine miscommunicatie denk ik.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
24-3-2011 22:56 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Met een 1 in 4 in 1?
Het zou kunnen, verschillende buislengtes.
Maargoed, dat zou dagen van testen en bouwen zijn
wat een onzin. Het geluid wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal verbrandingen, dus het aantal pulsen per tijdseenheid. Dat verandert niet door je uitlaat.
daarnaast heb je nog een interactie tussen de gassen van meerdere cilinders, en bij een eencilinder zul je dat nooit hebben want de verbranding heeft altijd dezelfde oorsprong, terwijl bij een meercilinder er meer punten zijn waar het vandaan komt
mocht je een filmpje op youtube vinden die mij ongelijk geeft hoor ik het graag, want dan is dat bewijs van dat we in de matrix zitten.
|
|
Too cool for school! |
|
jr customs |
24-3-2011 23:04 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
wat een onzin. Het geluid wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal verbrandingen, dus het aantal pulsen per tijdseenheid. Dat verandert niet door je uitlaat.
daarnaast heb je nog een interactie tussen de gassen van meerdere cilinders, en bij een eencilinder zul je dat nooit hebben want de verbranding heeft altijd dezelfde oorsprong, terwijl bij een meercilinder er meer punten zijn waar het vandaan komt
mocht je een filmpje op youtube vinden die mij ongelijk geeft hoor ik het graag, want dan is dat bewijs van dat we in de matrix zitten.
Opzich is het wel zo dat je een uitlaat zo kan maken dat het lijkt of het een 4cyl is.
Als je een 1in4 uitlaat maakt en je maakt elke pijp 1/2 labda langer dan de andere zou je 1 slag op 4 op elkaar volgende momenten horen, dit werkt alleen maar op 1 toerental goed.
Een geluidsgolf is 2 labda lang voor zover ik me kan herinneren.
|
|
|
|
Gerard1793 |
24-3-2011 23:07 |
Posts: 4006 |
Ik denk niet dat het zo makkelijk is
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Rens |
25-3-2011 2:02 |
Posts: 6863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
wat een onzin. Het geluid wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal verbrandingen, dus het aantal pulsen per tijdseenheid. Dat verandert niet door je uitlaat.
daarnaast heb je nog een interactie tussen de gassen van meerdere cilinders, en bij een eencilinder zul je dat nooit hebben want de verbranding heeft altijd dezelfde oorsprong, terwijl bij een meercilinder er meer punten zijn waar het vandaan komt
mocht je een filmpje op youtube vinden die mij ongelijk geeft hoor ik het graag, want dan is dat bewijs van dat we in de matrix zitten.
Volgens dit filmpje heb je ongelijk Best mooie uitlaat trouwens.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
PRO TUNING |
25-3-2011 7:41 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
waarom dan niet?
je komt wel altijd met een antwoord of iets wel of niet goed is. maar nooit met een argument erbij.
Misschien om de vaak niet gebruikte grijze hersencellen te stimuleren
|
|
|
|