Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64069 - uitlaat 4takt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-3-2011 19:04 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Met een 1 in 4 in 1?
Het zou kunnen, verschillende buislengtes.
Maargoed, dat zou dagen van testen en bouwen zijn



het laten klinken natuurlijk

4 in 1 beteken dat je van 4 uitlaatbuizen naar 1 gaat, maar dat gaat beetje moeilijk als je maar 1 uitlaatpoort hebt
 
PRO TUNING 24-3-2011 19:09 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
waarom niet gewoon een paar meter rvs buis kopen en een tig lasapparaatje



RVS is niet aan te raden voor een oude motor
 
-simon- 24-3-2011 19:12 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


RVS is niet aan te raden voor een oude motor


waarom dan niet?
je komt wel altijd met een antwoord of iets wel of niet goed is. maar nooit met een argument erbij.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jr customs 24-3-2011 19:17 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


RVS is niet aan te raden voor een oude motor


Waarschijnlijk omdat rvs een slechte warmte afgifte heeft en oude motoren geen geharde zittingen hebben waardoor de klepzittingen heel snel gaan slijten.

Ik wil hier tegen in gaan en zeggen dat je je daar bij een cb50 weinig zorgen over hoeft te maken, als je de buis niet 15mm dik maakt tenminste.
 
JB1 24-3-2011 19:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



het laten klinken natuurlijk

4 in 1 beteken dat je van 4 uitlaatbuizen naar 1 gaat, maar dat gaat beetje moeilijk als je maar 1 uitlaatpoort hebt


Daar had ik het ook niet over.
Ik heb het over van 1 naar 4 en weer terug naar 1.

Kleine miscommunicatie denk ik.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-3-2011 22:56 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Met een 1 in 4 in 1?
Het zou kunnen, verschillende buislengtes.
Maargoed, dat zou dagen van testen en bouwen zijn


wat een onzin. Het geluid wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal verbrandingen, dus het aantal pulsen per tijdseenheid. Dat verandert niet door je uitlaat.

daarnaast heb je nog een interactie tussen de gassen van meerdere cilinders, en bij een eencilinder zul je dat nooit hebben want de verbranding heeft altijd dezelfde oorsprong, terwijl bij een meercilinder er meer punten zijn waar het vandaan komt

mocht je een filmpje op youtube vinden die mij ongelijk geeft hoor ik het graag, want dan is dat bewijs van dat we in de matrix zitten.

 
Too cool for school!
jr customs 24-3-2011 23:04 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


wat een onzin. Het geluid wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal verbrandingen, dus het aantal pulsen per tijdseenheid. Dat verandert niet door je uitlaat.

daarnaast heb je nog een interactie tussen de gassen van meerdere cilinders, en bij een eencilinder zul je dat nooit hebben want de verbranding heeft altijd dezelfde oorsprong, terwijl bij een meercilinder er meer punten zijn waar het vandaan komt

mocht je een filmpje op youtube vinden die mij ongelijk geeft hoor ik het graag, want dan is dat bewijs van dat we in de matrix zitten.



Opzich is het wel zo dat je een uitlaat zo kan maken dat het lijkt of het een 4cyl is.
Als je een 1in4 uitlaat maakt en je maakt elke pijp 1/2 labda langer dan de andere zou je 1 slag op 4 op elkaar volgende momenten horen, dit werkt alleen maar op 1 toerental goed.

Een geluidsgolf is 2 labda lang voor zover ik me kan herinneren.
 
Gerard1793 24-3-2011 23:07 Print reply

Posts: 4006
Ik denk niet dat het zo makkelijk is
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Rens 25-3-2011 2:02 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
wat een onzin. Het geluid wordt in de eerste plaats bepaald door het aantal verbrandingen, dus het aantal pulsen per tijdseenheid. Dat verandert niet door je uitlaat.

daarnaast heb je nog een interactie tussen de gassen van meerdere cilinders, en bij een eencilinder zul je dat nooit hebben want de verbranding heeft altijd dezelfde oorsprong, terwijl bij een meercilinder er meer punten zijn waar het vandaan komt

mocht je een filmpje op youtube vinden die mij ongelijk geeft hoor ik het graag, want dan is dat bewijs van dat we in de matrix zitten.



Volgens dit filmpje heb je ongelijk Best mooie uitlaat trouwens.
 
achter de maan is alles beter
PRO TUNING 25-3-2011 7:41 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


waarom dan niet?
je komt wel altijd met een antwoord of iets wel of niet goed is. maar nooit met een argument erbij.


Misschien om de vaak niet gebruikte grijze hersencellen te stimuleren
 

Dit topic is 3152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved