Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - olielek bij koppeling am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64060 - olielek bij koppeling am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TOMDT50x 22-3-2011 16:40 Print topicpost

Posts: 15
hallo,
na het rijden zie ik olie bij mijn koppelinghevel weg druipen. Ik zelf dacht dat mijn keerring kapot was dus die heb ik vervangen, helaas zonder resultaat. Weten jullie misschien waardoor die lekt en kan het zijn dat ik er verkeerde olie(kroonolie voor honda brommers)in heb gegooit?
alvast bedankt.
 

_3s_ 22-3-2011 16:42 Print reply

Posts: 899
die kroonolie is wss dunner waardoor die langs je keerring weglekt wanneer je motor warm is. Gewoon de goede olie erin gieten en dan kijken of het nog zo is.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Tim-gpr99 22-3-2011 16:43 Print reply

Posts: 841
pasvorm daar niet zo lekker meer? dat hij langs je keerring lekt?
 
GPR50 '99 streetfightert
TOMDT50x 22-3-2011 16:44 Print reply

Posts: 15
bedankt voor de snelle reactie
het is wel gewoon 10w40 (wat aangeraden wordt) of zeggen dit niets over de dikte van de olie?
 
_3s_ 22-3-2011 16:47 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TOMDT50x
bedankt voor de snelle reactie
het is wel gewoon 10w40 (wat aangeraden wordt) of zeggen dit niets over de dikte van de olie?

dan moet je het idd ergens anders gaan zoeken 10 w 40 is 10 w 40 normaalgezien
 
Jeuj TSW erbij! =D
TOMDT50x 22-3-2011 16:49 Print reply

Posts: 15
nou, ik heb met veel moeite de keering erin gekregen, en het is wel dezelfde maat als die er al op zat (15-24). ik lees ook veel over een stift met een balletje, dat dan de stift krom is. maar daar snap ik niets van? welk stift en balletje?

Dit bericht is gewijzigd door TOMDT50x op 22-3-2011 om 17:43 uur.
 
Maup 22-3-2011 19:49 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TOMDT50x
nou, ik heb met veel moeite de keering erin gekregen, en het is wel dezelfde maat als die er al op zat (15-24). ik lees ook veel over een stift met een balletje, dat dan de stift krom is. maar daar snap ik niets van? welk stift en balletje?

Dit bericht is gewijzigd door TOMDT50x op 22-3-2011 om 17:43 uur.

Daar zou hij geen olie door gaan kunnen lekken.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 22-3-2011 om 19:49 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
TOMDT50x 22-3-2011 20:32 Print reply

Posts: 15
oke, nou bedankt. ik heb nu een nieuwe koppelingshevel, keerring, veer en ringetje. hopen dat het dank is opgelost:,
 
Aprilia RX 50 2003 22-3-2011 20:36 Print reply

Posts: 6717
die koppelingshevel gaat n beetje op en neer bij am6, kan zijn dat er wat af gesleten is door trillen oid?

vind ik een beetje een grove bouwfout van minarelli
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Maup 22-3-2011 21:20 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
die koppelingshevel gaat n beetje op en neer bij am6, kan zijn dat er wat af gesleten is door trillen oid?

vind ik een beetje een grove bouwfout van minarelli

Ik niet aangezien het originele veertje wat erop zit haakjes heeft waardoor dat heveltje maar een paar millimeter kan verschuiven.
Die paar millimeter kan geen kwaad en zul je ook niet merken.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 22-3-2011 21:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Ik niet aangezien het originele veertje wat erop zit haakjes heeft waardoor dat heveltje maar een paar millimeter kan verschuiven.
Die paar millimeter kan geen kwaad en zul je ook niet merken.


ja oke, maar er perst zich wel zand en water tussendoor. en dat vernielt je naaldlager dat er zit. zijn duur en alles moet dan los
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MTVENTJE 23-3-2011 22:50 Print reply
Posts: 27
als het wat olie is maakt het niet veel uit, het is niet fijn weet ik. maar mijn MT lekt ook een druppeltje per dag als ik net gereden heb, rijd ie niet minder om.

maarja kan inderdaad komen omdat de hevel wat op en neer gaat. tis denk ik dan niet iets waar je je erg zorgen om hoeft te maken.
 
ChielTZR 23-3-2011 23:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTVENTJE
als het wat olie is maakt het niet veel uit, het is niet fijn weet ik. maar mijn MT lekt ook een druppeltje per dag als ik net gereden heb, rijd ie niet minder om.

maarja kan inderdaad komen omdat de hevel wat op en neer gaat. tis denk ik dan niet iets waar je je erg zorgen om hoeft te maken.


Geen enkel blokje is gemaakt om te lekken.
nu is af te toe een beetje zweten niet erg.
denk dat je met nieuwe keerring al ver bent. en, dunne of dikke olie zou niks uit mogen/moeten maken, hij moet beide tegen houden.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
TOMDT50x 12-4-2011 13:59 Print reply

Posts: 15
ik heb al 4x een keerring vervangen, ook een keer die hevel, ringetje en veertje maar nog steeds lek ik, en het gaat om meer dan een druppeltje per dag, overal waar ik hem neer zet, laat ik sporen achter...
 
Thomasko 15-4-2011 23:00 Print reply
Posts: 9
Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn aprilia rs50.

Er lekt olie langs de koppelingsstift naar boven. Ik heb het ringetje vervangen maar dat bracht geen soelaas. Elke keer als ik gas trilt de koppelingshevel omhoog, en spuit het olie er bijna uit.

Nu improvisatorisch een beugel gemaakt die de koppelingshevel omlaag duwt, maar het is nog steeds niet genoeg om het lekken te stoppen.

Ik ga nu een ringetje snijden uit een oude fietsband, hopen dat dit helpt.
 

Dit topic is 6066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved