Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #64059 - Vreemd voorval koppeling AM6
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 3651 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tim-gpr99 |
22-3-2011 16:41 |
Posts: 841 |
heb je hem niet in zn versnelling staan ofzo? Met nieuwe lagers en of keerringen wil hem soms stroef draaien, had ik ook last van. Het hart van de koppeling was bij mij ook enorm lastig te draaien met de hand.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Royal Club |
22-3-2011 17:22 |
Posts: 60390 |
even voor de duidelijkheid de volgorde van hoe het hoort, afgaande op de volgorde van je foto's
moer vd as.
borgplaatje
koppelingshart
dikke ring.
Koppelingshuis
ring 1 normaal, geen vormen, staat wel iets conisch.
ring 2, karterring, staat ook iets conisch
ring2 moet met de 'spitse'kant naar je blok staan, en ring 1 in spiegelbeeld, dus met de 'spitse' kant naar je koppeling.
samen werken deze 2 als een soortement van veer.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Royal Club |
22-3-2011 17:33 |
Posts: 60390 |
oja, die moer moet vast gezet worden op 58nm. Niet met een luchttol.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
22-3-2011 17:53 |
Posts: 9841 |
dan stel je je luchttol toch op 58nm af
hoe moet je anders je koppeling blokkeren :/ ik ga echt geen 10eu uitgeven aan speciaal gereedschap.
|
|
Too cool for school! |
|
Royal Club |
22-3-2011 17:59 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dan stel je je luchttol toch op 58nm af
hoe moet je anders je koppeling blokkeren :/ ik ga echt geen 10eu uitgeven aan speciaal gereedschap.
nee, je moet t immers eerst kapot maken, de schuld geven aan je gereedschap, en daarna pas dingen kopen/maken om het werk uit te voeren zoals het hoort.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-3-2011 19:04 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
oja, die moer moet vast gezet worden op 58nm. Niet met een luchttol.
waarom niet met luchttol, zat een stand op van 70 Nm. Net niet helemaal vast knallen... Nu al wel een half jaartje trug maar nog niks ontploft
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
FreakyRik |
22-3-2011 19:09 |
Posts: 338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
even voor de duidelijkheid de volgorde van hoe het hoort, afgaande op de volgorde van je foto's
moer vd as.
borgplaatje
koppelingshart
dikke ring.
Koppelingshuis
ring 1 normaal, geen vormen, staat wel iets conisch.
ring 2, karterring, staat ook iets conisch
ring2 moet met de 'spitse'kant naar je blok staan, en ring 1 in spiegelbeeld, dus met de 'spitse' kant naar je koppeling.
samen werken deze 2 als een soortement van veer.
Bedankt voor deze info Royal! de volgorde had ik er wel goed opzitten, maar dat ring 1 ook iets conisch staat wist ik niet, en ik zal er dus goed opletten bij het monteren straks.
Ik had wel een idee wat het kon zijn, en die werd bevestigd nadat we zojuist het blokje weer voorzichtig hebben opengemaakt. Ik had per ongeluk een shimring op de foute plek gelegt. Namelijk de ring voor boven op de secundaire as, onderop de primaire as gelegd, daar hoort helemaal geen ring natuurlijk stom stom stom, maarja van fouten leer je, en dit zal mij de volgende keer niet meer gebeuren
Ik verwacht dus dat hij straks gewoon normaal zal functioneren wanneer het weer in elkaar zit, dat laat ik ook wel even weten.
Ik heb helaas geen momentsleutel (moet ik nog eens kopen ) maar ik zal de luchttol zo als beschreven in de HOW-TO die ik heb gebruikt, op een lage stand afstellen, en gewoon gezond verstand gebruiken om die moer vast te maken
Thanks as always gentlemen!
|
|
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it! |
|
Royal Club |
22-3-2011 19:14 |
Posts: 60390 |
die bakringen vergis ik me ook nog wel eens in,
klein tipje nog:
Voor je de boel dichtplakt met vloeibaar, kijk of alles soepel draait en of het blok in alle versnellingen gaat, zo ja? dan open maken, vloeibaar aanbrengen en definitief dichtmaken
Tis naar als je denk dat het allemaal werkt, maar moment dat je alle bouten hebt aangedraaid de boel niet meer schakelt of rond wil.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-3-2011 19:16 |
|
Royal Club |
22-3-2011 19:23 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-3-2011 19:26 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
daar hoort helemaal geen vloeibaar tussen. ik heb het over de carters zelf, niet de deksel.
daar staat toch ook gewoon olie, moet dan toch ook apkking tussen mag ik aannemen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
FreakyRik |
22-3-2011 19:27 |
Posts: 338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
die bakringen vergis ik me ook nog wel eens in,
klein tipje nog:
Voor je de boel dichtplakt met vloeibaar, kijk of alles soepel draait en of het blok in alle versnellingen gaat, zo ja? dan open maken, vloeibaar aanbrengen en definitief dichtmaken
Tis naar als je denk dat het allemaal werkt, maar moment dat je alle bouten hebt aangedraaid de boel niet meer schakelt of rond wil.
Thanks voor de tip, dat heb ik vorige keer ook al gedaan, maar dan eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid, omdat ik graag wilde weten hoe zon versnellingsbak nu precies werkt, welke vorken de tandwielen waarheen drukken als je een de wals draait enz.
en idd dat is best frustrerend als je ervan overtuigd bent dat je alles goed hebt, maar het dan toch niet werkt KKKRRGGHG!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
ja das idd best slim, ik had destijds de veer van de kickstart er verkeerd in. weer sooi vloeibaar er tussen weg schrapen enz
idd eerst kijken of alles goed zit
De koppelingskant doe ik gewoon met een papieren pakking uit een pakkingset, niet met vloeibare. maar de eerste keer zat ik ook te kloten met de kickstart zat alles dicht brommer draaide maar die kickstart ratelde als de motor draaide, behalve als je hem handmatig terugdrukte en tegenhield. ding dus weer los, en toen dacht ik hé, stom dat ik daar nog niet aan gedacht had, maar de kickstart as eerst alvast op spanning draaien, en dan pas in het tandwiel zetten, dan drukt hij wel voldoende terug
nog zo'n duidelijk voorbeeld van, van fouten leer je
|
|
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it! |
|
-simon- |
22-3-2011 19:29 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
daar staat toch ook gewoon olie, moet dan toch ook apkking tussen mag ik aannemen
daar moet een papiere pakking tussen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-3-2011 19:37 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
daar moet een papiere pakking tussen.
oke, nouja had ik op dat moment ff niet liggen (was vergeten bij te bestellen) en bij gebrek aan zeekaarten om er tussen te vlansen moest t maar met vloeibaar
maar waarom zou dat niet kunnen met vloeibaar, ben ik wel beniewd...
het wordt niet echt heet ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 22-3-2011 om 19:40 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Dit topic is 3651 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|