zurrik3 |
21-3-2011 21:13 |
Posts: 248 |
andersom, alleen op shoke -> grotere sproeier
|
|
|
|
JB1 |
21-3-2011 21:34 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Als hij het alleen met de choke erop doet -> kleinere sproeiert
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 21-3-2011 om 20:56 uur.
Als jij met je linkerbeen en/of rechterbeen uit bed stapt --> Trap tussen je kloten.
Alhoewel dat niet echt nodig is, aangezien je een Senda rijd.
Dat zadel is ongeveer net zo hard.
Weet jij uberhaupt wat een choke doet?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Ruben2311 |
21-3-2011 21:53 |
Posts: 1055 |
Ik moet ook niet zo snel in een opwelling wat zeggen, gaat altijd mis!
En ja je kan het een smoes vinden, maar Das jouw probleem.
En ja ik weet wat een choke doet.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
leonmt5 |
21-3-2011 21:57 |
Posts: 799 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Ik moet ook niet zo snel in een opwelling wat zeggen, gaat altijd mis!
En ja je kan het een smoes vinden, maar Das jouw probleem.
En ja ik weet wat een choke doet.
leg uit, ik luister
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
JB1 |
21-3-2011 21:58 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Ik moet ook niet zo snel in een opwelling wat zeggen, gaat altijd mis!
En ja je kan het een smoes vinden, maar Das jouw probleem.
En ja ik weet wat een choke doet.
Ik ben het met leonmt5 eens, leg het even uit.
Dan maak je die fout de volgende keer niet nog een keer.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Ruben2311 |
21-3-2011 22:03 |
Posts: 1055 |
een choke is een soort klep in de carb die zorgt dat de motor minder lucht en dus meer benzine krijgt waardoor hij makkelijker aangaat.
Als hij het alleen met choke doet, is je mengsel dus te arm (te weinig lucht) en moet de motor dus meer benzine krijgen, grotere sproeier dus.
Als deze uitleg fout en ik het dus echt niet snap, geef ik toe dat ik brommerforum niet waard ben.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
-rupke- |
21-3-2011 22:05 |
Posts: 193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
een choke is een soort klep in de carb die zorgt dat de motor minder lucht en dus meer benzine krijgt waardoor hij makkelijker aangaat.
Als hij het alleen met choke doet, is je mengsel dus te arm (te weinig lucht) en moet de motor dus meer benzine krijgen, grotere sproeier dus.
Als deze uitleg fout en ik het dus echt niet snap, geef ik toe dat ik brommerforum niet waard ben.
Lucht minder is niet waar.
Meer brandstof klopt.
|
|
|
|
JB1 |
21-3-2011 22:08 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
een choke is een soort klep in de carb die zorgt dat de motor minder lucht en dus meer benzine krijgt waardoor hij makkelijker aangaat.
Als hij het alleen met choke doet, is je mengsel dus te arm (te weinig lucht) en moet de motor dus meer benzine krijgen, grotere sproeier dus.
Als deze uitleg fout en ik het dus echt niet snap, geef ik toe dat ik brommerforum niet waard ben.
Correct.
Alleen hebben de huidige carburateurs voornamelijk een klep voor verse brandstof, dus verrijken ze het mengsel ipv het afknijpen van de luchttoevoer.
Een tomos carburateur knijpt wel weer de luchttoevoer een beetje af.
Edit:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -rupke-
[...]
Lucht minder is niet waar.
Meer brandstof klopt.
Verschilt per carburateur he.
Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 21-3-2011 om 22:08 uur.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
tsxhunter |
21-3-2011 22:08 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -rupke-
[...]
Lucht minder is niet waar.
Meer brandstof klopt.
er zijn ook carbs met een "klepje" dat ie minder lucht krijgt hoor
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
-rupke- |
21-3-2011 22:12 |
Posts: 193 |
ah oke.
Ken vooral alleen nieuwe carburateurs.
Weer wat geleerd
|
|
|
|
Ruben2311 |
21-3-2011 22:12 |
Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Heb het hele principe van de 2-takt verbrandingsmotor ook geleerd met de tomos'van m'n opa
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
Ruben2311 |
21-3-2011 22:14 |
Posts: 1055 |
Maar goed. back to te point, waarschijnlijk grotere sproeier, een powerfilter laat toch meer lucht door dan een normale?
Nu krijgt hij dus meer lucht; daar komt het vandaan denk ik, correct me if i'm wrong.
Edit: nee wacht, je hebt hem dus eraf gehaald, nou weet ik het ook niet meer.
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 21-3-2011 om 22:14 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 21-3-2011 om 22:15 uur.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
mx-jacob |
21-3-2011 22:19 |
Posts: 2938 |
bedankt voor de reacties!!!
even voor de duidelijkheid de powerfilter heb ik er dus af gehaald en vervangen voor een orgineel luchtfilter. heb nu een sproeier 66 maar dat is niet echt een suc6
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Ruben2311 |
21-3-2011 22:35 |
Posts: 1055 |
EN als je de 70 er weer in doet?
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
mx-jacob |
22-3-2011 7:33 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
EN als je de 70 er weer in doet?
dan doet hij het ook nog niet lekker dus waar schijnlijk nog groter
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|