Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64055 - Afstellen tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mx-jacob 21-3-2011 18:25 Print topicpost

Posts: 2938
Hallo mannen,

Laatst heb ik een nieuwe cilinder op mijn tsx gezet, liep prima met power filter en sproeier 70. Maar nu heb ik er een origineel luchtfilter op gezet en nu loopt hij voor geen meter meer. Ik heb er nu sproeier 66 in zitten en dat doet hij het alleen met de choke er op..... als ik de choke er af haal begint hij gelijk te sputteren. Ik heb de filter in geolied met Putoline filter olie maar ik denk dat dat niet uit moet maken.

Heeft iemand een idee

oja het is een 50cc snel met membraam 12mm carb.

Dit bericht is gewijzigd door jacobvandervoort op 21-3-2011 om 18:26 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

zurrik3 21-3-2011 21:13 Print reply

Posts: 248
andersom, alleen op shoke -> grotere sproeier
 
JB1 21-3-2011 21:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Als hij het alleen met de choke erop doet -> kleinere sproeiert

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 21-3-2011 om 20:56 uur.


Als jij met je linkerbeen en/of rechterbeen uit bed stapt --> Trap tussen je kloten.

Alhoewel dat niet echt nodig is, aangezien je een Senda rijd.
Dat zadel is ongeveer net zo hard.

Weet jij uberhaupt wat een choke doet?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ruben2311 21-3-2011 21:53 Print reply

Posts: 1055
Ik moet ook niet zo snel in een opwelling wat zeggen, gaat altijd mis!
En ja je kan het een smoes vinden, maar Das jouw probleem.
En ja ik weet wat een choke doet.
 
Half the strokes, double the power!
leonmt5 21-3-2011 21:57 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Ik moet ook niet zo snel in een opwelling wat zeggen, gaat altijd mis!
En ja je kan het een smoes vinden, maar Das jouw probleem.
En ja ik weet wat een choke doet.


leg uit, ik luister
 
bert : bezopen en rijd toch.
JB1 21-3-2011 21:58 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Ik moet ook niet zo snel in een opwelling wat zeggen, gaat altijd mis!
En ja je kan het een smoes vinden, maar Das jouw probleem.
En ja ik weet wat een choke doet.


Ik ben het met leonmt5 eens, leg het even uit.
Dan maak je die fout de volgende keer niet nog een keer.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ruben2311 21-3-2011 22:03 Print reply

Posts: 1055
een choke is een soort klep in de carb die zorgt dat de motor minder lucht en dus meer benzine krijgt waardoor hij makkelijker aangaat.
Als hij het alleen met choke doet, is je mengsel dus te arm (te weinig lucht) en moet de motor dus meer benzine krijgen, grotere sproeier dus.

Als deze uitleg fout en ik het dus echt niet snap, geef ik toe dat ik brommerforum niet waard ben.
 
Half the strokes, double the power!
-rupke- 21-3-2011 22:05 Print reply
Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
een choke is een soort klep in de carb die zorgt dat de motor minder lucht en dus meer benzine krijgt waardoor hij makkelijker aangaat.
Als hij het alleen met choke doet, is je mengsel dus te arm (te weinig lucht) en moet de motor dus meer benzine krijgen, grotere sproeier dus.

Als deze uitleg fout en ik het dus echt niet snap, geef ik toe dat ik brommerforum niet waard ben.


Lucht minder is niet waar.
Meer brandstof klopt.
 
JB1 21-3-2011 22:08 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
een choke is een soort klep in de carb die zorgt dat de motor minder lucht en dus meer benzine krijgt waardoor hij makkelijker aangaat.
Als hij het alleen met choke doet, is je mengsel dus te arm (te weinig lucht) en moet de motor dus meer benzine krijgen, grotere sproeier dus.

Als deze uitleg fout en ik het dus echt niet snap, geef ik toe dat ik brommerforum niet waard ben.


Correct.
Alleen hebben de huidige carburateurs voornamelijk een klep voor verse brandstof, dus verrijken ze het mengsel ipv het afknijpen van de luchttoevoer.

Een tomos carburateur knijpt wel weer de luchttoevoer een beetje af.

Edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -rupke-
[...]


Lucht minder is niet waar.
Meer brandstof klopt.


Verschilt per carburateur he.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 21-3-2011 om 22:08 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
tsxhunter 21-3-2011 22:08 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -rupke-
[...]


Lucht minder is niet waar.
Meer brandstof klopt.

er zijn ook carbs met een "klepje" dat ie minder lucht krijgt hoor
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
-rupke- 21-3-2011 22:12 Print reply
Posts: 193
ah oke.
Ken vooral alleen nieuwe carburateurs.

Weer wat geleerd
 
Ruben2311 21-3-2011 22:12 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]



Heb het hele principe van de 2-takt verbrandingsmotor ook geleerd met de tomos'van m'n opa
 
Half the strokes, double the power!
Ruben2311 21-3-2011 22:14 Print reply

Posts: 1055
Maar goed. back to te point, waarschijnlijk grotere sproeier, een powerfilter laat toch meer lucht door dan een normale?

Nu krijgt hij dus meer lucht; daar komt het vandaan denk ik, correct me if i'm wrong.

Edit: nee wacht, je hebt hem dus eraf gehaald, nou weet ik het ook niet meer.

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 21-3-2011 om 22:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 21-3-2011 om 22:15 uur.
 
Half the strokes, double the power!
mx-jacob 21-3-2011 22:19 Print reply

Posts: 2938
bedankt voor de reacties!!!

even voor de duidelijkheid de powerfilter heb ik er dus af gehaald en vervangen voor een orgineel luchtfilter. heb nu een sproeier 66 maar dat is niet echt een suc6
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Ruben2311 21-3-2011 22:35 Print reply

Posts: 1055
EN als je de 70 er weer in doet?
 
Half the strokes, double the power!
mx-jacob 22-3-2011 7:33 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
EN als je de 70 er weer in doet?


dan doet hij het ook nog niet lekker dus waar schijnlijk nog groter
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 2192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved