Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - am6 2009

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64049 - am6 2009
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4697 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-3-2011 16:43 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

bougie is een goede indicatie als je weet waar je naar moet kijken en wat je doet

wat 9/10 keer toch niet het geval is

als je niet weet hoe je een bougie moet aflezen heb je er helemaal niks aan om ernaar te kijken

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 21-3-2011 om 16:07 uur.


ben blij dat ik het wel kan dan

maar heb je een alternatief voor de mensen die het niet kunnen zien aan de bougie?

 
Too cool for school!
Aprilia RX 50 2003 21-3-2011 16:49 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ben het niet met jou eens. een bougie is een prima indicatie.

Hoe doe jij het dan? Hoe de motor reageert? Dan staat ie altijd te arm.



bougie kan in sommige gevallen verkeert zitten. werkt opzich prima maar niet als enige middel gebruiken

ik kijk altijd naar de bovenkant van de zuiger. als die in het midden mooi schoon (zonder sporen van verbranding) is staat ie te arm. als dat een tijdje langer doorgaat ga je steeds dieper de zuiger in totdat er een gat in knalt

Heb ik van mijn vorige werk. werkte bij jachthaven. die monteur keek bij buitenboord motortjes daar altijd naar
(ook gewoon 2 taktjes met carb)

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 21-3-2011 om 16:52 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 21-3-2011 16:52 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


dat verhaal moet je niet geloven.

Een hittegraad 9 moet wel gaan, niet ideaal maar kan wel.

Ik zou het in de afstelling zoeken.

Te lagne bougie is het niet


BR9ES gaat standaart in mijn am6 blok (2003) staat ook in de manual dat die er eigenlijk in hoort
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
rensss 21-3-2011 17:07 Print reply

Posts: 1110
je hebt nooit problemen gehad met de ontsteking, want ik heb wel eens gelezen dat wanneer het tijdstip van de ontsteking verkeerd staat dat de cilinder te heet wordt en dan is het gevolg een vastloper. Maar ik kan haast niet geloven dat er een gat in zat.. zou je er een foto van wilen maken?
En wat meng je precies voor een verhouding? Ik zelf heb een 60cc en ik meng 1:40 En ik kijk elke keer na het rijden even naar mijn bougie als hij te rijk staat dan gaat je bougie snel naar de klote, wanneer de bougie bijna bruin is dan moet je oppasen dit zal wel een bekend verhaal zijn
Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
- Han - 21-3-2011 18:07 Print reply

Posts: 9667
am6 onsteking is nie tte verstellen dus dat is hem niet
 
<10.000 posts
Wesleyy 23-3-2011 23:21 Print reply

Posts: 46
maar dat is dus het rare
er zit nu sproeier 94 in best klein voor een schakel met een snelle pijp
maar op 96 verzuipt die al

in mijn idee
wat ik aan me brommer heb verandert en waar het door kan komen
is een snellere uitlaat yasuni hm cross , en mijn cdi ontgrenst

en ik heb ook nog een tijdje een malossi race cdi geprobeerd hier door liep die zeker wel beter in toeren maar op sproeier 102 zat die ook wel aan ze top en hoger dan dat verzoop die ook. toen heb ik ook nog een dunnere gasnaald genomen en toen zat die uit eindelijk op sproeier 98 en op de 100 verzoop die toen. Toen kreeg ik me 1ste gat in me zuiger. naja blok helemaal gereviseerd want er zat een hoop rotzooi in me blok. toen alles weer gemonteerd en gedaan en hij liep weer. en had ik me oude cdi weer in gedaan en zat ik weer op sproeier 94 na echt lang af te stellen

mja nu heeft die dan alsnog een gat gebrand in me zuiger

en ik zal morgen een foto maken . die zet k er dan gelijk op en van de bougie ook
 
Wesleyy 8-4-2011 16:59 Print reply

Posts: 46
Hier dan nog een foto van de zuiger.

ik snap nog steeds niet hoe dit kan?
iemand nog enige suggesties



Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 8-4-2011 om 17:00 uur.
 
Leen 8-4-2011 17:02 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
Hier dan nog een foto van de zuiger.

ik snap nog steeds niet hoe dit kan?
iemand nog enige suggesties

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 8-4-2011 om 17:00 uur.



veel te hoge hittegraad icm te arm lopen.

dan word het net een snijbrander.

edit: te lage hittegraad eigenlijk, dus te hoge temperatuur

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 8-4-2011 om 17:04 uur.
 
der Chef 8-4-2011 21:40 Print reply

Posts: 3265
Zwaardere bougie en rijker afstellen dus.
 
yamahadt1986 9-4-2011 2:44 Print reply
Posts: 1713
ja zo ken ik ook wel een jonge uit het dorp bij ons die heeft precies dezelfde setup als jouw.
en heeft nog de orginele fabriekssproeier in de carbateur zitten!!:P
ik zij al dat gaat niet lang goed. maar die rijd er al dik half jaar mee!! sommige mensen hebben altijd geluk yoh.
ik zou er maar eens een grotere sproeier ingooien en je ontsteking wat minder vroeg of te laat zetten.
als het goed is kun je die nog wat bijstellen die orginele ontstekingen.
weet het niet zeker.

ik weet niet hoe je cilinderwand nu in staat is, maar anders heb ik nog wel een orginele goeie cilinder voor am6 ligge voor je voor 6 tientjes. alles erbij alleen geen kop!

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Wesleyy 9-4-2011 19:48 Print reply

Posts: 46
ja kijk dat vind k nouw zo raar iedereen zegt dat
er zit een bougie met een hitte graad van 9 in orgineel 7.

en ik rij met sproeier 104 . bij 106 doet hij gewoon niks meer dan omdat hij dan verzuipt.

bij de standaard setup zat er sproeier 78 in

en ontsteking kan je niet veranderen van am6.


dus?


 

Dit topic is 4697 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved