Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - am6 2009

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64049 - am6 2009
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wesleyy 20-3-2011 22:27 Print topicpost

Posts: 46
goedendag

ik heb een Malaguti XSM uit 2009
setup is gewoon standaard alles ontgrenst en dan een yasuni HM cross

ik zit hier met het volgende probleem.
ik heb al 2x een flink gat in me zuiger gehad
en ik vraag me nu toch echt af hoe dit kan
want na de 1ste keer stond die toch nog wel een beetje arm aan benzine .toen ik hem weer helemaal had gemaakt en gedaan alles na gekeken ontsteking ect. en weer opnieuw afgesteld
en hij stond zeker wel goed rijk aan benzine hij reed perfect

maar dan vandaag liep die toch weer in 1x vast. ik reed ongeveer 80 en toen raakte ik al in 1x al me compressie kwijt en deed die t niet meer. maar hoe kan dit nu nauw echt komen
want een gat in je zuiger kan door 3 dingen komen zover ik weet

te weinig bezine
te veel lucht
of onsteking staat verkeerd

de bovenste 2 dingen zijn het sowieso niet want ik had hem zeker wel goed afgesteld en k heb meerderen keren na een lang stuk rijden me bougie gecontroleerd en hij was altijd goed donker bruin en me ontsteking
is elektronisch dus daar kan je niks aan veranderen ik heb hem nog na gekeken met mijn strobos scoop en hij stond wel vrij goed k vond hem wel aardig vroeg staan. maar wel gewoon goed genoeg en voor mijn gevoel leek het me echt niet dat het daar door zou kunnen komen

ik begin te twijfelen dat het door me cdi komt want die is wel ontgrenst het gaat hier over de Moric cdi . dat je een gaatje boort door de O. maar hij was begrenst op 10000toeren en hij loopt ontgrenst zeker wel 13000 toeren.


zouden het nog andere optie's kunnen zijn?

 

JB1 20-3-2011 22:28 Print reply

Posts: 14881
Ga toch maar eens een paar maten grotere sproeier proberen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Raze 20-3-2011 22:48 Print reply

Posts: 461
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
goedendag

ik heb een Malaguti XSM uit 2009
setup is gewoon standaard alles ontgrenst en dan een yasuni HM cross

ik zit hier met het volgende probleem.
ik heb al 2x een flink gat in me zuiger gehad
en ik vraag me nu toch echt af hoe dit kan
want na de 1ste keer stond die toch nog wel een beetje arm aan benzine .toen ik hem weer helemaal had gemaakt en gedaan alles na gekeken ontsteking ect. en weer opnieuw afgesteld
en hij stond zeker wel goed rijk aan benzine hij reed perfect

maar dan vandaag liep die toch weer in 1x vast. ik reed ongeveer 80 en toen raakte ik al in 1x al me compressie kwijt en deed die t niet meer. maar hoe kan dit nu nauw echt komen
want een gat in je zuiger kan door 3 dingen komen zover ik weet

te weinig bezine
te veel lucht
of onsteking staat verkeerd

de bovenste 2 dingen zijn het sowieso niet want ik had hem zeker wel goed afgesteld en k heb meerderen keren na een lang stuk rijden me bougie gecontroleerd en hij was altijd goed donker bruin en me ontsteking
is elektronisch dus daar kan je niks aan veranderen ik heb hem nog na gekeken met mijn strobos scoop en hij stond wel vrij goed k vond hem wel aardig vroeg staan. maar wel gewoon goed genoeg en voor mijn gevoel leek het me echt niet dat het daar door zou kunnen komen

ik begin te twijfelen dat het door me cdi komt want die is wel ontgrenst het gaat hier over de Moric cdi . dat je een gaatje boort door de O. maar hij was begrenst op 10000toeren en hij loopt ontgrenst zeker wel 13000 toeren.


zouden het nog andere optie's kunnen zijn?



Ik zet 1000 euro in op dat jij een bougie hebt met daarop 6ES of 7ES. Als je zoveel toeren draait moet je echt een 8, eigenlijk minimaal een 9ES erin hebben zitten. Als je bougie te heet is, is Heeeeel veel voorkomend een gat in je zuiger. Zeker bij dit soort toeren.

Dit bericht is gewijzigd door Raze op 20-3-2011 om 22:49 uur.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Niek de Wildt 20-3-2011 23:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raze
[...]


Ik zet 1000 euro in op dat jij een bougie hebt met daarop 6ES of 7ES. Als je zoveel toeren draait moet je echt een 8, eigenlijk minimaal een 9ES erin hebben zitten. Als je bougie te heet is, is Heeeeel veel voorkomend een gat in je zuiger. Zeker bij dit soort toeren.

Dit bericht is gewijzigd door Raze op 20-3-2011 om 22:49 uur.


8 ja
9 nee
 
StineZ 20-3-2011 23:33 Print reply
Posts: 571
Kan een bougie te lang zijn? Dat ie zeg maar in de bovenkant van je zuiger een put slaat waardoor het daar slapper is?

Im just suggesting
 
Turbokit
tsxhunter 20-3-2011 23:36 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Kan een bougie te lang zijn? Dat ie zeg maar in de bovenkant van je zuiger een put slaat waardoor het daar slapper is?

Im just suggesting

ja.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
mcdronkz 20-3-2011 23:42 Print reply

Posts: 32777
Heb je een XSM die in 2009 gebouwd is? Minarelli heeft in 2009 een hoop blokken geleverd aan Malaguti waarbij er een gietfout in de cilinderkop zit, iets met een foutieve mal ofzo. Bougie staat bij die koppen dichter bij de zuiger waardoor je na verloop problemen gaat krijgen... Met een riserplaatje onder de bougie is het probleem opgelost.
 
StineZ 20-3-2011 23:58 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Heb je een XSM die in 2009 gebouwd is? Minarelli heeft in 2009 een hoop blokken geleverd aan Malaguti waarbij er een gietfout in de cilinderkop zit, iets met een foutieve mal ofzo. Bougie staat bij die koppen dichter bij de zuiger waardoor je na verloop problemen gaat krijgen... Met een riserplaatje onder de bougie is het probleem opgelost.


Wat ik zei
 
Turbokit
der Chef 21-3-2011 0:00 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
[...]


Wat ik zei

Nee jij zei dat zn bougie te lang was..
 
Wesleyy 21-3-2011 8:40 Print reply

Posts: 46
oke kom maar met je 1000euro dan
want ik had al veel gezocht en gedaan en mensen zeiden ook al dat het de hittegraad van me bougie kan zijn
er zat orgineel een 8ES in en ik heb er zelf nog een 9ES in gedaan

en @ mcdronkz

ja ik heb een XSM die in 2009 gebouwd is
en hoe kan ik weten dat er bij mijn clinderkop een gietfout zijn?
want om een foutieve mal te zien of te ontdekken doe je niet zomaar neem ik aan?
 
Drumsan 21-3-2011 10:29 Print reply

Posts: 1223
Altijd gezeik met snelle uitlaten
 
Aprilia RX 50 2003 21-3-2011 12:38 Print reply

Posts: 6717
bougie is niet echt een goeie indicatie van of de brommer goed af gestelt staat. probeer toch maar paar maten groter
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mcdronkz 21-3-2011 13:15 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
en @ mcdronkz

ja ik heb een XSM die in 2009 gebouwd is
en hoe kan ik weten dat er bij mijn clinderkop een gietfout zijn?
want om een foutieve mal te zien of te ontdekken doe je niet zomaar neem ik aan?


Bel eerst Malaguti of je importeur maar eens om ze het probleem voor te leggen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-3-2011 13:46 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
bougie is niet echt een goeie indicatie van of de brommer goed af gestelt staat. probeer toch maar paar maten groter


ben het niet met jou eens. een bougie is een prima indicatie.

Hoe doe jij het dan? Hoe de motor reageert? Dan staat ie altijd te arm.

 
Too cool for school!
kpotmake 21-3-2011 16:05 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ben het niet met jou eens. een bougie is een prima indicatie.

Hoe doe jij het dan? Hoe de motor reageert? Dan staat ie altijd te arm.


bougie is een goede indicatie als je weet waar je naar moet kijken en wat je doet

wat 9/10 keer toch niet het geval is

als je niet weet hoe je een bougie moet aflezen heb je er helemaal niks aan om ernaar te kijken

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 21-3-2011 om 16:07 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
- Han - 21-3-2011 16:09 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
oke kom maar met je 1000euro dan
want ik had al veel gezocht en gedaan en mensen zeiden ook al dat het de hittegraad van me bougie kan zijn
er zat orgineel een 8ES in en ik heb er zelf nog een 9ES in gedaan

en @ mcdronkz

ja ik heb een XSM die in 2009 gebouwd is
en hoe kan ik weten dat er bij mijn clinderkop een gietfout zijn?
want om een foutieve mal te zien of te ontdekken doe je niet zomaar neem ik aan?


dat verhaal moet je niet geloven.

Een hittegraad 9 moet wel gaan, niet ideaal maar kan wel.

Ik zou het in de afstelling zoeken.

Te lagne bougie is het niet
 
<10.000 posts

Dit topic is 4689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved