ik heb een Malaguti XSM uit 2009
setup is gewoon standaard alles ontgrenst en dan een yasuni HM cross
ik zit hier met het volgende probleem.
ik heb al 2x een flink gat in me zuiger gehad
en ik vraag me nu toch echt af hoe dit kan
want na de 1ste keer stond die toch nog wel een beetje arm aan benzine .toen ik hem weer helemaal had gemaakt en gedaan alles na gekeken ontsteking ect. en weer opnieuw afgesteld
en hij stond zeker wel goed rijk aan benzine hij reed perfect
maar dan vandaag liep die toch weer in 1x vast. ik reed ongeveer 80 en toen raakte ik al in 1x al me compressie kwijt en deed die t niet meer. maar hoe kan dit nu nauw echt komen
want een gat in je zuiger kan door 3 dingen komen zover ik weet
te weinig bezine
te veel lucht
of onsteking staat verkeerd
de bovenste 2 dingen zijn het sowieso niet want ik had hem zeker wel goed afgesteld en k heb meerderen keren na een lang stuk rijden me bougie gecontroleerd en hij was altijd goed donker bruin en me ontsteking
is elektronisch dus daar kan je niks aan veranderen ik heb hem nog na gekeken met mijn strobos scoop en hij stond wel vrij goed k vond hem wel aardig vroeg staan. maar wel gewoon goed genoeg en voor mijn gevoel leek het me echt niet dat het daar door zou kunnen komen
ik begin te twijfelen dat het door me cdi komt want die is wel ontgrenst het gaat hier over de Moric cdi . dat je een gaatje boort door de O. maar hij was begrenst op 10000toeren en hij loopt ontgrenst zeker wel 13000 toeren.
ik heb een Malaguti XSM uit 2009
setup is gewoon standaard alles ontgrenst en dan een yasuni HM cross
ik zit hier met het volgende probleem.
ik heb al 2x een flink gat in me zuiger gehad
en ik vraag me nu toch echt af hoe dit kan
want na de 1ste keer stond die toch nog wel een beetje arm aan benzine .toen ik hem weer helemaal had gemaakt en gedaan alles na gekeken ontsteking ect. en weer opnieuw afgesteld
en hij stond zeker wel goed rijk aan benzine hij reed perfect
maar dan vandaag liep die toch weer in 1x vast. ik reed ongeveer 80 en toen raakte ik al in 1x al me compressie kwijt en deed die t niet meer. maar hoe kan dit nu nauw echt komen
want een gat in je zuiger kan door 3 dingen komen zover ik weet
te weinig bezine
te veel lucht
of onsteking staat verkeerd
de bovenste 2 dingen zijn het sowieso niet want ik had hem zeker wel goed afgesteld en k heb meerderen keren na een lang stuk rijden me bougie gecontroleerd en hij was altijd goed donker bruin en me ontsteking
is elektronisch dus daar kan je niks aan veranderen ik heb hem nog na gekeken met mijn strobos scoop en hij stond wel vrij goed k vond hem wel aardig vroeg staan. maar wel gewoon goed genoeg en voor mijn gevoel leek het me echt niet dat het daar door zou kunnen komen
ik begin te twijfelen dat het door me cdi komt want die is wel ontgrenst het gaat hier over de Moric cdi . dat je een gaatje boort door de O. maar hij was begrenst op 10000toeren en hij loopt ontgrenst zeker wel 13000 toeren.
zouden het nog andere optie's kunnen zijn?
Ik zet 1000 euro in op dat jij een bougie hebt met daarop 6ES of 7ES. Als je zoveel toeren draait moet je echt een 8, eigenlijk minimaal een 9ES erin hebben zitten. Als je bougie te heet is, is Heeeeel veel voorkomend een gat in je zuiger. Zeker bij dit soort toeren.
Dit bericht is gewijzigd door Raze op 20-3-2011 om 22:49 uur.
Ik zet 1000 euro in op dat jij een bougie hebt met daarop 6ES of 7ES. Als je zoveel toeren draait moet je echt een 8, eigenlijk minimaal een 9ES erin hebben zitten. Als je bougie te heet is, is Heeeeel veel voorkomend een gat in je zuiger. Zeker bij dit soort toeren.
Dit bericht is gewijzigd door Raze op 20-3-2011 om 22:49 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Kan een bougie te lang zijn? Dat ie zeg maar in de bovenkant van je zuiger een put slaat waardoor het daar slapper is?
Im just suggesting
ja.
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Heb je een XSM die in 2009 gebouwd is? Minarelli heeft in 2009 een hoop blokken geleverd aan Malaguti waarbij er een gietfout in de cilinderkop zit, iets met een foutieve mal ofzo. Bougie staat bij die koppen dichter bij de zuiger waardoor je na verloop problemen gaat krijgen... Met een riserplaatje onder de bougie is het probleem opgelost.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Heb je een XSM die in 2009 gebouwd is? Minarelli heeft in 2009 een hoop blokken geleverd aan Malaguti waarbij er een gietfout in de cilinderkop zit, iets met een foutieve mal ofzo. Bougie staat bij die koppen dichter bij de zuiger waardoor je na verloop problemen gaat krijgen... Met een riserplaatje onder de bougie is het probleem opgelost.
oke kom maar met je 1000euro dan
want ik had al veel gezocht en gedaan en mensen zeiden ook al dat het de hittegraad van me bougie kan zijn
er zat orgineel een 8ES in en ik heb er zelf nog een 9ES in gedaan
en @ mcdronkz
ja ik heb een XSM die in 2009 gebouwd is
en hoe kan ik weten dat er bij mijn clinderkop een gietfout zijn?
want om een foutieve mal te zien of te ontdekken doe je niet zomaar neem ik aan?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
en @ mcdronkz
ja ik heb een XSM die in 2009 gebouwd is
en hoe kan ik weten dat er bij mijn clinderkop een gietfout zijn?
want om een foutieve mal te zien of te ontdekken doe je niet zomaar neem ik aan?
Bel eerst Malaguti of je importeur maar eens om ze het probleem voor te leggen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
bougie is niet echt een goeie indicatie van of de brommer goed af gestelt staat. probeer toch maar paar maten groter
ben het niet met jou eens. een bougie is een prima indicatie.
Hoe doe jij het dan? Hoe de motor reageert? Dan staat ie altijd te arm.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
oke kom maar met je 1000euro dan
want ik had al veel gezocht en gedaan en mensen zeiden ook al dat het de hittegraad van me bougie kan zijn
er zat orgineel een 8ES in en ik heb er zelf nog een 9ES in gedaan
en @ mcdronkz
ja ik heb een XSM die in 2009 gebouwd is
en hoe kan ik weten dat er bij mijn clinderkop een gietfout zijn?
want om een foutieve mal te zien of te ontdekken doe je niet zomaar neem ik aan?
dat verhaal moet je niet geloven.
Een hittegraad 9 moet wel gaan, niet ideaal maar kan wel.