Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Resultaat Simson!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64044 - Resultaat Simson!
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

QingBai 20-3-2011 21:30 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
wat moet je doen wanneer er geen demperwol meer in de uitlaat zit?
En waar kan je dat kopen?
Ik ga ook nog een nieuwe ketting kopen. Ik hoef dan toch geen speciale 'Simson ketting' Je kan toch ook een universele kopen?

Gr Rens


Een universele ketting kan prima maar die zal waarschijnlijk wel van mindere kwaliteit zijn. Als jij demperwol intypt bij google staan op de eerst pagina al iets van 3 sites waar je het kan kopen...
 
Jagermeester
jr customs 20-3-2011 22:55 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]


Een universele ketting kan prima maar die zal waarschijnlijk wel van mindere kwaliteit zijn. Als jij demperwol intypt bij google staan op de eerst pagina al iets van 3 sites waar je het kan kopen...


wat een onzin weer zeg tsjeminee, zover ik weet koop je nooit een ketting van hetzelfde merk als je brommer, je koopt er gewoon 1 die past. Ik raad je een iris gold aan, deze zijn goed slijtvast.
En in deze uitlaat zit helemaal geen demperwol, je moet gewoon zorgen dat hij overal goed afsluit en dan is het goed.
 
midas 21-3-2011 9:09 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


wat een onzin weer zeg tsjeminee, zover ik weet koop je nooit een ketting van hetzelfde merk als je brommer, je koopt er gewoon 1 die past. Ik raad je een iris gold aan, deze zijn goed slijtvast.

Wat hij zegt, maar die zijn wel een stukje duurder, maar dan heb je wel een kwaliteits ketting waar je een aardig tijdje mee kan rijden. owja, je moet wel even je schakels tellen en je breedde weten van je ketting, of gewoon je ketting meeneemen naar de brommerboer.

Dit bericht is gewijzigd door midas op 21-3-2011 om 9:11 uur.
 
rensss 21-3-2011 15:28 Print reply

Posts: 1110
ik heb nog een probleempje, mijn pookje blijft steeds hangen en dan moet ik met mijn voet het pookje terugduwen. Dus hij klapt niet automatisch terug. Ik heb meerdere malen de keering waar het schakelasje doorheen gaat eruit gehad en opnieuw ingedaan.
Zou het kunnen dat het asje krom is?
Of de veer die ervoor zorgt dat hij terugklapt lam is?
Maar zonder carter en keering klapt het pookje perfect dicht het is dus niet het schakelsysteem:p
Hopelijk heeft iemand een idee
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
kenny77 21-3-2011 17:04 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Zou het kunnen dat het asje krom is?



Zou kunnen, kom je maar op een manier achter.
 
rensss 21-3-2011 17:12 Print reply

Posts: 1110
maar dat asje is bijna 3cm dik:p Achja de kickstarter groeven zijn toch versleten. Want het pookje en kickstarter zitten op een as grappig he?
Maar ik ga hem gwn vervangen? Nog een oorzaak carter is krom maar dat geloof ik niet de carter bouten gaan er gwn goed in..
Niemand nog een idee?

Kenny ik had nog een probleem met de kilometer teller foto's komen nog Zo blijf je doorgaan
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
kenny77 21-3-2011 17:17 Print reply

Posts: 29286
Ik zou eerst eens kijken of hij wel krom is.
 
rensss 21-3-2011 17:20 Print reply

Posts: 1110
en wat kan anders het probleem zijn? Ik heb denk ik de kap er al 10 keer af gehad maarja en het ligt echt niet aan die keering, want het was een totale set met alle passende onderdelen. Maar hoe wet je of die as krom is? Kan je dat zien?
Want het is misschien maar een paar mm
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
kenny77 21-3-2011 17:22 Print reply

Posts: 29286
houd je een winkelhaak ofzo langs het asje, dan kan je het wel zien.
 
rensss 21-3-2011 17:24 Print reply

Posts: 1110
okee dank je ik ga vanavond even kijken:0 Je hoort het wel
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 21-3-2011 19:55 Print reply

Posts: 1110

woow ik heb het uit elkaar sjonge dat ding is zo krom als ik weet niet wat, ik post zo een foto ben op de laptop maar hoofdcomp is bezet En de foto zegt veel
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 21-3-2011 20:25 Print reply

Posts: 1110











Hier zie je wat foto's dat platte gedeelte die buis die steekt uit het carter, en gaat door een keering heen maar die arm die is enorm krom.
Is dit nog te redden kwa buigen? ? Er zit ook een scheurtje in?

Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 21-3-2011 20:36 Print reply

Posts: 105
Hmmm, je bent er dus nog niet helemaal, maar goed. Je schakelpedaal moet echt goed terugspringen; anders kan je dat een verbrandde schakelklauw opleveren als je er toch mee blijft rijden.
Even voor de duidelijkheid: je schakel-as loopt toch door je kickstart-as ? Een gezamelijk omklapbare is mij alleen bekend van Jawa-CS.
Als er nog een originele DDR ketting op zit; meteen vervangen, die kettingen waren niet goed. Je herkent ze aan de duidelijke "naad" op de rollers! Soms zijn ze zelfs gekapt, en is er alleen het asje van de verbindingsschakel over.Er zal een 415 of 420 type op moeten, maar dat zie je vanzelf wel.
Wat tandwielen betreft; als je een "ingegoten" achtertandwiel hebt, dan moet je je ongeveer bij 150.000 รก 200.000 km zorgen gaan maken, die zijn bijna onverwoestbaar( bij juiste gebruik van de kettinggeleider-tunnels) Het voortandwiel is waarschijnlijk nog wel aan te komen, anders kun je improviseren, een Suzuki tandwiel kan gemakkelijk aangepast worden.

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 21-3-2011 20:41 Print reply

Posts: 1110
ja precies de kickstarter gaat erdoor heen maar omdat die klauw krom is druk hij die buis tegen de keering aan waardoor hij niet terug klapt snap je?
Dus is dat recht te buigen. En ik heb al een nieuw achtertandwiel en klein tandwiel maar die ketting heb ik al weggegooid.

 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 21-3-2011 20:57 Print reply

Posts: 105
Recht buigen zal wel gaan; zet het geheel goed vast en steek er een passende bout o.i.d. door om zo gelijkmatig mogelijk kracht te zetten. Je zei dat er een scheurtje in zit. Dat moet je dus ook verhelpen. Het zal na het terugbuigen verder verzwakken, dus moet je dat scheurtje weer oplassen en daarna alles weer mooi glad en passend maken, maar ik neem aan dat dat voor zich spreekt.
Heb je de originele kettingtunnels er nog bij ? Op de foto's ligt de ketting open. Als je de ketting en tandwielen vernieuwd hebt en de rubberen kettingtunnels weer aanbrengt, kun je er gewoon 1/4 tot 1/2 pond vet erin proppen en je ketting en tandwielen gaan heeeel lang mee. Op de MZ's zaten ze ook. Ik deed meestal 80.000 km met een goeie ketting!

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.

Dit topic is 3896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved