Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Goede olie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 668 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6404 - Goede olie?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ralf 24-11-02?11:45 Print reply

Posts: 9073
Mja, ik blijf mooi TTS rijden, ik hecht toch meer waarde aan wat 'de' tuners zeggen dan wat een of andere blaataap op een scooterforum zegt...
 
Rudy 24-11-02?12:00 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F

Dat STT en TTS verhaal komt van J-P-S. Het is mij daar persoonlijk verteld, maar ik heb het ook gelezen op st.net.

Ik ga dus wel rijden op minerale olie (1:35 gemengd). Verder verbrand goede 2takt olie niet mee (dan kan het immers ook niet smeren).

[This message is edited by Hans F on 24-11-02 11:13]


heb idd ook wel eens van die verhalen gelezen @sf.nl.
Maar als het zon zooi zou zijn was mijn hondatje al lang vastgelopen ofzo(net als half crossend nederland).
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 24-11-02?12:21 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Originally posted by: Ralf

Mja, ik blijf mooi TTS rijden, ik hecht toch meer waarde aan wat 'de' tuners zeggen dan wat een of andere blaataap op een scooterforum zegt...


Ik ook, daarom volg ik het advies op wat ik gekregen heb....
 
SIWWN 24-11-02?12:33 Print reply
Posts: 7079
ach ja... Blijft moeilijk met die olie.

Ik heb trouwens nog niemand gehoord over Putoline
Zo slecht is dat toch niet?


En wat gebruiken de racers dan?
 
MB50TUNED 24-11-02?12:39 Print reply
Posts: 1054
Ik haal binnenkort wel olie bij een crosser zaak (VHS). Ik vraag dan wel wat hun ervaringen zijn. Hun zullen vast wel weten wat goed is. TTS is naar mijn mening een olie voor dagelijks gebruik. Het is een erg fijne bijkomstigheid als er niet teveel zooi kool wordt afgezet in cilinderkop en uitlaat. Maar voor mijn gebruik (meer sleutelen dan rijden en veel toeren maken) boeit die koolafzetting me niet zoveel, net zoals de prijs ik denk dat ik uitkom bij a747 oid.

En ik denk dat als je topvermogen bij de 12000 rpm ligt je toch een zwaargetunede motor hebt. Ik zou blij zijn als mijn vermogen daar lag... Mijn polini is flink aangepast en zijn topvermogen ligt bij de 10000 rpm...

Honda rpm teller wijkt af, en dat je 10000 rpm op je teller haalt wil niet zeggen dat je daar nog veel vermogen hebt..

[This message is edited by MB50TUNED on 24-11-02 12:50]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Daan -> TSX 24-11-02?13:01 Print reply
Posts: 472
Is het ook niet van belang waar de olie en benzine elkaar ontmoeten? Want Ronald zegt dat Alwin zei dat TTS je sproeier kan verstoppen, maar bij een TSX wordt de olie pas in de cilinder toegevoegd (na carb dus). Misschien dat dit er ook mee te maken heeft.

En wat voor olie gebruiken de benzinestations voor de mengsmering?
 
MB50TUNED 24-11-02?13:24 Print reply
Posts: 1054
Wie rijdt er dan met oliepomp? Dat ding kan alleen maar kapot gaan waardoor je cilinder en/of krukaslage het begeven. En dat ding trekt vermogen.(who cares hoeveel) Iedereen die hard wil gaan rijd zonder oliepomp. En je kan nauwkeuriger mengen zonder oliepomp. Ik kan makkelijk 1 op 35,0 mengen zonder oiepomp, doe jij dat maar met oliepomp...
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
verwijderd 24-11-02?13:43 Print reply
Posts: 4082
ik rijdt al jaren met tts, werkte bij m'n ns1 erg goed, ik heb er nog maar 1 VERTEX! zuiger in versleten, ik had verwacht dat het veel harder zou slijten... ik smeer trouwens 1:36. ik gebruik het ook in m'n crossers en andere brommers.
ik kan nu ook putoline olieen krijgen, mx5 en TT EXTRA PRE-MIX (dit is ietsje duurder dan mx5)
ik vraag me af of ik dit ook kan gebruiken, want hier kan ik gewoon voor inkoops prijs aan komen, net als alle crosser en brommer/scoot onderdelen

site: www.putoline.nl , daar staat wel info op.

ik vraag me af of ik het ook in bruut getunede 125crosser kan gooien? top vermogen op 11.800 rpm
met slag 54,4
 
Ralf 24-11-02?14:14 Print reply

Posts: 9073
Ik rijd met oliepomp op TSX...

Maareh, zeg ff als je naar VHS gaat, kennen we weer een mini meeting houden ofzo, we wonen er met 5 man omheen zo'n beetje
 
brommerberthus 26-5-2004 7:07 Print reply

Posts: 312
bij vermeulen in boxmeer hadde ze TTS,putoline en castrol superracing ofzoiets

volgens vermeulen moest je boven 80km/h:S(heeft niks met rpm te make) duidelijk race olie gebruik van 18 tot 25 euro per LITER en tts is 11,00 ofzo

ik heb valvoline volsytetische nu zal op TTS neerkomen
 
~RoNaLd~ 26-5-2004 7:28 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus

bij vermeulen in boxmeer hadde ze TTS,putoline en castrol superracing ofzoiets

volgens vermeulen moest je boven 80km/h:S(heeft niks met rpm te make) duidelijk race olie gebruik van 18 tot 25 euro per LITER en tts is 11,00 ofzo

ik heb valvoline volsytetische nu zal op TTS neerkomen


Beetje zinloze reactie voor zo'n oud topic he...anyway dat van die 'race olie' is echt dikke stront, TTS en zelfs goedkope olie?n doen het ook gewoon goed boven de 80km/h en het zou idd meer met je toeren te maken hebben dan met de snelheid dus die bromhoer van je lult gewoon vaag.
 
Blijhoofd 26-5-2004 8:26 Print reply

Posts: 7378
ik heb altijd valvoline full syntetic gesmeerd @ 8 euro per liter
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Ralf 26-5-2004 9:12 Print reply

Posts: 9073
Ik heb nog altijd met TTS gereden, elke brom, nooit problemen...
Toen 7.5 euro de liter

Bewijst mn punt wat ik 2 jaar geleden in dit topic noemde.

Hans, geloof jij nog steeds in dat TTS fabeltje?

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 26-5-2004 9:14
 
PRO TUNING 26-5-2004 9:26 Print reply

Posts: 4000
Denicol S 2 is een betaalbare Full Synthetic 2- takt olie die gebruikt wordt in hoogtoerige - hoogvermogende 2 takten.
Cross motoren zoals de KTM SX 125 draaien tegenwoordig al meer als 13000 rpm, en de snelle scooters en expi klasse rijders zitten al boven de 16000 rpm.

www.denicol.com

www.protuning.biz
 
Ralf 26-5-2004 9:27 Print reply

Posts: 9073
Veel scooters komen er niet boven de 15 hoor..

Maar, Meneer Protuning, wat vind je van TTS?
 

Dit topic is 3237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved