Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe herken je een versleten cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 791 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64038 - hoe herken je een versleten cilinde...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-CrJarvin- 19-3-2011 12:49 Print topicpost

Posts: 362
hoi,

ik ga straks een tweedehandse honda nsr 70cc fast arrow kopen bij honda m shop. Ik had ene nsr blok gekocht met ene 70cc FA erop, maar die cilinder bleek ovaal te zijn, en dat wil ik niet weer hebben bij mijn nieuwe cilinder.

dus zouden jullie kunnen vertellen hoe je door naar de cilinder/wand te kijken dat die versleten is ja of nee? En dan niet alleen dat die ovaal is, maar ook die die nog in goede staat is.

bedankt CrJarvin

edit:search heb ik al gebruikt

Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 19-3-2011 om 12:50 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?

StineZ 19-3-2011 13:18 Print reply
Posts: 571
Voelen aan de binnekant met je vingers. Diepe krassen opletten. Je kan ook de zuiger erin doen en kijken of er ergens ruimte tussen zit
 
Turbokit
mbx-genieter 19-3-2011 13:51 Print reply
Posts: 758
Vraag aan dirk of die de cilinder wil opmeten voor je en koop er een nieuw zuigertje bij en net wat hackomatic schrijf voelen naar en kijken naar krassen in de cilinder.
 
honda-mbx 19-3-2011 14:33 Print reply

Posts: 1688
ovaalheid kun je alleen meten met een 2punts micrometer.
sowieso zou ik de zuiger en de zuiger (laten) opmeten om de zuiger speling te controleren. Voor het zelfde is de cilinder al te ver uitgesleten etc.

Met het oog kun je wel slijtage plekken en krassen zien.
 
ik vlam je..
Tim-gpr99 19-3-2011 15:04 Print reply

Posts: 841
als de wand wat plekken heeft waar hij heel dof is, of juist heel erg glimt, alsof het lijkt alsof hij zegmaar ingesleten is, dan is de wand meestal behoorlijk op. Het nicasyl (of is het gietijzer?) is daar te dun.
 
GPR50 '99 streetfightert
Marcooow 19-3-2011 15:20 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
als de wand wat plekken heeft waar hij heel dof is, of juist heel erg glimt, alsof het lijkt alsof hij zegmaar ingesleten is, dan is de wand meestal behoorlijk op. Het nicasyl (of is het gietijzer?) is daar te dun.


dat is dacht ik alleen echt goed te zien in een nicasil of chroomwand
 
faster than a bullet!
-CrJarvin- 19-3-2011 15:21 Print reply

Posts: 362
welke wand heeft fast arrow?
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
Marcooow 19-3-2011 15:24 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
welke wand heeft fast arrow?


nicasil dacht ik, heeft die voor mt iedergeval wel maar je hebt verschillende fast arrow`s

want voor mtx-sh heb je een 70cc fast arrow met 9 poorten, deze is wel nicasil

en de 11 poorter en de 9 poorter voor mt5 hebben ook nicasil

de 50cc versie fast arrow voor mt5 heeft weer gietijzer dus met zekerheid kan ik het je niet zeggen

maar je moet gewoon nog hoonsporen kunnen zien en eigenlijk zou het het mooiste zijn als je de ovaal ter plekke kan opmeten
 
faster than a bullet!
Tim-gpr99 19-3-2011 15:25 Print reply

Posts: 841
nou in mijn Malossi Sport die op mijn snorzip zat (gietijzer) was het anders toch ook heel duidelijk te zien. Dit is niet echt een goed plaatje, omdat het van een motorfiets afkomt, maar dit bedoel ik er ongeveer mee. In het midden is een vlek te zien die een andere tint heeft en heel erg glimt. Dat duidde bij mij op slijtage.
http://img169.images...s/i/53739127fq1.jpg/

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 19-3-2011 om 15:25 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
Marcooow 19-3-2011 15:31 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
nou in mijn Malossi Sport die op mijn snorzip zat (gietijzer) was het anders toch ook heel duidelijk te zien. Dit is niet echt een goed plaatje, omdat het van een motorfiets afkomt, maar dit bedoel ik er ongeveer mee. In het midden is een vlek te zien die een andere tint heeft en heel erg glimt. Dat duidde bij mij op slijtage.
http://img169.images...s/i/53739127fq1.jpg/

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 19-3-2011 om 15:25 uur.


ik wist het ook niet zeker he
het klopt wel wat je zegt, alleen bij nicasil of chroom kun je het nog beter zien als die versleten is, denk ook dat het komt omdat dat heel dun is

een goede 2e hands cilinder heeft gewoon nog weinig loopsporen, geen dikke stootrand en de zuiger moet niet rammelen in de cilinder

zoals deze 70cc met nicasil, deze had ong. 100km gelopen
http://img859.images...9/9355/dscf2559d.jpg
http://img860.images...60/8735/dscf2561.jpg
http://img291.images.../4232/dscf2565mi.jpg
http://img34.imagesh...4/9260/dscf2567u.jpg

 
faster than a bullet!
De Schout 19-3-2011 23:49 Print reply
Posts: 5327
als hij nog echt goed is moet je de hoonsporen nog kunnen zien door heel de cilinder.

ze verdwijnen meestal eerst boven de uitlaatpoort, en daarna door heel de cilinder.

maar beter laat je je oude cil honen met een nieuw zuigertje
 
tune tweak fiddle bang bummer
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-3-2011 2:28 Print reply

Posts: 9841
meten is weten.

ik heb cilinders gezien die er prachtig uitzagen maar gerust 0.10mm te ruim waren tov. originele boring.
Met het oog kun je niets zien, behalve of er beschadigingen inzitten.

Dus je topicnaam moet zijn "hoe herken ik een beschadigde cilinder" en het antwoord daarop is makkelijk.

Versleten kun je alleen meten, daarom rijmt dat ook, omdat het waar is.

 
Too cool for school!

Dit topic is 5950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved