Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - motercrossers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1150 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64036 - motercrossers
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3196 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 19-3-2011 18:16 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

ligt er ook aan wat voor zuiger je hebt. een gegoten zuiger zoals prox of de originele is wat sneller af als een gesmede zoals wiseco, die houden het wat langer vol.



best wel grappig, dit dacht ik ook altijd, maar ik las vandaag iets heel anders in de noppennieuws!

zij beweerden dat gesmede zuigers meer uitzetten dan gegoten, en dus koud ook meer speling nodig hebben. en omdat ze std meer speling mee krijgen dan een gegoten slijten ze ook sneller.

een gesmede zuiger is alleen veel sterker als een gegoten, omdat er veel meer materiaal in zit. en omdat hij veel sterker is uitermate geschikt voor turbo of hoge prestatie 4 takt motoren. in een 2 takt heeft het dus weinig zin.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
-simon- 19-3-2011 18:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


best wel grappig, dit dacht ik ook altijd, maar ik las vandaag iets heel anders in de noppennieuws!

zij beweerden dat gesmede zuigers meer uitzetten dan gegoten, en dus koud ook meer speling nodig hebben. en omdat ze std meer speling mee krijgen dan een gegoten slijten ze ook sneller.

een gesmede zuiger is alleen veel sterker als een gegoten, omdat er veel meer materiaal in zit. en omdat hij veel sterker is uitermate geschikt voor turbo of hoge prestatie 4 takt motoren. in een 2 takt heeft het dus weinig zin.


4t crosser zijn idd altijd gesmede zuigers
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
laurens222 8-6-2011 17:01 Print reply
Posts: 25
Ik cross zelf met een KTM sx144 doe dit maar voor hobby en heb nu al 15 uren .Motortje draait nog perfect.Als je begint met crossen weet je zelf ook dat je deze tuf niet volledig gaat opengooien in begin en eerst gaat leren rijden ermee.Dan kan een zuiger mischien 20-25 uren aan .Als je het vermogen volledig gaat opengooien zit je rond de 10 uren eer je een zuiger vervangt. 2500 euro voor een suzuki van 2006 is nog zeer veel geld.Mijn eerste was een kawasaki kx85 van 2006 en ik heb hiervoor 1250 betaalt.Je moet natuurlijk ook wel een beetje geluk hebben.
 
PRO TUNING 8-6-2011 17:15 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurens222
Ik cross zelf met een KTM sx144 doe dit maar voor hobby en heb nu al 15 uren .Motortje draait nog perfect.Als je begint met crossen weet je zelf ook dat je deze tuf niet volledig gaat opengooien in begin en eerst gaat leren rijden ermee.Dan kan een zuiger mischien 20-25 uren aan .Als je het vermogen volledig gaat opengooien zit je rond de 10 uren eer je een zuiger vervangt. 2500 euro voor een suzuki van 2006 is nog zeer veel geld.Mijn eerste was een kawasaki kx85 van 2006 en ik heb hiervoor 1250 betaalt.Je moet natuurlijk ook wel een beetje geluk hebben.



Het probleem zit hem ook niet alleen in de slijtage van de zuiger, maar hoofdzakelijk dat de zuigerveer het nicasil wegdrukt in het aluminium door de kantelende zuiger.

Meer of minder slijtage heeft niets te maken met hard of zacht rijden.
 
Makrolon 8-6-2011 17:42 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Het probleem zit hem ook niet alleen in de slijtage van de zuiger, maar hoofdzakelijk dat de zuigerveer het nicasil wegdrukt in het aluminium door de kantelende zuiger.

Meer of minder slijtage heeft niets te maken met hard of zacht rijden.

Als je veel toeren draait komt die zuiger wel vaker langs het nicasil heen, dus meer slijtage. Of ben ik nu gek?
 
KTM 525 EXC Supermoto
mxbeunking 8-6-2011 17:45 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Als je veel toeren draait komt die zuiger wel vaker langs het nicasil heen, dus meer slijtage. Of ben ik nu gek?


nee het lijkt me niet, ook omdat de goede rijders/prof crossers hun zuiger zo snel vervangen, lijkt het me toch logisch dat hij dan sneller slijt, dan laag in de toeren rijden
 
Draaiwerk nodig? = PB
mx-jacob 8-6-2011 17:57 Print reply

Posts: 2938
echt onzin dat je voor 2500 geen goede motor zou kunnen kopen, onze motor hebben we bij alfred gerrits gekocht in denham 1800 Euro. 125cc ktm uit 2004 met nieuwe krukas cilinder en zuiger der in verders kompleet nagekeken.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 8-6-2011 17:58 Print reply

Posts: 6717
niet perse meer slijtage door vaker erlangs te gaan. de temperaturen enz worden gewoon hoger. daardoor zetten de cilinder en zuiger anders uit enz

nog een reden waarom ze m zo snel vervangen: uit een perfecte zuiger haal je net een klein beetje meer kracht. als hobby rijder zal die miniscule verandering je een worst wezen dus laat je de zuiger nog even zitten. Zo bekijk ik het dan
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3196 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved