Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - peugeot 103 valt uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64032 - peugeot 103 valt uit
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fastkiller16 18-3-2011 17:27 Print topicpost
Posts: 36
hey, mijn peugeot 103sp van '87 rijd goed, alleen bij het stationair valt hij stil.. Als ik de choke helemaal of een beetje indruk blijft hij wel draaien. Hij start ook alleen maar met choke op (terwijl mijn honda amigo zonder choke start bij -6) de brommer is buiten de uitlaat (malossi sportuitlaat) origineel. Aan de carb is er 1 schroef, de stationair veronderstel ik? maar dat veranderd helemaal niks daaraan. De carb is ook onlangs gekuist dus daaraan kan het ook niet liggen. Aan wat kan dit liggen? mvg Tom
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-3-2011 18:05 Print reply

Posts: 9841
aan de carb, juist omdat iemand er aan heeft gezeten.

maargoed, hij krijgt te weinig benzine denk ik. Luchtfilter goed, vlotterkamervulling goed, tankontluchting goed, etc...?

 
Too cool for school!
mini89 18-3-2011 18:33 Print reply

Posts: 495
het ligt een beetje type carb maar als oude is
met s[proeier aan zijkant
dan in ultrasoonbad of nieuw huisje
gaan dicht zitten
nieuw type sproier aan onderkant
weggooien kut ding
 
Uncle BLAM 18-3-2011 18:37 Print reply

Posts: 1025
oude carb is kut idd, heb een 103 gehad waar geen sproeiers voor te krijgen waren

Normaal gesproken moet er een iets grotere sproeier in (5 maten groter b.v) wanneer je een originele uitlaat vervangt met een snelle

oude carb -> vervangen met een gangbare 14mm
nieuwer type carb -> 5 maten grotere sproeier en weer proberen
 
een BF teller is sneller
mini89 18-3-2011 19:11 Print reply

Posts: 495
was in de jaren 80 al kut
voor de nieuwe type is een andere mangselbuis gekomen
weg die zooi en een sha 15 erop alles op gelost
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
oude carb is kut idd, heb een 103 gehad waar geen sproeiers voor te krijgen waren

Normaal gesproken moet er een iets grotere sproeier in (5 maten groter b.v) wanneer je een originele uitlaat vervangt met een snelle

oude carb -> vervangen met een gangbare 14mm
nieuwer type carb -> 5 maten grotere sproeier en weer proberen


 
fastkiller16 19-3-2011 2:15 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
aan de carb, juist omdat iemand er aan heeft gezeten.

maargoed, hij krijgt te weinig benzine denk ik. Luchtfilter goed, vlotterkamervulling goed, tankontluchting goed, etc...?


dit heeft hij al sinds ik hem kocht in augustus, heeft wel 20j stilgestaan.. sindsdien is de carb al 3x gekuist en ik heb al veel keer een carb gekuist dus dat zal wel goed gedaan zijn denk ik. luchtfilter is onlangs vervangen (een originele)miss domme vraag maar hoe weet je of je tankontluchting goed is?
 
fastkiller16 19-3-2011 2:21 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
oude carb is kut idd, heb een 103 gehad waar geen sproeiers voor te krijgen waren

Normaal gesproken moet er een iets grotere sproeier in (5 maten groter b.v) wanneer je een originele uitlaat vervangt met een snelle

oude carb -> vervangen met een gangbare 14mm
nieuwer type carb -> 5 maten grotere sproeier en weer proberen

het is nog een carb van het oude type, dat zal dus een andere worden. bedankt.
 

Dit topic is 2413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved