Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Probleem FS1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64022 - Probleem FS1
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6979 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zjos 16-3-2011 20:39 Print topicpost
Posts: 14
Wie o wie weet wat het probleem is met m'n Yamaha FS1. En hoe leg ik uit wat het probleem is. Daar gaat ie:
Als ik voluit gas geef dan gaat het even goed maar al snel trekt hij niet, lijkt het alsof hij niks doet of valt hij terug en verlies ik snelheid of hij begint te sputteren. Als ik dan terug schakel en flink gas geef dan pakt hij wel weer. En als ik wat voorzichtiger gas geef en dus niet in één keer voluit dan komt hij ook langzaam op toeren. Het leek mij een carburateur of benzine toevoer probleem maar met een andere carburateur en na de tank te hebben gecoat en een filter in de leiding te hebben geplaatst is het probleem nog steeds aanwezig. Heeft het iets met de uitlaat te maken? Of met de afstelling van de contactpunten. Ik weet niet of het probleem duidelijk is maar reageer en vraag maar dan komen er vanzelf hoop ik. Ik ben benieuwd. Jos
 

Aprilia RX 50 2003 16-3-2011 20:43 Print reply

Posts: 6717
ik zou zeggen, eerst alle leidingen enz goed schoonmaken. tank vandinnen schoonmaken, sproeier schonnmaken
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Zjos 16-3-2011 20:48 Print reply
Posts: 14
Kraantje schoon gemaakt, nieuwe slang, meteen een filter er tussen, carburateur schoon gemaakt. Dat dacht ik ook maar het verbaasde me dat het niet hielp.
 
Zjos 16-3-2011 20:50 Print reply
Posts: 14
En de tank had ik al ontroest en helemaal gecoat.
 
Aprilia RX 50 2003 16-3-2011 20:53 Print reply

Posts: 6717
benzine leiding te dun? dat ie gewoon niet genoeg benzine aan kan voeren...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Zjos 16-3-2011 20:57 Print reply
Posts: 14
aan zoiets zat ik ook nog te denken omdat hij wel goed start en het even goed gaat maar dan de problemen beginnen. en dus dat de toevoer het niet bij kan houden. Het filter dat er tussen zit zit ook nooit vol maar er zit een bodempje in. Ik weet niet of dat die vol moet zijn hoor. Maar de slang die er aan zit is gekocht bij een brommerzaak gespecialiseerd in oude brommers en het past precies op de kraan, het filter en de carburateur.
 
Aprilia RX 50 2003 16-3-2011 20:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zjos
aan zoiets zat ik ook nog te denken omdat hij wel goed start en het even goed gaat maar dan de problemen beginnen. en dus dat de toevoer het niet bij kan houden. Het filter dat er tussen zit zit ook nooit vol maar er zit een bodempje in. Ik weet niet of dat die vol moet zijn hoor. Maar de slang die er aan zit is gekocht bij een brommerzaak gespecialiseerd in oude brommers en het past precies op de kraan, het filter en de carburateur.


als je tijdje half gas rijdt gaat t dan wel goed?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Zjos 16-3-2011 21:04 Print reply
Posts: 14
ja, volgens mij wel. En wat ik al schreef, als ik langzaam gas geef en, hoe leg ik dat uit, gas geef waarbij ik het gevoel heb dat ik genoeg gas geef dat ie aankan, dan komt hij ook wel langzaam op toeren en rijdt hij uiteindelijk op topsnelheid. Maar als hij dan op topsnelheid rijdt en ik trek het gas nog verder open dan begint het gesputter en verlist hij toeren.
 
Aprilia RX 50 2003 16-3-2011 21:06 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zjos
ja, volgens mij wel. En wat ik al schreef, als ik langzaam gas geef en, hoe leg ik dat uit, gas geef waarbij ik het gevoel heb dat ik genoeg gas geef dat ie aankan, dan komt hij ook wel langzaam op toeren en rijdt hij uiteindelijk op topsnelheid. Maar als hij dan op topsnelheid rijdt en ik trek het gas nog verder open dan begint het gesputter en verlist hij toeren.


op 1 of andere manier te weinig brandstoftoevoer, ga maar eens goed zoeken
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Zjos 16-3-2011 21:12 Print reply
Posts: 14
Het weekend ga ik maar weer eens aan de slag. Ik houd je op de hoogte. Maar nog even; het filter, moet die helemaal vollopen of komt daar elke keer benzine bij doordat de carburateur benzine vraagt en maakt het dus niet uit hoeveel er in het filter zit, als er maar continu iets in zit. Of moet je een filter ook eerst helemaal vol laten lopen alvorens je hem aansluit. Zodat er dus geen lucht in zit.
 
Aprilia RX 50 2003 16-3-2011 21:13 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zjos
Het weekend ga ik maar weer eens aan de slag. Ik houd je op de hoogte. Maar nog even; het filter, moet die helemaal vollopen of komt daar elke keer benzine bij doordat de carburateur benzine vraagt en maakt het dus niet uit hoeveel er in het filter zit, als er maar continu iets in zit. Of moet je een filter ook eerst helemaal vol laten lopen alvorens je hem aansluit. Zodat er dus geen lucht in zit.


wat voor filter heb je t over, ik heb geen filter op me carb hoor.
bedoel je soms t flotterbakje?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Zjos 16-3-2011 21:20 Print reply
Posts: 14
Nee, een filter die in de brandstof toevoer zit.

Precies zoals deze op de foto: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.batavusbromfiets-shop.nl/contents/media/461-764%2520benzine%2520filter.jpg&imgrefurl=http://www.batavusbromfiets-shop.nl/contents/nl/d68.html&usg=__oqfLKVHgUZLpFMf0zZxtft47cOI=&h=226&w=350&sz=7&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=d7X3NU7RFFHbAM:&tbnh=124&tbnw=176&ei=ThuBTfmnDcvDswbh9pTiBg&prev=/images%3Fq%3Dfilter%2Bbromfiets%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw%3D680%26bih%3D545%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=248&vpy=79&dur=658&hovh=180&hovw=280&tx=165&ty=90&oei=ThuBTYv4PMPHswbCxIX3Bg&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:0

Leiding halverwege doorgeknipt en klein filtertje er tussen. Op advies van de winkel om te zien of de bezine echt schoon is. Het zou verder geen kwaad kunnen zeiden ze. Maar ik ben gewend dat de benzineleiding gewoon helemaal vol loopt en dat lucht ophoog kruipt en in de tank verdwijnt. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat werkt met lucht in zo'n filter.
 
thijs-tussengas 18-3-2011 13:01 Print reply

Posts: 105
Een FS-1 is zeker geen verkeerde keuze. Om vermogen te hebben moet je ze hoog in toeren houden. Daar kunnen ze trouwens goed tegen.
Dat filtertje hoeft niet helemaal vol te zijn. Zo'n soort filters gebruik ik zelf ook en meestal lopen ze pas na een week of 2 gebruik echt helemaal vol.
De doorstroom; neem de brandstofslang bij de carburateur los en zet de kraan open (heb je al een vacuümkraan zet dan de vacuümslang aan je mond en.....zuigen) er moet dan een mooi gelijkmatig straaltje benzine uit stromen, anders is waarschijnlijk het aanzuiggaasje op de kraan in de tank verstopt. Maar let op: dat bij een oude vacuümkraan het membraan "uitgelubbert" kan zijn en de toevoer slechts gedeeltelijk opent. Afhankelijk van 't type vacuümkraan kun je de "R" stand gebruiken, om zonder vacuüm te openen.
En heb je een roterende schijf of memebraan-inlaat (afhankelijk van bouwjaar). Controleer of ze goed werken; niet beschadigd zijn.

Succes, Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
Zjos 21-3-2011 17:19 Print reply
Posts: 14
Ik vroeg me inderdaad nog of of het iets met de inlaat (membraan) te maken heeft. Het weekend heb ik namelijk van alles schoon gemaakt en vervangen:
- kraantje schoongemaakt
- nieuwe benzine
- filter er weer tussen uit (brandstoftoevoer slang), brandstof loopt goed door
- carburateur vervangen (lucht inlaat afgesteld op 1,5, carburateur inclusief sproeier grondig schoon gemaakt, stelschroef aan onderkant voor benzine overloop volledig dicht gedraaid)
- bougie nagekeken, schoon gemaakt en de afstand van de ontsteking opnieuw ingesteld op 0,5mm)
- nieuwe ontstekingspunten geplaatst en opnieuw afgesteld
Al met al een hele riedel maar het heeft niet veel geholpen. Hij start goed, rijdt goed weg maar op hoge toeren (zonder choke, als hij warm is) valt het vermogen in één keer helemaal weg. als ik dan terug schakel en gas geef pakt hij wel weer. Of als ik op de choke blijf rijden lijkt die het beter te doen. Maar volgens mij valt ie dan ook weg als ik op zijn hardst rijd. Ra ra ra.
Kan het dus iets met de inlaat membraan, de condensator of de bobine te maken hebben. wie weet raad ...
 
rensss 21-3-2011 17:23 Print reply

Posts: 1110
Dit probleem had ik ook met mijn Simson wanneer ik bijvoorbeeld weg reed hoorde je bwoaph bwoap en toen zag ik dat de brommer geen benzine aanzoog want het filtertje zat verstopt
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 21-3-2011 20:14 Print reply

Posts: 105
Dat wegvallen bij hogere toeren kan ook gebeuren als je teveel lucht binnenkrijgt; als bv het luchtfilter ontbreekt, niet goed past, of als je valse lucht aanzuigt; bv als de aansluiting naar 't luchtfilterhuis niet goed aansluit of b.v. breuken in de rubberdelen (oud materiaal) Volgens mij hoort er ook een rubberring onder 't deksel van het luchtfilterhuis; controleer of die er nog zit én of ie niet verteerd is. we horen het wel.

Mathijs

 
Wie langzaam rijdt, komt verder.

Dit topic is 6979 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved