Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Originele 50cc met 18 keihin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6402 - Originele 50cc met 18 keihin
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert_S 23-11-02?20:31 Print topicpost
Posts: 513
Ik heb dus een [URL[t]]http://www.waterconcert.com/ckv/nsr/4.jpg[/t]nsr[/URL] Er zit net een nieuwe MK uitlaat onder.

Mijn radiator heeft het begeven en toen ben ik maar op zoek gegaan naar een andere. Zo kwam ik uit bij een gast en toen bleek dat ie ook nog een 18 mm keihin carb. had liggen dus ik dacht die neem ik erbij. Leuk voor de 70cc hebo waar ik voor aan het sparen ben.

voorlopige specs:

50cc origineel ongetuned
bredere luchtfilterslang gemonteerd
MK uitlaat

Nu is mijn 1e vraag kan ik die 18mm carb ook alvast onder mijn 50cc ori schroeven? Of wil dat echt niet lukken vanwege overkill?

2e En als het wel kan, welke sproeier moet ik er dan bij hebben [beter te groot dan te klein toch?]

3e vraag: Ik heb met die MK die ik overigens bij vdh parts heb besteld ook een bougiesleutel en vliegwieltrekker genomen. Ik heb geen idee hoe die eruit moeten zien. 1 van tweeen heb ik gewoon niet gekregen en de andere zag er zo uit...








Wat denken jullie dat ut is? Is het überhaupt wel een van tweeën? Hoe te gebruiken?


 
Dr. Hans fanclub voorzitter

SIWWN 23-11-02?21:25 Print reply
Posts: 7079
18mm zal wel lukken lijkt me..
Krijgt voornamelijk meer luch dan brandstof volgens mij, dus als ie niet goed wil lopen effe kijken of ie op de choke of met 'begrenst' luchtfilter beter loopt.


Zoniet gewoon cilinder eraf en beetje tunen.
uitlaatpoort ietsie hoger grotere spoelers en als ie verneukt is gewoon effe andere tijdeljk scoren


anders gewoon wachten tot je nieuwe cilinder..


Dat gekke ding zal je wel op je krukas ofsow moet draaien en dan horen er volgens mij pootjes aan te zitten die in/achter je vliegwiel komt en als je die bout aandraait dn komt he tvliegwiel los...

Volgens mij horen er dus nog pootjes aan dat ding, of het is een half fabricaat
 
SIWWN 23-11-02?21:32 Print reply
Posts: 7079
wat ligt er onder die 'vlieg wiel trekker/poelie'?


Gaat wel over de MT/MB
handboek? ik wil ook hebbe

 
Hans F 23-11-02?21:39 Print reply
Posts: 4326
is gewoon een vliegwieltrekker, en 18mm kan ook op ori 50 (heeft alleen niet echt nut)
 
Robert_S 23-11-02?21:46 Print reply
Posts: 513
Wat eronder ligt is gewoon geprinte zooi vaan een of andere site.

@ Hans je zegt dat 18 mm niet zoveel nut heeft maar tog wel tov de standaard 13 mm??


 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Ronald 23-11-02?22:15 Print reply
Posts: 956
is idd gewoon een vliegwieltrekker, je draaid de dikke schroefdraad van dat ding in de binnenkant van het vliegwiel zegmaar
zorg wel dat je hem er helemaal indraaid, als dat is gebeurd moet je dat dikke stuk vasthouden, zal wel met een sleutel moeten denk ik, 17 of 19 ofzo en dan ga je dat binnenste ding aandraaien, dan floept je vliegwiel er als het goed is zo af
wel zorgen dat je eerst de moer van de krukas hebt afgedraaid (anders gaat die vliegwieltrekker er denk ik ook niet overheen)
 
Hans F 23-11-02?22:20 Print reply
Posts: 4326
Zorg wel dat je hem er vergenoeg in je vliegwiel draait, anders, als je die bout bovenop aandraait, trek je ineens al het schroefdraad van je vliegwieltrekker.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 23-11-02?22:27 Print reply

Posts: 5996
waarom halen mensen eigenlijk hun brommerplaatje weg op een foto, dat heb toch eigenlijk geen nut of wel?
 
ik haat mensen
Robert_S 23-11-02?22:33 Print reply
Posts: 513
Ok prob 3 en 1 opgelost... Nu 2 nog: welke sproeier?? En: wat zal ik ongeveer gaan lopen dan met die MK en 18 mm? Ik ga nu 60 en dat is niet veel dat kan ik je wel vertellen

Ben zelfs een keer ingehaald door een plastic kymco :p... Maar ach ik ben hard aan t spare voor de GT4


 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Cyber_Star 23-11-02?23:17 Print reply
Posts: 135
Die GT4 ja, das pas een UBER cilinder. Tenminste na wat ik erover gehoord heb.
Doet me denken aan een Porsche, maar dan niet een GT 2 dus, een GT4
WOOOW!

[This message is edited by Cyber_Star on 23-11-02 23:22]
 
Blorn 24-11-02?00:12 Print reply

Posts: 13825
eerst een hebo en dan opeens weer een gt4??
 
Robert_S 24-11-02?00:15 Print reply
Posts: 513
ja ik heb me bedacht...

Maar we dwalen af van het ondw.
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
SIWWN 24-11-02?00:30 Print reply
Posts: 7079
Begin maar bij 80/85
 
Fastboy 24-11-02?00:44 Print reply
Posts: 18
Mijn neefje heeft een mbx met een nsr blok eronder. Een GT4 cilinder, 20mm carberateur, schuimfilter, 4 kleps membraam, MK uitlaat en een HPI (binnenrotor) onsteking.

Hij trekt op lage toeren als een beer door die ontsteking en hij rijd als een tierelier. Ongeveer 120km/h op de autoteller.

Nou ff over die vliegwieltrekker. Heb wel door dat je draad in je vliegwiel linksom-draad is. Dat je dus niet gelijk je vliegwieltrekker naar de tering draaid.

Nog ff over die sproeier. Ik denk dat het niet veel nut heeft om een 18 mm keihin op je cilinder te doen, maar als je het toch doet neem dan ongeveer sproeier 90-95. Gewoon een beetje proberen want het verschilt per brommer.
 
Puch 50cc eurocilindro Membraan 15mm Bing
Blorn 24-11-02?00:53 Print reply

Posts: 13825
Quote:
mbx met een nsr blok
slim.. is ie zn brom kwijt ook al heeft ie er een 50blok onder (met 50cc nog wel!!!)
 

Dit topic is 652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved