Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer heeft dip, loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64004 - Brommer heeft dip, loopt slecht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PetrolShack 14-3-2011 20:02 Print topicpost

Posts: 572
Hallo,

mijn brommer (am6 blok)
loopt slecht..

Ik heb een week geleden de prop uit de uitlaat gehaald en sproeier 98 erin gezet, en dat liep prima, alleen viel mijn brommer soms even uit, maar hij reed gewoon 85.
(bougie was koffiebruin)

Nu schokt hij erg bij het koud optrekken, en hij heeft een dip van 7500 tot 9800 toeren voor en na de dip trekt ie prima.
de bougie is nogsteeds koffiebruin.

Onderweg valt de brommer ook regelmatig uit, soms kan ik em redden met de choke, en soms ook niet, dan moet ik even wachten en weer starten.

Ik krijg het niet opgelost, wat zou het kunnen zijn ?


(vacuümkraantje is wel stuk, weet niet of dit ermee te maken kan hebben)
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!

Floris-tsx 14-3-2011 20:45 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PetrolShack
Hallo,

mijn brommer (am6 blok)
loopt slecht..

Ik heb een week geleden de prop uit de uitlaat gehaald en sproeier 98 erin gezet, en dat liep prima, alleen viel mijn brommer soms even uit, maar hij reed gewoon 85.
(bougie was koffiebruin)

Nu schokt hij erg bij het koud optrekken, en hij heeft een dip van 7500 tot 9800 toeren voor en na de dip trekt ie prima.
de bougie is nogsteeds koffiebruin.

Onderweg valt de brommer ook regelmatig uit, soms kan ik em redden met de choke, en soms ook niet, dan moet ik even wachten en weer starten.

Ik krijg het niet opgelost, wat zou het kunnen zijn ?


(vacuümkraantje is wel stuk, weet niet of dit ermee te maken kan hebben)


Als je benzinepompje kapot is, wordt het natuurlijk heel lastig voor de carb om benzine te ontvangen. dan gaat hij stotteren.

Sowieso een nieuw pompje erin hangen, of het er nu iets mee te maken heeft of niet.

 
Iedereen kan professioneel worden
MaXi-PuCh 14-3-2011 20:49 Print reply

Posts: 1531
als je hem met de choke kan redden, is dat ook meestal een teken dat er een te kleine sproeier in zit
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
PetrolShack 14-3-2011 20:50 Print reply

Posts: 572
ok, alleen dat zal niet verklaren waarom hij eerst wel goed reed... want ook toen was ie al kaduuk, de benzine bleef gewoon lopen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
als je hem met de choke kan redden, is dat ook meestal een teken dat er een te kleine sproeier in zit


de choke voert ook nietveel uit idd, ik kan hem er alleen sneller mee starten wanneer hij bijv. uit was gevallen.

Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 14-3-2011 om 20:51 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Aprilia RX 50 2003 14-3-2011 20:52 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PetrolShack
ok, alleen dat zal niet verklaren waarom hij eerst wel goed reed... want ook toen was ie al kaduuk, de benzine bleef gewoon lopen.

[...]


de choke voert ook nietveel uit idd, ik kan hem er alleen sneller mee starten wanneer hij bijv. uit was gevallen.

Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 14-3-2011 om 20:51 uur.


sproeier verstopt? klein vuiltje erin
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Floris-tsx 14-3-2011 20:55 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PetrolShack
ok, alleen dat zal niet verklaren waarom hij eerst wel goed reed... want ook toen was ie al kaduuk, de benzine bleef gewoon lopen.

Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 14-3-2011 om 20:51 uur.


Ja ok. Maar je hebt kapot en kapotter...
 
Iedereen kan professioneel worden
PetrolShack 14-3-2011 20:57 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


sproeier verstopt? klein vuiltje erin


Nope, gisteren schoongemaakt, en het hielp niet.....

 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Uncle BLAM 14-3-2011 23:27 Print reply

Posts: 1025
Hij heeft een dip precies IN de powerband, dat is het moment wanneer de tegendruk benzine vanuit de uitlaat terug drukt de cilinder in, daarom denk ik dat je een iets te grote sproeier hebt, probeer een 5 maten kleiner en kijk hoe 'ie loopt
 
een BF teller is sneller
jeroentjen13 15-3-2011 16:19 Print reply
Posts: 850
je carb trekt wrs leeg denk ik...
heb je onlangs je vlotter bij gebuigd of iets in die aard?
 
PetrolShack 15-3-2011 16:43 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Hij heeft een dip precies IN de powerband, dat is het moment wanneer de tegendruk benzine vanuit de uitlaat terug drukt de cilinder in, daarom denk ik dat je een iets te grote sproeier hebt, probeer een 5 maten kleiner en kijk hoe 'ie loopt



94 was te klein dacht ik, en 84 zat er eerst in.... dus ik weet het even nietmeer

vlotter niet gebogen ofzo, het pinnetje was wel eruit geschoten en toen alles weer netjes teruggezet, maar voordat dat gebeurde deed ie het wel vaker

Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 15-3-2011 om 16:44 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Floris-tsx 15-3-2011 17:02 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PetrolShack
[...]



94 was te klein dacht ik, en 84 zat er eerst in.... dus ik weet het even nietmeer

vlotter niet gebogen ofzo, het pinnetje was wel eruit geschoten en toen alles weer netjes teruggezet, maar voordat dat gebeurde deed ie het wel vaker

Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 15-3-2011 om 16:44 uur.


En zelfs nu je de pomp het vernieuwd looptie nog te kutten?
 
Iedereen kan professioneel worden
RD50mx 16-3-2011 14:14 Print reply
Posts: 353
holy shit, na de 9800 toeren trekt hij prima, mijn brommer vind de 7.5k rpm al veel (A) maar goed; ik zou eerst je vlotter checken.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
PetrolShack 16-3-2011 22:03 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
holy shit, na de 9800 toeren trekt hij prima, mijn brommer vind de 7.5k rpm al veel (A) maar goed; ik zou eerst je vlotter checken.


vlotter is niks mee aan de hand voor zover ik achter kan komen, heb idd ook het idee dat het de vacuùmkraan is, krijg dat kreng er alleen niet vanaf....mja ga vrijdag welweer verder kutten

 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
PetrolShack 17-3-2011 19:55 Print reply

Posts: 572
Er zit inmiddels een nieuwe vacuümpompje op, het helpt niks, alleen dat de benzine er niet uit blijft stromen als je aan de carb bezig bent....

-de vlotter is niks mee aan de hand
-luchtschroef is goed afgesteld...
-bougie is pas nieuw (vonkt prima..)
- compressie is 5 bar !(is dit genoeg)!
-benzine is vers
- loopt prima op lage toeren


Maar de brommer heeft nogsteeds een dip, de luchtbegrenzer zit er nog in (vrijwel niet bij te komen)

Cdi is ook nog begrenst

maar hij heeft gewoon goed en zonder dippen 80 (op teller) gelopen, ongeveer 25 km naar huis aan 1 stuk door, 2 weken geleden 90 getopt (op teller) maar nu doet hij het gewoon niet lekker meer...

- Sproeier 98 (bougie is lichtbruin) (hiermee liep hij dus eerst goed)



Dit bericht is gewijzigd door PetrolShack op 17-3-2011 om 19:55 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
RD50mx 17-3-2011 22:02 Print reply
Posts: 353
tjsa... de luchtbegrenzing kan het eigenlijk niet zijn, als hij goed gelopen heeft. maar is het luchtfilter schoon? ik zou 't wel zoeken rond de mengselverhouding (carb dus)
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
PetrolShack 18-3-2011 11:21 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
tjsa... de luchtbegrenzing kan het eigenlijk niet zijn, als hij goed gelopen heeft. maar is het luchtfilter schoon? ik zou 't wel zoeken rond de mengselverhouding (carb dus)


zojuist met heeeeel veeeel gekut de carb eraf gekregen, was die begrenzer er al uit.... kom helaas niet bij men filter zelf... me compressor is ook gekapt, dus kan em niet even schoonblazen....
membraan is ook in orde dacht ik te zien,
misschien toch even mijn cdi ontgrenzen en de bougiekabel even nalopen..
als dat niet helpt even men zuigerveren checken, en anders weet ik het ook nietmeer....

 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!

Dit topic is 5901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved