Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Compressie probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63996 - Compressie probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chick 13-3-2011 19:14 Print reply

Posts: 417
wat voor blok is t? miss een lekke koppakking als t luchtgekoelt is?
 
lord of the bromfiets
Leen 13-3-2011 19:29 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


weet niet precies hoe k t moet uitleggen...
dat hij zegmaar binnenste buiten klapt
heb eigenlijk alleen nog maar van redelijk grote diesels gehoord dat t gebeurd is (o.a. bij de cat die bij m'n opa aan boord stond), die hebben ook veren die vrij om de zuiger kunnen draaien, die hebben een soort van sluiting, ipv een verdikkinkje in de groef waar de veer in moet (zoals bij brommer)



komt wel eens voor ja, maar dan is je zuigerveer ook al zeer ver versleten hoor, net als de groef voor de veer.
 
Aprilia RX 50 2003 13-3-2011 19:33 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



komt wel eens voor ja, maar dan is je zuigerveer ook al zeer ver versleten hoor, net als de groef voor de veer.


lijkt me wel stug dat dit brommertje dat heeft. de zuiger + zuigerveren zijn nieuw. maarja zou kunnen wezen

het beste wat k me kan bedenken is gewoon ene te kleine zuiger

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 13-3-2011 om 19:34 uur.

edit: ja die cat van me opa was ook al behoorlijk op leeftijd, waarschijnlijk ouder dan de gemiddelde motor op zware olie ooit zal worden. + dat er regelmatig een propaanfles voor de luchtinlaat had gestaan om er wat xtra vermogen uit te pompen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 13-3-2011 om 19:36 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
tinustussengas 13-3-2011 20:32 Print reply
Posts: 82
in een zuiger van een brom fiets zit een zo ge naamt een klein pinnetje(slot) dit voorkomt dat de zuiger veer gaat draaien en dan in een spoelpoort komt,tussen de bijde einden van de zuiger veer is het normaal dat er een speling zit tussen de 0.03 en de0.06 afhankelijk van het merk zuiger maat vande zuiger
 
tinustussengas 13-3-2011 20:36 Print reply
Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
in een zuiger van een brom fiets zit een zo ge naamt een klein pinnetje(slot) dit voorkomt dat de zuiger veer gaat draaien en dan in een spoelpoort komt,tussen de bijde einden van de zuiger veer is het normaal dat er een speling zit tussen de 0.03 en de0.06 afhankelijk van het merk zuiger maat vande zuiger
dit is voor een 2takt normaal bij een 4takt zit er GEEN slot in omdat een 4takt GEEN spoelpoorten heeft en de zuiger veer hierdoor gewoon rond kan draaien in de cilinder en dit geen probleem geeft met de compressie

 
RowdyCross 13-3-2011 22:35 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
[...]
dit is voor een 2takt normaal bij een 4takt zit er GEEN slot in omdat een 4takt GEEN spoelpoorten heeft en de zuiger veer hierdoor gewoon rond kan draaien in de cilinder en dit geen probleem geeft met de compressie




Wat voeg jij nou toe aan het antwoord op mijn vraag met deze reply?
Richt je liever op het probleem in plaats van een discussie te voeren met iemand.

Het gaat om een Derbi senda R met het nieuwe type blok.
Ik heb ze bekeken door me auspuff poort en de veren zagen er niet al te jofel uit.
Word de zuiger er weer uit halen...
blijf wel lekker bezig zo.

Maar zou dat nou kunnen komen doordat die te warm is geworden? want me cilinder voelde na een kort stukje rijden al aardig heet.
Kunnen die veren dan te warm worden dat ze uit vorm raken of slijt het dan opeens gigantisch snel?
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
coupequattro 14-3-2011 2:45 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]



Wat voeg jij nou toe aan het antwoord op mijn vraag met deze reply?
Richt je liever op het probleem in plaats van een discussie te voeren met iemand.

Het gaat om een Derbi senda R met het nieuwe type blok.
Ik heb ze bekeken door me auspuff poort en de veren zagen er niet al te jofel uit.
Word de zuiger er weer uit halen...
blijf wel lekker bezig zo.

Maar zou dat nou kunnen komen doordat die te warm is geworden? want me cilinder voelde na een kort stukje rijden al aardig heet.
Kunnen die veren dan te warm worden dat ze uit vorm raken of slijt het dan opeens gigantisch snel?



Waarschijnlijk heb je het koelsysteem niet goed ontlucht. Geef je zelf ook al aan. Nieuwe zuiger en veer, dan goed ontluchten en weer rijden en dan verder kijken.
 

Dit topic is 2659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved