Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger airsal/eurokit in polini 45 mm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6399 - zuiger airsal/eurokit in polini 45 ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 23-11-02?18:50 Print topicpost
Posts: 1054
Kan een zuiger van een airsal in een polini (beide mb50 ac dus). Meteror en een andere passen iig niet. HEt gaat dus om de boostpoorten, spoelpoorten boven inlaat. Is dit bij een 70 airsal 1 grote of 2 kleine zoals 50 airsal of 70 polini? Niet dat mijn veer blijft hangen in een poort.

Het hoeft overigens niet lang mee te gaan, als het maar een paar km vlamt . Het gaat hier om een getunede oude polini .
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

MB50TUNED 24-11-02?12:24 Print reply
Posts: 1054
Niemand die een eurokit/airsal 70 heeft voor een mb/mt? De praktijk zal het uitwijzen, zuiger is inmiddels besteld....
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
SIWWN 24-11-02?12:38 Print reply
Posts: 7079
Waarom niet gewoon een polini zuigertje?
Te duur voor die korte tijd?

Enne.. Wat is je vlammende setup dan?


 
MB50TUNED 2-12-02?07:02 Print reply
Posts: 1054
omdat ik fan ben van eurokit . Die polini zuiger kost me teveel, is alleen een test, en ik rijd er nog geen 100 km mee, dat houd de eurokit zuiger wel vol hoop ik .

Setup, tja niet echt geweldig, is gewoon een testje voor getunede polini; bullit pijp, std/hd 50 kop, 24 mm, 2 kleps membraan, cr 80 ontsteking en mijn polini met wat 'kleine' aanpassingen.

Zuiger past, slot zit alleen in de buurt bij uitlaatpoort, maar met 67% breedte gaat het nog net .
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blorn 2-12-02?11:33 Print reply

Posts: 13825
hehe, gelijk maar lekker in de breedte?
 
Neonlampje 2-12-02?12:46 Print reply

Posts: 14825
meteor past wel toch?
wat is de precieze boring?
 
Blorn 2-12-02?13:37 Print reply

Posts: 13825
meteor zal die getunde plinie niet fijn vinden denk ik..

en polini heeft boosterpoorten toch? moet er ook ander zuigertje in dachtk zo..
 
Blukaap 2-12-02?17:27 Print reply

Posts: 10006
Net alsof een eurokit zuiger het leuk vindt om veel toeren te draaien.

Maar wat Bart doet is geen slecht idee, doe ik ook geregeld.

Scheit als het niet lang loopt, ik wil gewoon iets uitproberen, zolang het werkt is het goed.
 
Bastila is lief
MB50TUNED 2-12-02?18:24 Print reply
Posts: 1054
boring is gewoon 45 mm.

Meteor lijkt me niet verstandig, die zuiger hapt ook bij de boostpoort en heeft zachte veren ivm chroomwand. Eurokit heeft hardere veer waardoor minder happen in de brede uitlaatpoort. En ik heb al met 72% breedte gereden met een eurokit zuiger. Ik heb er niet echt slechte ervaringen mee.

Een voordeel is dat de eurokit zuiger ontworpen is voor gebruik met std kop. Er zit een vlakke rand op van 6 mm(2 x 3 mm) en en dan begint de bolling pas, wist ik niet, maar komt wel mooi uit. Ik was namelijk niet van plan om mijn kop te laten uitdraaien voor een test.


Poort is bovenin flink breder en ook hoger, ben benieuwd. Volgend weekend ben ik weer thuis en heb ik weer tijd voor praktijk...

[This message is edited by MB50TUNED on 2-12-02 18:35]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MB50TUNED 2-12-02?20:13 Print reply
Posts: 1054


uitlaatpoortje in cilindrische vorm...



werkelijke grote...

 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
SIWWN 2-12-02?20:17 Print reply
Posts: 7079
Zou je willen dat dat de werkelijke grote was
 
MB50TUNED 2-12-02?20:22 Print reply
Posts: 1054
Ik heb de schaal weggehaald en nog wat meer dingetjes, daar had ik een reden voor....
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
SIWWN 2-12-02?21:05 Print reply
Posts: 7079
Dat snap ik... Verkoop je geen poortmappies

Als mijn Eurocilindro blaast, dan mogne jullie poortmappies kopen
 
Blukaap 2-12-02?21:27 Print reply

Posts: 10006
Heb je nog iets speciaals bedacht met die vorm ?
Is ie op maat vd uitlaat gemaakt oid ?
 
Bastila is lief
MB50TUNED 2-12-02?21:29 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Heb je nog iets speciaals bedacht met die vorm ?
Is ie op maat vd uitlaat gemaakt oid ?


Poort heeft bovenin een redelijk ronde vorm voor wat gespreid vermogen (brede powerband) en niet zo heel veel slijtage. Verder heb ik rekening gehouden met timing spoelpoorten en verhouding uitlaatkanaal. Ik heb de poort niet teveel onnodig oppervlak gegeven (hij heeft relatief veel oppervlak bovenin dat dus lang open staat) en niet onnodig hoog gemaakt. Berekeningen heb ik gedaan met bimotion en uitgewerkt in autocad. Dit kostte me al genoeg tijd, ik ben blij dat ik met met de hand hoefte te rekenen .

Verder ligt mijn uitlaat wel ongeveer in hetzelfde toerengebied als de cilinder. MAar het blijft een fabriekspijp. Ik zou het liefst een uitlaat erbij maken :(. Maar misschien komt dat ooit nog weleens, eerst kijken hoe dit rijd.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blorn 3-12-02?11:03 Print reply

Posts: 13825
bart, heb jij misschien ervaring met 'bimotion blair pipe'? ik ben misschien van plan het pakketje te kopen aangezien er veel (handige) functies in zitten.. in versie 3.nogwat zit zelfs een sheet om een multistage pijp te berekenen.. ( [URL[t]]http://hem.fyristorg.com/Bimotion/Bimotion/BimBlair/BimPipe.html[/t]kijk hier maar eens... (incl demo)[/URL] )

ook kun je de (vorm van de)uitlaatpoort direct afstemmen op de pijp, uitslagen van de conussen op ware grote uitprinten, etc etc.. mij lijkt het dus een heel handig programma (vooral voor iemand die relatief weinig ervaring heeft..)

 

Dit topic is 1155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved