Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer rijd te zacht na revisie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1155 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63984 - Brommer rijd te zacht na revisie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FreakyRik 11-3-2011 21:01 Print topicpost

Posts: 338
Goedendag heren!

Ik heb afgelopen week een maat van mij geholpen met het reviseren van zijn AM6 motorblok. Alles is goed gegaan, met behulp van teh intarwebz . Maar, nu staan we een beetje voor een mysterie, de brommer hebben we weer netjes in elkaar gezet, carburateur er weer op en alles. en proberen te starten, allereest ging dat een beetje moeizaam, maar eenmaal draaiend wilde hij wel makkelijker starten. We hebben een paar testrondjes gereden en kwamen er achter dat hij onderin niet lekker doortrok en dat hij stotterde. hierop hebben we de vieze carburateur eronder uitgetrokken, en heel netjes helemaal schoon gemaakt. Eenmaal eronder deed de brommer het gelijk een stuk beter, en na wat afstelling van de stationair schroef en de luchtschroef bleef hij nu netjes stationair lopen en trok hij beter door in middentoeren, en ook het stotteren was weg. Het leek alsof alles nu goed was, maar de brommer mist een heel stuk kracht vooral onder de powerband. ikzelf dacht aan een gevalletje valse lucht, maar de deo-test gaf daar geen aanleiding toe. Het probleem is dus nu dat de brommer niet harder wil dan 50, en dat in de 5e en 6e versnelling de brommer gewoon niet meer kan accelereren.

Heeft een (of meerderen ) van de almachtigen en wijzen van dit forum misschien een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!

tinustussengas 11-3-2011 21:51 Print reply
Posts: 82
misschien de krukas te vast in de carter helften of de carter helften vekeerd vasgedraait
 
kees1992 11-3-2011 22:29 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
misschien de krukas te vast in de carter helften of de carter helften vekeerd vasgedraait



ten eerste je kan ze niet verkeerd vastdraaien :P

maar je kunt ze ook niet te straks aandraaien, want het is metaal op metaal, het enige waar je voor uit moet kijken, is dat je je schroefdraad eventueel niet dol draait, met het te strak aandraaien.

waar ik aan dacht, is toch ook dat het in je blok ergens niet goed zit, dus dat aanloopt ofzo. miss dat je iets vergeten bent??!

en echt een hele kleine kans, is dat die ergens anders aanloopt, dus je wiel ofzo, dat die in de 5e of 6e versnelling niet genoeg kracht heeft om hem door te trekken, maar dat is gewoon uitgesloten:P

nouja we wachten af wat de mede forumgenoten ervan denken, en anders zul je hem voor de zekerheid toch weer open moeten halen, om te kijken of echt alles wel goedzit.

succes ermee, en ik blijf op de hoogte ben er wel benieuwd naar


 
FreakyRik 12-3-2011 0:11 Print reply

Posts: 338
Goedennacht!

Na aanleiding van de eerste post, heb ik eens met mn houten hamer een tik op de krukas en versnellingsbak gegeven, en hij draaide al gelijk iets soepeler, dus bedankt daarvoor.

Maar, hij loopt nog steeds niet harder als 50 en heeft nog steeds bijzonder weinig power.

Ik ben ook benieuwd wat de anderen er van denken

Ik ben er bijna 100% zeker van dat ik alles goed terug heb gedaan in het blok, met behulp van een zeer duidelijke How-to en een flink deel technisch inzicht. Ook kwam ik er achter dat een brommerblok eigenlijk niet veel moeilijks is. verder doet hij ook alles goed, de bak doet het goed, schakelen gaat supersoepel, koppeling werkt mooi. dus een beetje een mysterie

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 12-3-2011 om 0:11 uur.
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
ts50xk 12-3-2011 0:24 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
Goedennacht!

Na aanleiding van de eerste post, heb ik eens met mn houten hamer een tik op de krukas en versnellingsbak gegeven, en hij draaide al gelijk iets soepeler, dus bedankt daarvoor.

Maar, hij loopt nog steeds niet harder als 50 en heeft nog steeds bijzonder weinig power.

Ik ben ook benieuwd wat de anderen er van denken

Ik ben er bijna 100% zeker van dat ik alles goed terug heb gedaan in het blok, met behulp van een zeer duidelijke How-to en een flink deel technisch inzicht. Ook kwam ik er achter dat een brommerblok eigenlijk niet veel moeilijks is. verder doet hij ook alles goed, de bak doet het goed, schakelen gaat supersoepel, koppeling werkt mooi. dus een beetje een mysterie

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 12-3-2011 om 0:11 uur.


misschien heb je de krukas keerringe verkeerd omgedaan ?



Dit bericht is gewijzigd door ts50xk op 12-3-2011 om 0:28 uur.
 
FreakyRik 12-3-2011 0:52 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50xk
[...]


misschien heb je de krukas keerringe verkeerd omgedaan ?



Dit bericht is gewijzigd door ts50xk op 12-3-2011 om 0:28 uur.


Je bedoelt die van de rechterkant aan de linker en vice versa? of bedoel je ze achterstevoren erin gedaan?

anyway, geen van beiden heb ik gedaan ;P die ringen zitten er goed in.

Toch bedankt voor je hulp
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
chick 12-3-2011 2:57 Print reply

Posts: 417
naja als die net onder de powerband geen pit heeft, zou ik toch maar even de faq van royal club en het afstellen bekijken. is een vrij duidelijke uitleg van wat je brommer zou moeten doen bij welk toerengebied, k denk dat het toch echt aan je afstelling ligt..
 
lord of the bromfiets
dirktimmer 12-3-2011 6:19 Print reply

Posts: 1737
lijken mij inderdaad de krukalgers die schuin zitten (letterlijk) of de lagers en krukas er met een hamer ingetikt, dan zitten de schalen niet ontspannen. zooi loshalen, als het waar is zul je wel zien dat de swchalen nu blauw zijn van de hitte
 
FreakyRik 12-3-2011 10:56 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
lijken mij inderdaad de krukalgers die schuin zitten (letterlijk) of de lagers en krukas er met een hamer ingetikt, dan zitten de schalen niet ontspannen. zooi loshalen, als het waar is zul je wel zien dat de swchalen nu blauw zijn van de hitte


Oei dat is niet zo mooi, maar als het moet dan moet het

Bedoel je met schalen het carter op de plaats waar de lager erin valt? of bedoel je de lager zelf (sorry dat ik niet begrijp wat je bedoeld met schalen )

Het principe van wat je bedoeld begrijp ik, dan moet ik maar even 2 nieuwe krukaslagers kopen en het zooitje weer openhalen, voordeel is, nu weet ik hoe het moet

bedankt voor de hulp
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Uncle BLAM 12-3-2011 14:32 Print reply

Posts: 1025
Wat heb je allemaal vervangen?, misschien werkt een 5 maten grotere sproeier?
 
een BF teller is sneller
leonmt5 12-3-2011 18:31 Print reply

Posts: 799
heb jij je cilinder of zuiger ook vervangen?
waarschijnlijk is het gwoon een kwestie van opnieuw afstellen.
als jij je blok gewoon netjes in elkaar hebt zitten en de alles draaide gewoon soepel ( k neem aan dat je dat gecontroleerd hebt ) dan ben ik er niet bang voor dat je je blok open moet halen.
probeer de choke eens onder het rijden.
 
bert : bezopen en rijd toch.
FreakyRik 12-3-2011 23:15 Print reply

Posts: 338
goedenavond heren,

Bedankt voor de nieuwe reacties.

Het enige dat we vervangen hebben is de Krukas, deze was namelijk afgebroken bij het vliegwiel onder het rijden . verder is de cilinder en zuiger nog hetzelfde. Ik zat zelf ook al een afstellen te denken, maar toen kwam ik idd ook alleen maar op het feit dat de krukas is vervangen van een originele naar een Doppler. en volgens mij hebben die allebei dezelfde slag, het is namelijk geen speciale.

Maar ik zal toch eens proberen of andere sproeiers effect hebben.

Choken onder het rijden zorgt dat hij nog minder kracht levert

En idd heb ik gewoon gekeken of alles soepel draaide, en dat deed het ook best, en na die tik van gister die ik op de krukas heb gegeven draaide hij gewoon normaal soepel zoals ik dat gewend ben van een blok.

ik zal alle tips even een keer proberen, mocht alles nou falen, dan haal ik hem wel weer open

thnx guys!
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
dirktimmer 13-3-2011 12:01 Print reply

Posts: 1737
trek de keerring aan de vliegwielkant eraf en kijk of het lager blauw is kost je alleen een keerring.

(gewoon een parker in de keerring draaien en dan met een tang eruit rukken, je hebt hier ook speciaal gereedschap voor, maar dit is het makkelijkst)
 
kees1992 13-3-2011 19:17 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
trek de keerring aan de vliegwielkant eraf en kijk of het lager blauw is kost je alleen een keerring.

(gewoon een parker in de keerring draaien en dan met een tang eruit rukken, je hebt hier ook speciaal gereedschap voor, maar dit is het makkelijkst)



haha 90 % van de mensen die aan brommers sleutelen zijn echt beunhazen:P

bijna nooit het juiste gereedschap, maar altijd toch verbazingwekkend weer oplossingen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-3-2011 19:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees1992
[...]



haha 90 % van de mensen die aan brommers sleutelen zijn echt beunhazen:P

bijna nooit het juiste gereedschap, maar altijd toch verbazingwekkend weer oplossingen


kering eruit halen met een parker staat ook gewoon in de werkplaatshandboeken van diverse fabrikanten. niks beun aan.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Uncle BLAM 13-3-2011 19:57 Print reply

Posts: 1025
Truc met de parker heb ik bij m'n 2cv blok gedaan, weet je hoeveel werk het is om zo'n blok open te halen voor een keering van 2 euro...
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 3194 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved