Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder warmgelopen na 3000 km?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63975 - Cilinder warmgelopen na 3000 km?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jaap_nsr 10-3-2011 16:46 Print topicpost

Posts: 29
Hallo mensen,

Vandaag is de cilinder van m'n nsr waarschijnlijk warmgelopen .
Vannochtend naar school had ik voor de wind en iemand achterop. Als ik alleen rijd kan ik voor de wind zo'n 85 rijden en vannochtend kon ik (met 2 personen) een kleine 80 rijden. Op ongeveer 5 km van mijn route kan ik volgas rijden.
Toen ik vanmiddag weer alleen naar huis toe reed vond ik dat de brommer wat meer 'snerpte' wanneer ik, in hoge toeren, het gas los liet. Hij gaf anders ook altijd wel en trillend geluid, maar nu leek het wel erger (meer 'snerpend' dus). Toen ik nog 5 km moest viel mij op dat de brommer heel soms een raar geluid maakte. Net alsof het voorspatbord wat trilde. Ook stotterde de brommer soms.
Zo'n 2 km van huis hield hij dr mee op en kon ik hem moeilijk in de vrij krijgen en geen compressie meer.
Nu werd mij dus vertelt dat waarschijnlijk de cilinder warmgelopen is doordat ik volgas reed (wat in totaal zo'n 5 km is).

Klopt dat? Ik baal dr best wel van omdat deze cilinder nog niet zo oud is.
Ook zei die man dat mengolie van shell slecht is?
Wat ik me dus afvraag, kan het door vannochtend komen?

Groeten Jaap

Dit bericht is gewijzigd door Jaap_nsr op 10-3-2011 om 16:47 uur.
 

kenny77 10-3-2011 16:49 Print reply

Posts: 29286
Kan van alles zijn, slechte afstelling , slechte koeling, etc.

Maarja even het boeltje open maken en foto's van de cilinder en zuiger hier neer zetten, dan kunnen sommige mensen aan de hand daarvan advies geven waar het aan zou kunnen liggen.
 
Jaap_nsr 10-3-2011 16:59 Print reply

Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Kan van alles zijn, slechte afstelling , slechte koeling, etc.

Maarja even het boeltje open maken en foto's van de cilinder en zuiger hier neer zetten, dan kunnen sommige mensen aan de hand daarvan advies geven waar het aan zou kunnen liggen.


Ja, dat is waar. De afstelling was naar mijn idee goed. Is bij een brommerzaak gebeurd. Het blok was vannochtend wel iets warmer als normaal, volgens de temperatuur meter.

Ik ga hem denk ik vanavond of morgen open halen, tenzij we hem niet wegbrengen naar een brommerzaak.
 
_3s_ 10-3-2011 17:11 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jaap_nsr
[...]


Ja, dat is waar. De afstelling was naar mijn idee goed. Is bij een brommerzaak gebeurd. Het blok was vannochtend wel iets warmer als normaal, volgens de temperatuur meter.

Ik ga hem denk ik vanavond of morgen open halen, tenzij we hem niet wegbrengen naar een brommerzaak.

Als je je brommer zwaarder belast heb je zowiezo de kans op een warmloper. je brommer moet dan meer vermogen leveren om dezelfde prestaties te krijgen, dus je gaat je brommer steeds vol belasten.

Een warmloper zit er inderdaad wel in.
Ik zou gewoon zelf het cilinderkopje eraf trekken en kijken wat er loos is. Bij een bromboer ben je al snel 100ยค aan werkuren alleen kwijt... Dat kost niks als je het zelf doet
 
Jeuj TSW erbij! =D
Uncle BLAM 10-3-2011 17:27 Print reply

Posts: 1025
Cilinderkop eraf, ff zuiger naar beneden en een foto van in de cilinder maken, eventueel later de kop er weer op en weg brengen

kijken kan geen kwaad
 
een BF teller is sneller
_3s_ 10-3-2011 17:36 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Cilinderkop eraf, ff zuiger naar beneden en een foto van in de cilinder maken, eventueel later de kop er weer op en weg brengen

kijken kan geen kwaad

Dan kan je best wel niet meer gaan rijden als je je kop terug monteert zonder een verse koppakking te gebruiken. Anders heb je misschien koelvloeistof in je cilinder
 
Jeuj TSW erbij! =D
Frysk 10-3-2011 17:38 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Dan kan je best wel niet meer gaan rijden als je je kop terug monteert zonder een verse koppakking te gebruiken. Anders heb je misschien koelvloeistof in je cilinder


net of doet hij het dan in 1x wel weer

@ Jaap,
Gewoon cilindertje er even afhalen.. even bekijken hoe het erbij ligt.. waarschijnlijk is je cilinder gewoon naar de klote en ik zou nu direkt een 70cc gaan halen of een originele 80cc
 
giggitybyte
_3s_ 10-3-2011 17:39 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


net of doet hij het dan in 1x wel weer

@ Jaap,
Gewoon cilindertje er even afhalen.. even bekijken hoe het erbij ligt.. waarschijnlijk is je cilinder gewoon naar de klote en ik zou nu direkt een 70cc gaan halen of een originele 80cc

ohja, was even vergeten dat hij kapot was
 
Jeuj TSW erbij! =D
leonmt5 10-3-2011 18:51 Print reply

Posts: 799
zoek wel een oorzaak he om herhaling te voorkomen.

 
bert : bezopen en rijd toch.
Jaap_nsr 10-3-2011 19:47 Print reply

Posts: 29
Ik denk dat ik er morgen eens even naar zal kijken. Ben benieuwd hoe de cilinder er uit ziet.
@Frysk , ik weet niet of ik er zo gauw een 70cc onder zet. Dit is volgensmij een 50cc snel en die presteerde 77 op de rollerbank (4 bak). Weer 110 euro lichter .

Bedankt voor de reacties.
 
Frysk 10-3-2011 20:08 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jaap_nsr
Ik denk dat ik er morgen eens even naar zal kijken. Ben benieuwd hoe de cilinder er uit ziet.
@Frysk , ik weet niet of ik er zo gauw een 70cc onder zet. Dit is volgensmij een 50cc snel en die presteerde 77 op de rollerbank (4 bak). Weer 110 euro lichter .

Bedankt voor de reacties.



Hmm je moet zeker vaak naar de stad denk ? dan is een snelle cilinder niet echt geweldig..
 
giggitybyte
Jaap_nsr 10-3-2011 23:24 Print reply

Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



Hmm je moet zeker vaak naar de stad denk ? dan is een snelle cilinder niet echt geweldig..


Ik moet eigenlijk elke dag naar Heerenveen op en neer.. (zonder begrenser)
 
Jaap_nsr 22-3-2011 20:07 Print reply

Posts: 29
Nou, m'n blokje is in een niet zo goede staat. De cilinder is versleten . Waarschijnlijk was die gehoond, want zo leek het wel (volgens de bromboer). Het is een 46mm en ik weet dat op de cilinder GE2 staat. Weet iemand of die cilinders er zijn?
Nu is niet alleen m'n cilinder versleten maar moet er nog meer gebeuren aan het blok.

Wat mijn vraag is, wat voor cilinder raden jullie mij aan?
Ik heb een 4 bak, 18mm en homoet uitlaat. Vertanding weet ik zo niet. Hij reed nu met die 46mm, 18mm carb en homoet uitlaat zo'n 80 km/h, wat overigens wel langzaam is voor die setup??

Nu wil ik graag een cilinder die wel lekker optrekt, maar hij hoeft niet boven de 80 te rijden. Ook vind ik het mooi dat de cilinder hoogtoerig is, wat de uitlaat ook is.

Dus wat raden jullie mij aan?



Dit bericht is gewijzigd door Jaap_nsr op 22-3-2011 om 20:09 uur.
 
kenny77 22-3-2011 22:41 Print reply

Posts: 29286
dat is een opgeboorde 50cc.

de 70cc malossi of athena zou ik kiezen.
 
De Schout 22-3-2011 22:58 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dat is een opgeboorde 50cc.

de 70cc malossi of athena zou ik kiezen.



hmm, de charmo cilinders hadden ook 'ge2' ingegoten aan de zijkant he. en misschien nog wel meer van de imi's. opgeboorde ge2 @ 46mm is erg dun, en waarschijnlijk sneller.

@ ts, cilinder die beetje hoogtoerig is, toch lekker trekt en niet harder gaat dan 80....?
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 22-3-2011 23:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]hmm, de charmo cilinders hadden ook 'ge2' ingegoten aan de zijkant he.


weer wat geleerd.
 

Dit topic is 4402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved