Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer verzopen!?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63972 - brommer verzopen!?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

leonmt5 11-3-2011 19:47 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
De afdichting van de vlotternaald kun je wel controleren. Dan moet je wel de carburateur afnemen, de vlotterkamer open maken, en je zet een stukje benzineslang op de toevoer. Blaas op 't slangetje, en als je de vlotter met de hand omhoog beweegt moet je er geen lucht meer door kunnen krijgen. Er mag dus ook niet een beetje lucht lekken.
Als het carter vol benzine zit pas dan op met aantrappen; in de neergaande slag bouwt zich in 't carter druk op voor de overstroom. Zoals hierboven al gezegd; vloeistof laat zich niet samnedrukken; je loopt het risico je keerringen "op te blazen". Dus verwijder alle benzine uit 't carter. Desnoods blok los, en op z'n kop houden.
We horen het wel...

Mathijs


ben ik niet met je eens over die afdichting.
als jij je vlotter met de hand tegenhoud komt er veel meer druk op te staan. je rubberen afdichting pers je dan gewoon in de zitting.
als benzine de vlotter omhoog drukt komt er minder druk op te staan.

geloof mij, vervang je vlotternaald.
ze lijken vaak aardig goed maar ondertussen zit er een klein randje op die je haast niet ziet, plus dat het uitgehard is en dus niet goed meer afdicht.
voor de rest moet je even zeker weten dat je vlotter niet verbogen is, bij twijfel gewoon een nieuwe monteren kost je de kop ook niet

 
bert : bezopen en rijd toch.
mx-jacob 11-3-2011 19:48 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]


ben ik niet met je eens over die afdichting.
als jij je vlotter met de hand tegenhoud komt er veel meer druk op te staan. je rubberen afdichting pers je dan gewoon in de zitting.
als benzine de vlotter omhoog drukt komt er minder druk op te staan.

geloof mij, vervang je vlotternaald.
ze lijken vaak aardig goed maar ondertussen zit er een klein randje op die je haast niet ziet, plus dat het uitgehard is en dus niet goed meer afdicht.
voor de rest moet je even zeker weten dat je vlotter niet verbogen is, bij twijfel gewoon een nieuwe monteren kost je de kop ook niet



mensen doe niet moeilijk wat kost een votternaald nou ........ gewoon vervangen.

 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
kees1992 11-3-2011 22:19 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
De afdichting van de vlotternaald kun je wel controleren. Dan moet je wel de carburateur afnemen, de vlotterkamer open maken, en je zet een stukje benzineslang op de toevoer. Blaas op 't slangetje, en als je de vlotter met de hand omhoog beweegt moet je er geen lucht meer door kunnen krijgen. Er mag dus ook niet een beetje lucht lekken.
Als het carter vol benzine zit pas dan op met aantrappen; in de neergaande slag bouwt zich in 't carter druk op voor de overstroom. Zoals hierboven al gezegd; vloeistof laat zich niet samnedrukken; je loopt het risico je keerringen "op te blazen". Dus verwijder alle benzine uit 't carter. Desnoods blok los, en op z'n kop houden.
We horen het wel...

Mathijs



eej mathijs,

de benzine is intussen alweer uit me carter vandaan, en ik had me bougie eruit gehaald, en toen kon ik hem leeg/bijna leeg kicken.

dus dat is nu het probleem niet meer

nu alleen nog ff kijken wat het is! haha

kees
 
kees1992 11-3-2011 22:21 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
[...]


mensen doe niet moeilijk wat kost een votternaald nou ........ gewoon vervangen.




zoals ik al 3 x gezegd had,

de vlotternaals is oke, en hij kan ook niet verbogen zijn, want het is van plastic, en dat is stevig uitgevoerd zodat het niet kan buigen.

maar ik zoek nog even verder wat het is.
 
kees1992 20-3-2011 18:29 Print reply
Posts: 32
het probleem is trouwens opgelost

en wat het was al sla je me dood, ik ging daarna na 3 dagen ofzo, nog 1 x proberen voor de zekerheid. en toen deed die het
 

Dit topic is 7658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved