Quote: Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
De afdichting van de vlotternaald kun je wel controleren. Dan moet je wel de carburateur afnemen, de vlotterkamer open maken, en je zet een stukje benzineslang op de toevoer. Blaas op 't slangetje, en als je de vlotter met de hand omhoog beweegt moet je er geen lucht meer door kunnen krijgen. Er mag dus ook niet een beetje lucht lekken.
Als het carter vol benzine zit pas dan op met aantrappen; in de neergaande slag bouwt zich in 't carter druk op voor de overstroom. Zoals hierboven al gezegd; vloeistof laat zich niet samnedrukken; je loopt het risico je keerringen "op te blazen". Dus verwijder alle benzine uit 't carter. Desnoods blok los, en op z'n kop houden.
We horen het wel...
Mathijs
ben ik niet met je eens over die afdichting.
als jij je vlotter met de hand tegenhoud komt er veel meer druk op te staan. je rubberen afdichting pers je dan gewoon in de zitting.
als benzine de vlotter omhoog drukt komt er minder druk op te staan.
geloof mij, vervang je vlotternaald.
ze lijken vaak aardig goed maar ondertussen zit er een klein randje op die je haast niet ziet, plus dat het uitgehard is en dus niet goed meer afdicht.
voor de rest moet je even zeker weten dat je vlotter niet verbogen is, bij twijfel gewoon een nieuwe monteren kost je de kop ook niet
|