Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer verzopen!?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1128 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63972 - brommer verzopen!?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kees1992 10-3-2011 14:18 Print topicpost
Posts: 32
hoi ik ben Kees, en ik heb een sx.
Deze sx deed het prima, en toen heb ik alles laten poedercoaten, dus moest me brommer helemaal uit elkaar!

alles gedaan, toen ben ik hem weer in elkaar gaan zetten, en wat bleek, hij stroomde over, ik alles schongemaakt, carburateur met compressor elk gaatje, elke sproeiers schoongeblazen.

wat gebeurt er nu..

nu stroomt alles over, als ik wil kijken of mijn bougie vonkt, dan komt er een hele golf benzine uit me bougiegat dus ik ging nog een keer kijken, toen liep het bij mij uitlaatpoort eruit,
het liep eruit bij de luchtslang van me luchtfilter, kortom overal waar het zou kunnen komen liep het dus uit

heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
voor de duidelijkheid nog, mijn brommer deed het, hem het alleen losgehaald en weer vastgezet. en hij doet niks meer behalve raar te doen.

z.s.m. reacties graag
 

XDr4g0nX 10-3-2011 14:21 Print reply

Posts: 3526
Klinkt als dat er iets met je vlotter is, ik zou je carburateur er even gaan af halen en gaan kijken of alles daar wel in orde zit.
 
Signature: [==||========] 20% complete
_3s_ 10-3-2011 14:22 Print reply

Posts: 899
volgens mij blijft je vlotter aardig hangen, hoewel het dan nog niet verklaart dat je benzine bij je bougiegat eruit stroomt...

Je krijgt de brommer niet gestart neem ik aan?

Check eerst je vlotter eens.
Edit: te laat

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 10-3-2011 om 14:22 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D
mx-jacob 10-3-2011 14:23 Print reply

Posts: 2938
dit hebben wij ook een keer gehad met onze mt, de vlotter was bijven hangen ( en een nacht perongeluk de benzine kraan open laaten staan). en toen stond je kruk as onder de benzine dus hebben we de cilinder er af gehaald om het schoon te maken....
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
tsxhunter 10-3-2011 14:49 Print reply

Posts: 9332
zorgen dat de vlotter niet meer blijft hangen. dan bougie er uit en benzine kraan dicht. contact niet aan. en dan gaan kicken, rennen. daarna alles weer aansluiten en rijden
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
kees1992 10-3-2011 15:10 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
volgens mij blijft je vlotter aardig hangen, hoewel het dan nog niet verklaart dat je benzine bij je bougiegat eruit stroomt...

Je krijgt de brommer niet gestart neem ik aan?

Check eerst je vlotter eens.
Edit: te laat

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 10-3-2011 om 14:22 uur.



okeej bedankt,

en nee ik krijg me brommer niet gestart inderdaad.

ik heb nu bougie eruit gehaald en gekickt, tot de golven benzine stopten.(tank er natuurlijk wel afgehaald:P)

en nu kijk ik even of vlotter dan blijft hangen inderdaad, kheb alles schoongemaakt, en gekeken, maarja je weet maar nooit..


 
kees1992 10-3-2011 15:12 Print reply
Posts: 32
trouwens, ik kon hem net ook niet meer kicken :S

toen sloeg die na de eerste slag vast.

toen heb iik bougie erafgehaald, ff heen en weer gelopen, en nu kan ik gelukkig wel weer kicken, dus miss dat die volzat en teveel druk opbouwde??!

heeel vreemd allemaal.


 
tsxhunter 10-3-2011 15:14 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees1992
trouwens, ik kon hem net ook niet meer kicken :S

toen sloeg die na de eerste slag vast.

toen heb iik bougie erafgehaald, ff heen en weer gelopen, en nu kan ik gelukkig wel weer kicken, dus miss dat die volzat en teveel druk opbouwde??!

heeel vreemd allemaal.




ja toen dat benzine er nog in zat denk ik?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Tobias Verhoef 10-3-2011 15:49 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees1992
trouwens, ik kon hem net ook niet meer kicken :S

toen sloeg die na de eerste slag vast.

toen heb iik bougie erafgehaald, ff heen en weer gelopen, en nu kan ik gelukkig wel weer kicken, dus miss dat die volzat en teveel druk opbouwde??!

heeel vreemd allemaal.




Dat komt omdat er dan benzine boven je zuiger zit en vloeistoffen kunnen niet inelkaar gedrukt worden.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kees1992 10-3-2011 16:07 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Dat komt omdat er dan benzine boven je zuiger zit en vloeistoffen kunnen niet inelkaar gedrukt worden.



ik weet dat vloeistoffen niet of nauwelijks samendrukbaar zijn

maar het leek net alsof de tandwielen vast schoten ofzo, maar dat was gelukkig niet het geval..
 
kees1992 10-3-2011 18:13 Print reply
Posts: 32
nou ik heb alles even gecheckt en gekeken..
zonder vooruitgang..

vlotter blijft niet hangen, maar op zijn bovenste punt wordt die niet teruggeduwt door dat veertje die erin zit. maar er is niks verstelbaars aan.. (het enige waar ik nu aan denk, is dat het veertje een beetje lam is geworden, waardoord ie niet meer genoeg uitveert).

maar als ik alles aangesloten heb zitten, en ik begin benzine in me tank te gooien, dan loopt het er bij de carb. direct uit.

vlotter bak is ook niet lek!..


iemand anders nog een idee wat dit zou kunnen zijn??
 
leonmt5 10-3-2011 19:09 Print reply

Posts: 799
vervang je vlotternaald, de punt die erop zit wil nog wel eens uitdrogen. daardoor worden ze hard en vaak kun je er een klein ringetje van de afdichting op zien.
gewoon vervangen dus. ook kun je kijken of je vlotter nog dicht is, zodat er geen benzine in kan komen.
controleer ook even of de bevestigingpennetje niet krom is.
kun je het beste de naald eruit halen en vloter monteren met het pennetje en dan kijken of er een zwaar punt in zit waardoor hij kan blijven hangen.

 
bert : bezopen en rijd toch.
kees1992 10-3-2011 19:20 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
vervang je vlotternaald, de punt die erop zit wil nog wel eens uitdrogen. daardoor worden ze hard en vaak kun je er een klein ringetje van de afdichting op zien.
gewoon vervangen dus. ook kun je kijken of je vlotter nog dicht is, zodat er geen benzine in kan komen.
controleer ook even of de bevestigingpennetje niet krom is.
kun je het beste de naald eruit halen en vloter monteren met het pennetje en dan kijken of er een zwaar punt in zit waardoor hij kan blijven hangen.




pennetje is niet krom, van me vlotter, want hij gaat supersoepel:P

en me vlotternaald zag er nog helemaal prima uit, ik zal nog even een keer kijken voor de zekerheid

bedankt weer voor de info
 
Uncle BLAM 10-3-2011 19:21 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
zorgen dat de vlotter niet meer blijft hangen. dan bougie er uit en benzine kraan dicht. contact niet aan. en dan gaan kicken, rennen. daarna alles weer aansluiten en rijden


De benzine zit EERST onder de zuiger, ff hard kicken en je drijfstang door het midden daarna draait de krukas wel weer gewoon dus het vast zitten is idd opgelost
 
een BF teller is sneller
MT_driver 10-3-2011 22:32 Print reply
Posts: 324
membraam nog goed?
 
40000KM op de teller :D
thijs-tussengas 11-3-2011 16:36 Print reply

Posts: 105
De afdichting van de vlotternaald kun je wel controleren. Dan moet je wel de carburateur afnemen, de vlotterkamer open maken, en je zet een stukje benzineslang op de toevoer. Blaas op 't slangetje, en als je de vlotter met de hand omhoog beweegt moet je er geen lucht meer door kunnen krijgen. Er mag dus ook niet een beetje lucht lekken.
Als het carter vol benzine zit pas dan op met aantrappen; in de neergaande slag bouwt zich in 't carter druk op voor de overstroom. Zoals hierboven al gezegd; vloeistof laat zich niet samnedrukken; je loopt het risico je keerringen "op te blazen". Dus verwijder alle benzine uit 't carter. Desnoods blok los, en op z'n kop houden.
We horen het wel...

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.

Dit topic is 7602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved