Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Technigas E-nox en cilinderkeus

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63970 - Technigas E-nox en cilinderkeus
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joop_Karel_Spank 10-3-2011 8:10 Print topicpost
Posts: 278
Goedenmorgen brommerforum,

Ik rijdt rond op een derdi senda R extreme uit 2008, ik heb mn carb ontgrenst en een ontgrensde technigas e-nox erop zitten met een kreidler flens ervoor geplaatst(uitlaat verlengd door fietsenmaker want liep niet lekker)

De fietsenmaker wist mij er toen bij te vertellen dat deze uitlaat meer geschikt was voor een sportievere cilinder. Nu ben ik van de zomer van plan om het hele apparaat uit elkaar te halen en de grote onderdelen van een verse verflaag te voorzien(pekelschade) en dan gelijk voor een andere cilinder te kijken. Zelf zou mij de DR70 wel aanspreken vanwege slijtvast zijn en laagtoerig.

Maar wat ik erg belangrijk vind is dat het geheel soepel gaat lopen, wat ik nu heb met std cil en enox is nog steeds met een flinke dip bij midden toeren(op gevoel) en vroeg me af of in dat opzicht de DR70 wel met de enox samen zou gaan? Weten jullie dan ook of ik nog ergens een originele flens kan bestellen voor de enox? Die heb ik namelijk nu niet meer:p bedankt alvast!

Edit: ik heb nu net 17k op de teller staan waarvan 6k standaard gereden, hoelang kan mn krukas nog mee dan?

Dit bericht is gewijzigd door Joop_Karel_Spank op 10-3-2011 om 8:34 uur.
 

Tobias Verhoef 10-3-2011 9:19 Print reply

Posts: 1832
De cilinder en uitlaat gaan best samen.
Monteer gewoon weer je normale flens en maakt je uitlaat weer op originele lengte en stel de handel goed af volgens deze faq:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187


Ik weet niet waar je die uitlaat vandaan hebt gehaald maar ik zou daar gewoon weer naartoe gaan en vragen of ze die kunnen bestellen.


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Joop_Karel_Spank 10-3-2011 13:26 Print reply
Posts: 278
Hoeveel zou ik dan verbruiken denk je? Tussen de 15-20 km/L? Hoe hard zal hij ongeveer lopen? Rustig 100? Of rijdt het relatief opgefokt? Heb liever wat rustiger en wat meer koppel :p
 
Tobias Verhoef 10-3-2011 14:08 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Hoeveel zou ik dan verbruiken denk je? Tussen de 15-20 km/L? Hoe hard zal hij ongeveer lopen? Rustig 100? Of rijdt het relatief opgefokt? Heb liever wat rustiger en wat meer koppel :p


Het verbruik ligt aan je rechterhand, en dat is echt per persoon verschillend. Nou met zo'n uitlaat moet hij toch wel de 90/95 kunnen halen. Nou met een 50cctje zou je nooit onderin veel koppel hebben, dus dat kan je wel vergeten. Ook al wil je rustig dan moet je gewoon de standaard uitlaat nemen.

Maar de volgende keer even zoeken, er zijn al zat topics over geweest
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Joop_Karel_Spank 10-3-2011 14:52 Print reply
Posts: 278
Haha ja over de std. Cil van derbi wist ik al hoe hard ik er mee kan omdat ie er al onder zit:p alleen de combinatie van dr70 en enox wist ik nog niet en heb ook geen ervaring met cilinders vandaar de vraag:p kon hier zo ook niets over vinden.

Maar hoe hard zou dat met die dr70 en enox zijn ongeveer?
 
Tobias Verhoef 10-3-2011 15:41 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Haha ja over de std. Cil van derbi wist ik al hoe hard ik er mee kan omdat ie er al onder zit:p alleen de combinatie van dr70 en enox wist ik nog niet en heb ook geen ervaring met cilinders vandaar de vraag:p kon hier zo ook niets over vinden.

Maar hoe hard zou dat met die dr70 en enox zijn ongeveer?


De snelheid zal denk hetzelfde blijven of niet veel hoger worden, je krijgt alleen meer koppel.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Joop_Karel_Spank 10-3-2011 16:28 Print reply
Posts: 278
Maar zou die koppel egt de moeite waard zijn? Of maar iets? En zou hij dan wel soepeler gaan rijden? Als ik rond de 100 zou willen wat voor cilinder zou ik dan kunnen pakken? Ik rijdt nu ongeveer 85 denk ik(ongeveer net zo hard als meeste vrachtwagens of net langzamer)

Wat ik dus eigenlijk wil horen is of 70/80cc praktischer is dan 50cc qua rijcomfort en voor een beetje offroad. Qua verbruik en onderhoud zal het wel iets harder slijten en zuipen maar moet een beetje binnen de perken blijven:p

Mijn originele uitlaat heb ik vooral vervangen omdat ik het een roestig klote ding vond en de moeite niet wilde nemen om hem open te laten slijpen en dicht lassen voor de losse koolbrok aan katalysator:p anders had ik die wel gehouden waarschijnlijk.

Is anders een 80cc airsal geschikter voor me?

http://www.josdijkma...d&productId=2790

Of misschien een dmp?

http://www.josdijkma...d&productId=4879

Misschien een top performances?

http://www.easyparts...nda_%C3%9847_mm.html

Dit bericht is gewijzigd door Joop_Karel_Spank op 10-3-2011 om 16:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Joop_Karel_Spank op 10-3-2011 om 17:25 uur.
 
Joop_Karel_Spank 11-3-2011 18:52 Print reply
Posts: 278
Bump

Weet iemand mij te vertellen of die dr70 een glimlach op mn gezicht zal toveren of is die extra koppel en beetje hogere top niet echt de moeite? Welke cilinder past het beste bij de technigas qua afstemming?
 
thomsenda 11-3-2011 23:38 Print reply

Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Bump

Weet iemand mij te vertellen of die dr70 een glimlach op mn gezicht zal toveren of is die extra koppel en beetje hogere top niet echt de moeite? Welke cilinder past het beste bij de technigas qua afstemming?


je moet ff opzoeken wat de powerband van je uitlaat is maar denk dat zon enox opzich wel mooi gaat rijden met die dr70.
ik heb namelijk een top preformance 70 das hetzelfde als die dr
met mijn v6 liep die ook heel lekker redelijk wat vermogen onderin en is best snel, met voortandwiel 14 of 15 haal je de 100 echte km wel
je moet alleen niet te hoogtoerig willen met die cilinder heb nu een metrakit sp eronder en das toch aan de hoogtoerige kant
 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.
Joop_Karel_Spank 12-3-2011 8:14 Print reply
Posts: 278
ik zit nou zelf heel erg te twijfelen tussen de dr70 en bijvoorbeeld de malossi mhr(of replica) maar ik heb na wat lezen het idee dat die dr70 er gewoon onder kan zonder dat er technisch veel moet veranderen, want ik hoef denk ik niet extra olie toe te voegen denk ik met die dr70? zou ik er nog goed aan doen om van de ori carb die volgens mij 17.5 is naar bijvoorbeeld 19 te gaan?
 
Joop_Karel_Spank 17-3-2011 23:28 Print reply
Posts: 278
nou hoor ik in een ander topic dat de dr70 alleen voor het oude type derbi blok leverbaar is...

Kunnen jullie mij vertellen welke cilinders er voor het nieuwe blok zijn en laagtoerig? ik kan zelf genoeg cilinders op internet vinden met de meest exotische namen. Maar van de eigenschappen weet ik dan nog vrij weinig en vaak valt er ook weinig over te vinden..

zou trouwens een airsal 80cc een beetje aansluiten op mn wens? of misschien een Gilardoni 75cc of een furytech 80cc?
 
Tim-gpr99 18-3-2011 8:05 Print reply

Posts: 841
dit klopt inderdaad. In principe kunnen alle gietijzeren cilinders wel, en een MHR Replica 80 (75cc) kan ook wel,is mooi laagtoerig.

Ik zou wel even kijken naar de staat van je krukas en lagers.Het is niet perse te veel jouw kilometerstand maar het kan geen kwaad om dat even na te kijken.
 
GPR50 '99 streetfightert
Joop_Karel_Spank 18-3-2011 15:14 Print reply
Posts: 278
Als ik het blok aandurf om te openen dan durf ik het ook wel aan om zo'n revisie te doen.(dat weerhudt mij vooral) dan zet ik er een doppler krukas in(die is geschikt toch voor mhr?) En kijk ik voor nieuwe lagers.

Zijn dingen als een koppeling standaart nog wel goed genoeg? En op wat voor carburateur kom ik ongeveer uit? Zal ik een 19mm ervoor kopen? Of toch 21?

Al zou ik over een tijdje een ori uitlaat willen loopt hij dan ook nog lekker?(bijvoorbeeld een rvs van de drd)
 
thomsenda 11-4-2011 9:35 Print reply

Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Als ik het blok aandurf om te openen dan durf ik het ook wel aan om zo'n revisie te doen.(dat weerhudt mij vooral) dan zet ik er een doppler krukas in(die is geschikt toch voor mhr?) En kijk ik voor nieuwe lagers.

Zijn dingen als een koppeling standaart nog wel goed genoeg? En op wat voor carburateur kom ik ongeveer uit? Zal ik een 19mm ervoor kopen? Of toch 21?

Al zou ik over een tijdje een ori uitlaat willen loopt hij dan ook nog lekker?(bijvoorbeeld een rvs van de drd)


met mijn top preformance rijd ik ook met een 17,5 mm en dat gaat prima.
je koppelingsplaten en veren moet je wel ff vervangen, ik het een stage 6 set met carbon platen en versterkte veren en dat bevalt me goed en het setje koste ook maar 45 euro.

en de originele uitlaat zal denk ik nog wel redelijk werken hij word dan wel wat geknepen op prestaties maar je hebt dan denk ik behoorlijk wat koppel onderin je toeren
 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.

Dit topic is 3119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved