Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #63964 - Electische scooter of brommer
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 7102 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
9-3-2011 18:14 |
Posts: 29286 |
Of een 2de handse vespa ciao mix.
Die hebben een aparte olietank, dus kan je overal tanken en ze hebben elektronische ontsteking.
Een kennis van school heeft die ook zijn brommer periode gehad, de brommer was nog helemaal standaard en heeft in de 2 jaar tijd nog geen bougie van verwisseld.
En hij was hartstikke zuinig.
Maar als je echt zo gespicht bent op zuinigheid en geen kosten wil maken dan kan je beter de fiets pakken, dat is gratis.
|
|
|
|
yamahaman |
9-3-2011 18:42 |
Posts: 387 |
Als je een betrouwbare en zuinige bromfiets/scooter wil, dan zou ik gaan voor een Kymco Agility.
Nu krijg ik vast allemaal boze reacties
maar m'n pa heeft ook zo'n ding, start altijd en is super zuinig.
Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 9-3-2011 om 18:43 uur.
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
lexyver |
9-3-2011 19:05 |
Posts: 553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahaman
Als je een betrouwbare en zuinige bromfiets/scooter wil, dan zou ik gaan voor een Kymco Agility.
Nu krijg ik vast allemaal boze reacties
maar m'n pa heeft ook zo'n ding, start altijd en is super zuinig.
Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 9-3-2011 om 18:43 uur.
Klopt, die dingen zijn echt zo goed.
Persoonlijk zou ik kijken voor een 4takt zip, je hebt een buddy, ze zijn niet lelijk, leuke spulletjes voor te krijgen, en gewoon veel meer comfort.
|
|
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography! |
|
Ruben2311 |
9-3-2011 20:32 |
Posts: 1055 |
Toch denk ik dat je van een tomos meer plezier hebt.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
ChielTZR |
9-3-2011 20:42 |
Posts: 6016 |
misschien zijn die elektrische scooters in gebruik wel heel handig. heb er zelf 0.00% ervaring mee, maar ik heb hier ook nog geen harde argumenten gehoord waarom je een elektrische scooter niet zou nemen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
JB1 |
9-3-2011 21:32 |
Posts: 14881 |
Sta wat vroeger op en ga fietsen man.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
XDr4g0nX |
9-3-2011 21:57 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
misschien zijn die elektrische scooters in gebruik wel heel handig. heb er zelf 0.00% ervaring mee, maar ik heb hier ook nog geen harde argumenten gehoord waarom je een elektrische scooter niet zou nemen.
Je hoort ze niet in het verkeer, ik verkoop op mijn werk van die elektrische scooters. Leuke dingen, maar niet voor een 45km/h versie, daar zijn ze veels te "afwezig" voor. Vooral hier in de Randstad is dat onveilig.
Het onderhoud is wel minder dat zeker, maar niet afwezig. Eens in de zoveel tijd moet er net als bij verbrandingsmotoren dingen afgesteld worden en dingen vervangen worden door slijtage.
Dus wat betreft de keuze voor de TS, hij moet even goed rond gaan kijken naar wat voor hem slimmer is. Ook natuurlijk rekening houdend met dat er veel minder oplaadpunten zullen zijn voor een elektrische scooter als dat er tankstations zijn voor gewone brommers en scooters.
Want ik rij ook net als de TS 2x 20km naar school toe, maar dat ga ik niet reden met een elektrische scooter omdat ik over best veel extra afstanden rij buiten de afstand naar school.
Dus het ligt aan de TS wat hij graag wil hebben en wat voor hem handiger is.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
j0ren |
9-3-2011 22:21 |
Posts: 1298 |
Ik zou toch echt voor een tomos gaan.
Hebben ook apparte olietank, electrische start , weinig onderhoud, makkelijk op te voeren etc.
En standaard zijn ze héél zuinig en betrouwbaar.
Ik vind ze persoonlijk ook 10x beter uitzien dan die lelijke pleepot kymco dingen of andere (chinese) scooters.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
leonmt5 |
9-3-2011 22:39 |
Posts: 799 |
als je echt fijn wilt rijden, koop een kymco new sento!
ze zijn wel aan de kleine kant maar heeft een hoop voordelen.
het is een 4 takt scooter met injectie.
ik denk dat veel mensen nu denken dat injectie klote is, dat de vroegere sr ditech en peugeot jetforce,elystar enz.
dit waren 2 takt motoren en het waren ook de eerste injectie's die er zijn, daardoor zitten er ook veel kinderziektes in.
ik spreek uit ervaring, ze zijn zuinig en lopen erg mooi.
let wel op als je een electische koopt, normaal rij je langs de pomp om je tank vol te gooien. bij een electrische gaat dat niet makkelijk en zul je nooit zo lang kunnen rijden op een dag.
er zijn al diverse reacties over tomossen.
je kunt en mag een scooter niet met een tomos vergelijken.
een tomos trilt en rammelt ( ook de nieuwere modellen ) meer dan een scooter of schakelbrommer. het rijd vind ik persoonlijk minder dan een scooter of schakelbrommer, maar daar is de prijs ook naar.
Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 9-3-2011 om 22:42 uur.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
thijs-tussengas |
10-3-2011 16:53 |
Posts: 105 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
En de actieradius word ook verkort als het koud is!
Ja, dat klopt. Hou maar gauw rekening met 25 tot 30 % minder accuvermogen als het gaat vriezen.
Mathijs
|
|
Wie langzaam rijdt, komt verder. |
|
Frysk |
10-3-2011 17:50 |
Posts: 34930 |
Als je het alleen voor vervoer wilt gebruiken en niet als hobby dan ging ik voor een 4takt scooter met injectie (zijn die er al ?)
Voordeel dat ze erg zuinig zijn
|
|
giggitybyte |
|
leonmt5 |
10-3-2011 18:47 |
Posts: 799 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Als je het alleen voor vervoer wilt gebruiken en niet als hobby dan ging ik voor een 4takt scooter met injectie (zijn die er al ?)
Voordeel dat ze erg zuinig zijn
ja kymco new sento
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
yamahaman |
10-3-2011 18:51 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
[...]
Ja, dat klopt. Hou maar gauw rekening met 25 tot 30 % minder accuvermogen als het gaat vriezen.
Mathijs
Dikke onzin, bij ons in de winter zijn 2 collega's van mij gewoon met de electro fiets naar t werk geweest.
De actieradius was gewoon hetzelfde als anders en presteerde ook hetzelfde.
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
thijs-tussengas |
11-3-2011 16:52 |
Posts: 105 |
Die 25 á 30 % afname is de norm die de fabrikanten van electrische fietsen wel zelf hanteren. Maar het beeld kan vertekenen als je collega's die fiets nooit aan de grens van het bereik brengen. Stel:
je electrische fiets kan b.v. 100 km max rijden en je rijdt elke dag 50 km, dan merk je 't verschil bij koud weer nog niet. Om het zeker te weten zou je inderdaad eens moeten proberen wat die elec.fiets bij warm weer maximaal haalt én wat ie nog bij b.v. 5 graden vorst doet. N.B; het maakt ook uit of ze de fiets binnen stallen, nl als je met een warme accu 's winters de weg op gaat, en de accu koelt niet teveel af; ja dan heb je natuurlijk wel winst, en zo'n fiets stal je natuurlijk makkelijk binnen.
Wat een electrische scooter betreft; ik denk dat die zeker een toekomst hebben.
Mathijs
|
|
Wie langzaam rijdt, komt verder. |
|
yamahaman |
11-3-2011 17:01 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
Die 25 á 30 % afname is de norm die de fabrikanten van electrische fietsen wel zelf hanteren. Maar het beeld kan vertekenen als je collega's die fiets nooit aan de grens van het bereik brengen. Stel:
je electrische fiets kan b.v. 100 km max rijden en je rijdt elke dag 50 km, dan merk je 't verschil bij koud weer nog niet. Om het zeker te weten zou je inderdaad eens moeten proberen wat die elec.fiets bij warm weer maximaal haalt én wat ie nog bij b.v. 5 graden vorst doet. N.B; het maakt ook uit of ze de fiets binnen stallen, nl als je met een warme accu 's winters de weg op gaat, en de accu koelt niet teveel af; ja dan heb je natuurlijk wel winst, en zo'n fiets stal je natuurlijk makkelijk binnen.
Wat een electrische scooter betreft; ik denk dat die zeker een toekomst hebben.
Mathijs
ja, daar moet ik je gelijk in geven.
Want ze halen niet het maximale uit hun accu's.
Omdat ze dan 40 kilometer fietsen, en aangekomen zetten ze de fiets ook meteen weer aan de lader.
Veel electrofietsen moeten, wanneer je niet fiets, constant aan de lader staan, maar mijn collega's rijden beide een ION, die hoeven dat niet.
Jaap
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
Dit topic is 7102 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|