de zekering zit zo dicht mogelijk op de + draad vanaf je accu. hij zit daar zo dichtbij om te voorkomen dat als er kortsluiting ontstaat er niets echt kapot kan gaan. dus je moet de draad volgen die zit aangesloten op de pluspool. dan kom je ergens een zekering houder tegen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: chick
de zekering zit zo dicht mogelijk op de + draad vanaf je accu. hij zit daar zo dichtbij om te voorkomen dat als er kortsluiting ontstaat er niets echt kapot kan gaan. dus je moet de draad volgen die zit aangesloten op de pluspool. dan kom je ergens een zekering houder tegen.
Kijk aan, hier heb ik wat aan.
Bedankt he! Ik ga zo ff zoeken.
dit kan heel goed omdat als de zekering wegvalt hij je stroom van je laadspoel/lichtspoel verbruikt, daarom is t ook zo dat t dan niet optimaal werkt en je knipperlichten maar af en toe knipperen omdat je relais niet genoeg kan opbouwen om te onderbreken. maar dit klopt wel.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: chick
dit kan heel goed omdat als de zekering wegvalt hij je stroom van je laadspoel/lichtspoel verbruikt, daarom is t ook zo dat t dan niet optimaal werkt en je knipperlichten maar af en toe knipperen omdat je relais niet genoeg kan opbouwen om te onderbreken. maar dit klopt wel.
euh, normaal als er een zekering uitvalt, dan werkt er toch niks meer. (igg wat geschakeld is via de accu)?
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
klopt, tenzij t in zo'n schakeling is gemaakt dat het circuit toch rond is via de laad/lichtspoel, vervolgens gaat t naar de spanningsregelaar daar komt dan gewoon 12volt uit