Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Snelle cilinders raad ik af op een originele krukas.
Waarom?
Krukas is niet berekend op koppel van een grotere cilinder.
Ook hogere toeren kunnen fataal zijn. Oliekanaaltjes in je drijfstang bij het small en big- end zijn er niet op berekend.
meneer Maeddy raadt het af een ori krukas te gebruiken op een grotere cilinder
Waarom?
Omdat een vriend van een oom van hem op een site een link naar een hyves pagina heeft gezien waar een link naar een forum op staat waarop iemand heeft geschreven dat dat niet verstandig is, hijzelf meent dat dan ook maar even te moeten roepen, of het klopt of niet maakt verder niet uit, het stond immers op internet.
enneh, oliekanalen in een drijfstang van een am6 blok??
en als je dan op die 2 smeersleuven doelt op het small end en big end oog, dat zijn geen smeerkanalen, en die zijn echt niet in zo'n mate berekend dat wanneer je er een snellere cilinder op gooit, de krukas kapotloopt (sterker nog, die smeersleuven zijn niet eens noodzakelijk)
ontopic: krukas vervangen als hij er al een tijdje op zit, als hij onlangs vervangen is dan gewoon laten zitten.
en dit is trouwens waarom meeste mensen denken dat ori krukas niet deugt op een beetje cilinder, de krukas heeft dan tientallen duizenden kilometers gedraait, goed vaak op zijn flikker gekregen, dan gooien ze een snelle cilinder erop, draait de krukas kapot, en dan is het van: "ow, originele krukas is kapot,, dan zal het wel rommel zijn"
tegen die tijd dat een imitatie asje zoals top racing ofzo (zon ding van 80 euro) dat aantal kilometers heeft gedraaid, kun je hem in stukjes uit je carter gaan zitten vissen
en natuurlijk zijn die asjes van malossi / metrakit van 300 euro wel sterker als origineel, maar mijn punt is dat 9/10 mensen hier roepen dat ori as prut is, en dat zo'n doppler of rito asje van 80 euro dan 100keer sterker zou moeten zijn
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 7-3-2011 om 22:25 uur.