Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Senda als crosser?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63938 - Senda als crosser?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7396 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 6-3-2011 16:27 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



omdat senda veertjes slap zijn
Heb helaas vaak genoeg een sprinter zijn vering uit elkaar zien trekken... Was wel leuk om te zien, totdat zijn achterbrug ook mee ging draaien

Edit: dus als je toch echt serieus wilt gaan crossen, koop een 125cc crosser (geen mtx ofzo, maar een Honda CR, Suzuki RM of Yamaha YZ)dan weet je zeker dat je een crosser hebt die ervoor gemaakt is om te crossen

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 6-3-2011 om 16:25 uur.



is gewoon voor af en toe een keer raggen dus niet echt voor op een baan.

lijkt me toch duidelijk

een 125cc is zoiezo duurder kwa onderhoud en moet heeft dit ook motorisch veel sneller nodig. maarja je kan ook een iets oudere 125cc pakken

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 6-3-2011 om 16:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 6-3-2011 om 16:28 uur.
 
faster than a bullet!
grasmaaier89 6-3-2011 16:34 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]



is gewoon voor af en toe een keer raggen dus niet echt voor op een baan.

lijkt me toch duidelijk

een 125cc is zoiezo duurder kwa onderhoud en moet heeft dit ook motorisch veel sneller nodig. maarja je kan ook een iets oudere 125cc pakken

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 6-3-2011 om 16:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 6-3-2011 om 16:28 uur.



Dat "af en toe raggen" is nog steeds link weetje.
Dus ik (en wel meerdere mensen hier neem ik aan) zou dan voor de "zekerheid en stevigheid" gaan ipv de "elke keer gokken dat iets niet in tweeën breekt"

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Marcooow 6-3-2011 16:45 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



Dat "af en toe raggen" is nog steeds link weetje.
Dus ik (en wel meerdere mensen hier neem ik aan) zou dan voor de "zekerheid en stevigheid" gaan ipv de "elke keer gokken dat iets niet in tweeën breekt"



ja ik weet niet wat hij precies onder een beetje raggen verstaat, als hij alleen maar over een maisland rijd of door bospadjes kan een brommer wel, derbi of honda

maar als hij op een zelfgemaakt crossbaantje gaat rijden en het ding elke keer klappen moet opvangen van bulte nvan 2/3 meter hoog dan kan die inderdaad beter kijken voor een oudere 125cc (een nieuwe zit veel onderhoud aan om voor af en toe beetje raggen te gebruiken)
 
faster than a bullet!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 6-3-2011 17:46 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


ja ik weet niet wat hij precies onder een beetje raggen verstaat, als hij alleen maar over een maisland rijd of door bospadjes kan een brommer wel, derbi of honda

maar als hij op een zelfgemaakt crossbaantje gaat rijden en het ding elke keer klappen moet opvangen van bulte nvan 2/3 meter hoog dan kan die inderdaad beter kijken voor een oudere 125cc (een nieuwe zit veel onderhoud aan om voor af en toe beetje raggen te gebruiken)

aan een oude motor zit evenveel, dan wel meer onderhoud aan dan een nieuwere motor..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Marcooow 6-3-2011 17:50 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

aan een oude motor zit evenveel, dan wel meer onderhoud aan dan een nieuwere motor..


een oudere moter maakt niet zoveel toeren als een nieuwere, en de meeste nieuwere hebben meer pk`s waardoor die ook meer slijt

moet je natuurlijk niet een oude crosser kopen die al helemaal is afgeragt, dan heb je wel veel onderhoud
 
faster than a bullet!
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2011 18:05 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


een oudere moter maakt niet zoveel toeren als een nieuwere, en de meeste nieuwere hebben meer pk`s waardoor die ook meer slijt

moet je natuurlijk niet een oude crosser kopen die al helemaal is afgeragt, dan heb je wel veel onderhoud


nu zijn bijna alle oude crossers afgeragd , aangezien ze daarvoor gekocht worden en onderhouden is duurder als een andere kopen..


daarnaast hebben de nieuwere motoren nauwelijks meer vermogen , maar vooral een veel beter rijdbaar vermogen waardoor ze juist niet de hele tijden helemaal bovenin toeren hoeven te janken.


oude crosser kopen is gewoon leuk om te proberen , en met beetje geluk houd hij het wel een tijdje vol..

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Marcooow 6-3-2011 18:09 Print reply

Posts: 5713
als je een oude crosser wilt die goed is moet je gewoon wat meer geld uitgeven dan dat je voor zon verneukt ding uitgeef maarja dat ligt ook weer aan je budget
 
faster than a bullet!
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-3-2011 18:14 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
als je een oude crosser wilt die goed is moet je gewoon wat meer geld uitgeven dan dat je voor zon verneukt ding uitgeef maarja dat ligt ook weer aan je budget


als je een oude crosser wilt die goed is zul je hem uit elkaar moeten trekken en zelf goed klaarmaken.

maar dat kost net zoveel als bij een jongere motor , welke beter rijden , daarna goedkoper in onderhoud zullen zijn , ook bij verkoop wel wat opleveren.

je betaald bij een jongere motor iets meer in aanschaf, maar dat verschil word al snel kleiner als je een crosser weer goed wilt bijzetten.



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-3-2011 om 18:15 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Marcooow 6-3-2011 18:25 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


als je een oude crosser wilt die goed is zul je hem uit elkaar moeten trekken en zelf goed klaarmaken.

maar dat kost net zoveel als bij een jongere motor , welke beter rijden , daarna goedkoper in onderhoud zullen zijn , ook bij verkoop wel wat opleveren.

je betaald bij een jongere motor iets meer in aanschaf, maar dat verschil word al snel kleiner als je een crosser weer goed wilt bijzetten.



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-3-2011 om 18:15 uur.


ja dat was me al duidelijk

ging erom als je een oude crosser wilt waar je niks aan hoeft te doen je gewoon veel geld kwijtbent

idd een nieuwer moter is wel duurder in aanschaf en zal ook nog wel wat opleveren als je die verkoopt, oude moter is meer wat voor een liefhebber, die hem niet wil verkopen om er winst op te maken
 
faster than a bullet!
Terry 6-3-2011 18:34 Print reply
Posts: 22
Dus beetje springen zit er niet in?

Crossmotor is wel beter snap ik ook wel..

Maar die moet je vervoeren per aanhanger.

Aanhanger = auto.
Auto = Papa.

En me vader werkt veel ook in de weekeinden dus kan ik nergens heen met dat ding.

En ik versta onder "raggen": Beetje door een zandvlakte crossen, en beetje springen heuvels op en af.

Is dat mogelijk met een senda?
 
JB1 6-3-2011 18:39 Print reply

Posts: 14881
Ja hoor. vooral doen wat je niet laten kunt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 6-3-2011 18:41 Print reply

Posts: 5713
om maar weer al dat gezeur te vermijden, nee koop maar een crosser

je wilt een derbi met kenteken en 80cc, maar dat is net zo illegaal als met een crosser over de weg dus het maakt niks uit

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 6-3-2011 om 18:41 uur.
 
faster than a bullet!
Frysk 6-3-2011 20:07 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar voor een derbi blok koop je een plug en play 18~20 pk setup, voor een honda niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-3-2011 om 12:29 uur.


heb je gelijk in, maar voor een Senda heb je geen koppel setups (iig in de buurt komende van een ori 80 of 125 eurocilindro)

Voor een Senda setup met 18pk ben je een nieuwe brommer aan geld kwijt, een Honda opvoeren kun je als 16 jarige postbezorger betalen

En Senda is gewoon geen crossbrommer tenzij je hem flink gaat verbouwen, MTXje kun je wel mee crossen en wat springen.. blijft een brommer maar die houd het beter dan een Senda.


heb eens een RX (nieuw type) uit elkaar gehaald en toen de achteras eruit moest duwde ik de achterbrug uit elkaar.. vastgerot

Toen het achterwiel eruit lag kon je met de hand de achterbrug uit elkaar duwen schraal blik want meer is het ook niet simpel blik
 
giggitybyte
Marcooow 6-3-2011 20:11 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


heb je gelijk in, maar voor een Senda heb je geen koppel setups (iig in de buurt komende van een ori 80 of 125 eurocilindro)

Voor een Senda setup met 18pk ben je een nieuwe brommer aan geld kwijt, een Honda opvoeren kun je als 16 jarige postbezorger betalen

En Senda is gewoon geen crossbrommer tenzij je hem flink gaat verbouwen, MTXje kun je wel mee crossen en wat springen.. blijft een brommer maar die houd het beter dan een Senda.


heb eens een RX (nieuw type) uit elkaar gehaald en toen de achteras eruit moest duwde ik de achterbrug uit elkaar.. vastgerot

Toen het achterwiel eruit lag kon je met de hand de achterbrug uit elkaar duwen schraal blik want meer is het ook niet simpel blik


ik weet niet wat jij allemaal met je mtx al hebt gedaan maar mijne is 3x doormidden geweest

ik heb nog van 1 wel een foto


(maar misschien kwam dat omdat ik met een mt5 blok reed en die geen voorste ophangingspunt had, waardoor het frame anders werd belast)
 
faster than a bullet!
Frysk 6-3-2011 20:11 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


ik weet niet wat jij allemaal met je mtx al hebt gedaan maar mijne is 3x doormidden geweest

ik heb nog van 1 wel een foto
afbeelding

(maar misschien kwam dat omdat ik met een mt5 blok reed en die geen voorste ophangingspunt had, waardoor het frame anders werd belast)


heb flink met m'n MTX zitten springen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt

edit :
over dat MT5 blok

WAT DENK JE ZELF ... tuurlijk maakt dat uit, blok is dan een dragend deel van het frame.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 6-3-2011 om 20:12 uur.
 
giggitybyte

Dit topic is 7396 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved