kenny77 |
6-3-2011 12:27 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Terry
kan ik dan een beetje crossen?
Zeker kan dat, gewoon die senda pakken als je dat leuk vind.
Een honda is ook geen allemachtige crosser, hij blijft ook maar een brommer.
|
|
|
|
JB1 |
6-3-2011 12:27 |
|
kenny77 |
6-3-2011 12:29 |
Posts: 29286 |
Maar voor een derbi blok koop je een plug en play 18~20 pk setup, voor een honda niet.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-3-2011 om 12:29 uur.
|
|
|
|
JB1 |
6-3-2011 12:41 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar voor een derbi blok koop je een plug en play 18~20 pk setup, voor een honda niet.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-3-2011 om 12:29 uur.
Dat is dan wel waar. Maar dan is koppel helaas nog wel een eind te zoeken onderin..
Bij een Honda MT8 met 125cc rijd je veel makkelijker door het berekoppel
Maar hier kunnen we uren over doorgaan. Wil je echt crossen --> Crosser halen
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
6-3-2011 12:47 |
Posts: 29286 |
Een mt met 125 cilinder heeft nu ook weer niet zo'n groot koppel.
Valt ook reuze mee, denk toch wel dat mijn dt175 meer daar heeft onderin de toeren, en wat die heeft is al heel erg weinig.
|
|
|
|
Marcooow |
6-3-2011 15:33 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Lol, een 80 cc brommertje net zo snel als bv een CR125?
jij snapt het weer is niet
ja een 125cc blok is sneller maar een derbi frame is wel wat lichter als je het licht enzo eraf haalt
niet een plug en play setup zoals een 80cc malossi met snelle uitlaat maar echt een bewerkte 80cc met een goede opmaat uitlaat, binnenrotor en 28mm of 30mm
|
|
faster than a bullet! |
|
JB1 |
6-3-2011 15:46 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
jij snapt het weer is niet
ja een 125cc blok is sneller maar een derbi frame is wel wat lichter als je het licht enzo eraf haalt
niet een plug en play setup zoals een 80cc malossi met snelle uitlaat maar echt een bewerkte 80cc met een goede opmaat uitlaat, binnenrotor en 28mm of 30mm
Euh. Denk dat eerder dat Cr125 frame lichter is hoor
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Marcooow |
6-3-2011 15:58 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Euh. Denk dat eerder dat Cr125 frame lichter is hoor
komt wel dicht in de buurt misschien maar ik denk dat een derbi frame met al die zooi als licht enzo eraf wel licht is. en een brommer blok is ook misschien wel lichter dan een 125cc blok
|
|
faster than a bullet! |
|
JB1 |
6-3-2011 16:00 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
komt wel dicht in de buurt misschien maar ik denk dat een derbi frame met al die zooi als licht enzo eraf wel licht is. en een brommer blok is ook misschien wel lichter dan een 125cc blok
Gewicht van een CR125 uit 96 is iets minder dan 90kg droog.
Moet je flink strippen bij een Derbi.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Marcooow |
6-3-2011 16:03 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Gewicht van een CR125 uit 96 is iets minder dan 90kg droog.
Moet je flink strippen bij een Derbi.
op derbi.nl staat dat een derbi 97 kg weegt
haal daar een hele hoop zooi vanaf zoals verlichting, accu, oliepomp, olietankje dan kom je de denk ik ook wel onder 90
rijklaar gewicht van een suzuki rm125 2010 is 99 kg
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 6-3-2011 om 16:04 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
JB1 |
6-3-2011 16:04 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
op derbi.nl staat dat een derbi 97 kg weegt
haal daar een hele hoop zooi vanaf zoals verlichting, accu, oliepomp, olietankje dan kom je de denk ik ook wel onder 90
Oke, en nu nog genoeg vermogen eruit krijgen om mee te komen met die CR125.
Edit: En de vering, frame etc alles moet worden aangepast voor de cross.
Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 6-3-2011 om 16:04 uur.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Marcooow |
6-3-2011 16:07 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Oke, en nu nog genoeg vermogen eruit krijgen om mee te komen met die CR125.
Edit: En de vering, frame etc alles moet worden aangepast voor de cross.
Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 6-3-2011 om 16:04 uur.
over vering etc hoor je me niet, ik heb het over dat een goede 80cc een 125 wel aardig bij kan houden
wat ik ook postte, dat je dan wel een bewerkte 80cc, carters bewerkt, opmaat, 30mm en goede onsteking moet hebben (uiteraad ook een goede krukas en koppeling)
|
|
faster than a bullet! |
|
grasmaaier89 |
6-3-2011 16:11 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
over vering etc hoor je me niet, ik heb het over dat een goede 80cc een 125 wel aardig bij kan houden
wat ik ook postte, dat je dan wel een bewerkte 80cc, carters bewerkt, opmaat, 30mm en goede onsteking moet hebben (uiteraad ook een goede krukas en koppeling)
Dan heb je wel degelijk een goede vering nodig om al die power goed op t achterwiel te kunnen krijgen
Als elke keer je veer kapot getrokken word, kan je dat crossen over heuveltjes snel vergeten
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Marcooow |
6-3-2011 16:19 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Dan heb je wel degelijk een goede vering nodig om al die power goed op t achterwiel te kunnen krijgen
Als elke keer je veer kapot getrokken word, kan je dat crossen over heuveltjes snel vergeten
hij ging er toch niet serieus mee de baan op dus een brommer doet het goed genoeg en ik denk dat als je de vering aanpast je makkelijk een bultvan 1.5/2 meter kan nemen.
hoezo zou de vering kapot getrokken worden door vermogen?
|
|
faster than a bullet! |
|
grasmaaier89 |
6-3-2011 16:23 |
|