Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Senda als crosser?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63938 - Senda als crosser?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7375 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 6-3-2011 12:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terry
kan ik dan een beetje crossen?


Zeker kan dat, gewoon die senda pakken als je dat leuk vind.

Een honda is ook geen allemachtige crosser, hij blijft ook maar een brommer.

 
JB1 6-3-2011 12:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Zeker kan dat, gewoon die senda pakken als je dat leuk vind.

Een honda is ook geen allemachtige crosser, hij blijft ook maar een brommer.



Nee, maar hij is wel gemakkelijker op te voeren met meer cc's enzo
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 6-3-2011 12:29 Print reply

Posts: 29286
Maar voor een derbi blok koop je een plug en play 18~20 pk setup, voor een honda niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-3-2011 om 12:29 uur.
 
JB1 6-3-2011 12:41 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar voor een derbi blok koop je een plug en play 18~20 pk setup, voor een honda niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-3-2011 om 12:29 uur.


Dat is dan wel waar. Maar dan is koppel helaas nog wel een eind te zoeken onderin..

Bij een Honda MT8 met 125cc rijd je veel makkelijker door het berekoppel

Maar hier kunnen we uren over doorgaan. Wil je echt crossen --> Crosser halen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 6-3-2011 12:47 Print reply

Posts: 29286
Een mt met 125 cilinder heeft nu ook weer niet zo'n groot koppel.
Valt ook reuze mee, denk toch wel dat mijn dt175 meer daar heeft onderin de toeren, en wat die heeft is al heel erg weinig.
 
Marcooow 6-3-2011 15:33 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Lol, een 80 cc brommertje net zo snel als bv een CR125?


jij snapt het weer is niet

ja een 125cc blok is sneller maar een derbi frame is wel wat lichter als je het licht enzo eraf haalt

niet een plug en play setup zoals een 80cc malossi met snelle uitlaat maar echt een bewerkte 80cc met een goede opmaat uitlaat, binnenrotor en 28mm of 30mm
 
faster than a bullet!
JB1 6-3-2011 15:46 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


jij snapt het weer is niet

ja een 125cc blok is sneller maar een derbi frame is wel wat lichter als je het licht enzo eraf haalt

niet een plug en play setup zoals een 80cc malossi met snelle uitlaat maar echt een bewerkte 80cc met een goede opmaat uitlaat, binnenrotor en 28mm of 30mm


Euh. Denk dat eerder dat Cr125 frame lichter is hoor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 6-3-2011 15:58 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Euh. Denk dat eerder dat Cr125 frame lichter is hoor


komt wel dicht in de buurt misschien maar ik denk dat een derbi frame met al die zooi als licht enzo eraf wel licht is. en een brommer blok is ook misschien wel lichter dan een 125cc blok
 
faster than a bullet!
JB1 6-3-2011 16:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


komt wel dicht in de buurt misschien maar ik denk dat een derbi frame met al die zooi als licht enzo eraf wel licht is. en een brommer blok is ook misschien wel lichter dan een 125cc blok


Gewicht van een CR125 uit 96 is iets minder dan 90kg droog.

Moet je flink strippen bij een Derbi.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 6-3-2011 16:03 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Gewicht van een CR125 uit 96 is iets minder dan 90kg droog.

Moet je flink strippen bij een Derbi.


op derbi.nl staat dat een derbi 97 kg weegt

haal daar een hele hoop zooi vanaf zoals verlichting, accu, oliepomp, olietankje dan kom je de denk ik ook wel onder 90

rijklaar gewicht van een suzuki rm125 2010 is 99 kg

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 6-3-2011 om 16:04 uur.
 
faster than a bullet!
JB1 6-3-2011 16:04 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


op derbi.nl staat dat een derbi 97 kg weegt

haal daar een hele hoop zooi vanaf zoals verlichting, accu, oliepomp, olietankje dan kom je de denk ik ook wel onder 90


Oke, en nu nog genoeg vermogen eruit krijgen om mee te komen met die CR125.
Edit: En de vering, frame etc alles moet worden aangepast voor de cross.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 6-3-2011 om 16:04 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 6-3-2011 16:07 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Oke, en nu nog genoeg vermogen eruit krijgen om mee te komen met die CR125.
Edit: En de vering, frame etc alles moet worden aangepast voor de cross.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 6-3-2011 om 16:04 uur.


over vering etc hoor je me niet, ik heb het over dat een goede 80cc een 125 wel aardig bij kan houden

wat ik ook postte, dat je dan wel een bewerkte 80cc, carters bewerkt, opmaat, 30mm en goede onsteking moet hebben (uiteraad ook een goede krukas en koppeling)
 
faster than a bullet!
grasmaaier89 6-3-2011 16:11 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


over vering etc hoor je me niet, ik heb het over dat een goede 80cc een 125 wel aardig bij kan houden

wat ik ook postte, dat je dan wel een bewerkte 80cc, carters bewerkt, opmaat, 30mm en goede onsteking moet hebben (uiteraad ook een goede krukas en koppeling)



Dan heb je wel degelijk een goede vering nodig om al die power goed op t achterwiel te kunnen krijgen
Als elke keer je veer kapot getrokken word, kan je dat crossen over heuveltjes snel vergeten
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Marcooow 6-3-2011 16:19 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



Dan heb je wel degelijk een goede vering nodig om al die power goed op t achterwiel te kunnen krijgen
Als elke keer je veer kapot getrokken word, kan je dat crossen over heuveltjes snel vergeten


hij ging er toch niet serieus mee de baan op dus een brommer doet het goed genoeg en ik denk dat als je de vering aanpast je makkelijk een bultvan 1.5/2 meter kan nemen.

hoezo zou de vering kapot getrokken worden door vermogen?
 
faster than a bullet!
grasmaaier89 6-3-2011 16:23 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


hij ging er toch niet serieus mee de baan op dus een brommer doet het goed genoeg en ik denk dat als je de vering aanpast je makkelijk een bultvan 1.5/2 meter kan nemen.

hoezo zou de vering kapot getrokken worden door vermogen?



omdat senda veertjes slap zijn
Heb helaas vaak genoeg een sprinter zijn vering uit elkaar zien trekken... Was wel leuk om te zien, totdat zijn achterbrug ook mee ging draaien

Edit: dus als je toch echt serieus wilt gaan crossen, koop een 125cc crosser (geen mtx ofzo, maar een Honda CR, Suzuki RM of Yamaha YZ)dan weet je zeker dat je een crosser hebt die ervoor gemaakt is om te crossen

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 6-3-2011 om 16:25 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 7375 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved