Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Verlichting TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63924 - Verlichting TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-fan 2-3-2011 20:48 Print topicpost

Posts: 574
Hallo,

ik heb mijn tsx nu keuringsklaar op een ding na.
Mijn accu is bijna helemaal leeg, maar laadt wel op als de brommer stationair loopt. De koplamp wordt steeds feller.
Het probleem is nu dat mijn achterlicht niet werkt. Ik heb een led-achterlicht (3 maanden geleden gekocht). Deze heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer. Kan dit komen doordat de accu bijna leeg is? Als ik mijn rem inknijp terwijl de brommer loopt, doet het remlicht het prima. Waar kan dit aan liggen? Ik heb al de mogelijke combinaties van aansluiten al geprobeerd.

Vr. grt.
 

Floris-tsx 2-3-2011 21:06 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
Hallo,

ik heb mijn tsx nu keuringsklaar op een ding na.
Mijn accu is bijna helemaal leeg, maar laadt wel op als de brommer stationair loopt. De koplamp wordt steeds feller.
Het probleem is nu dat mijn achterlicht niet werkt. Ik heb een led-achterlicht (3 maanden geleden gekocht). Deze heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer. Kan dit komen doordat de accu bijna leeg is? Als ik mijn rem inknijp terwijl de brommer loopt, doet het remlicht het prima. Waar kan dit aan liggen? Ik heb al de mogelijke combinaties van aansluiten al geprobeerd.

Vr. grt.


Koplamp wordt steeds feller? Echt een groot verschil, of een klein beetje?

Groot verschil --> accu laadt niet bij via spanningsregelaar
Klein verschil --> laadt prima bij (12v-14v)

Wat is het voor type led verlichting? Ook met twee polen om een sterkere (remlicht) en zwakkere (normaal) aan te sluiten?
(Anders draai je gewoon het ori lampje erin, heb je in ieder geval iets om normaal mee te werken.)

Kun je een schema geven of beschrijven van hoe je nu je achterlicht voorziening hebt geregeld?

Als je accu helemaal leeg is, moet je hem ff aan een acculadertje hangen, zodat hij in ieder geval weer genoeg power heeft. Als hij dan met onderstaande info nog steeds zwak blijft, kun je er wat demi-water in gooien. Werkt dat ook niet? Dan een nieuwe kopen

Je spanningsregelaar sluit je aan op je accu door een rode draad van een van de contacten van de regelaar aan te sluiten op de + kabel die aan je accu zit. Zo laadt hij - als de regelaar niet kapot is - de accu bij, zodra jij de brom laat lopen. --> je zegt dat de accu oplaadt als de brom loopt, heb je dit met een voltmeter getest? En wat waren de waarden die je daaruit kreeg?





Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 2-3-2011 om 21:07 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
TSX-fan 2-3-2011 21:33 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Koplamp wordt steeds feller? Echt een groot verschil, of een klein beetje?

Groot verschil --> accu laadt niet bij via spanningsregelaar
Klein verschil --> laadt prima bij (12v-14v)

Wat is het voor type led verlichting? Ook met twee polen om een sterkere (remlicht) en zwakkere (normaal) aan te sluiten?
(Anders draai je gewoon het ori lampje erin, heb je in ieder geval iets om normaal mee te werken.)

Kun je een schema geven of beschrijven van hoe je nu je achterlicht voorziening hebt geregeld?

Als je accu helemaal leeg is, moet je hem ff aan een acculadertje hangen, zodat hij in ieder geval weer genoeg power heeft. Als hij dan met onderstaande info nog steeds zwak blijft, kun je er wat demi-water in gooien. Werkt dat ook niet? Dan een nieuwe kopen

Je spanningsregelaar sluit je aan op je accu door een rode draad van een van de contacten van de regelaar aan te sluiten op de + kabel die aan je accu zit. Zo laadt hij - als de regelaar niet kapot is - de accu bij, zodra jij de brom laat lopen. --> je zegt dat de accu oplaadt als de brom loopt, heb je dit met een voltmeter getest? En wat waren de waarden die je daaruit kreeg?





Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 2-3-2011 om 21:07 uur.


Bedankt voor je reply.

mijn koplamp wordt stukje bij beetje feller, dus volgens mij laadt de accu prima bij. Ik heb ook onlangs de aansluitingen voor aan de spanningsregelaar vernieuwd en sinds dien laadt de accu weer bij. Het is een gelaccu, dus kan demi water daar gewoon in?

Hoe bedoel je, twee polen? Het is een top tuning led-achterlicht met 3 draden (gele, rode, zwarte) Er zit een remlicht die zou moeten reageren met sterker licht. (Als je remt is het licht feller dan wanneer de achterlamp aanstaat, was het een poosje geleden)

Eh ik heb de drie draden die ook naar het originele achterlicht gaan, behouden en daar kroonstenen aan gemaakt. Door middel van kroonstenen heb ik dus het achterlicht verbonden met de 3 draden die uit de kabelboom komen (als het niet duidelijk is zal ik morgen wel even een schema maken).

Nope, heb niet met voltmeter getest, zal ik morgen anders ook nog even doen. Kan het ook nog komen door de weerstand die erin zit (in dat "hoesje" naast de accu)?

Bedankt iig
 
Floris-tsx 2-3-2011 21:58 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Bedankt voor je reply.

mijn koplamp wordt stukje bij beetje feller, dus volgens mij laadt de accu prima bij. Ik heb ook onlangs de aansluitingen voor aan de spanningsregelaar vernieuwd en sinds dien laadt de accu weer bij. Het is een gelaccu, dus kan demi water daar gewoon in?

Hoe bedoel je, twee polen? Het is een top tuning led-achterlicht met 3 draden (gele, rode, zwarte) Er zit een remlicht die zou moeten reageren met sterker licht. (Als je remt is het licht feller dan wanneer de achterlamp aanstaat, was het een poosje geleden)

Eh ik heb de drie draden die ook naar het originele achterlicht gaan, behouden en daar kroonstenen aan gemaakt. Door middel van kroonstenen heb ik dus het achterlicht verbonden met de 3 draden die uit de kabelboom komen (als het niet duidelijk is zal ik morgen wel even een schema maken).

Nope, heb niet met voltmeter getest, zal ik morgen anders ook nog even doen. Kan het ook nog komen door de weerstand die erin zit (in dat "hoesje" naast de accu)?

Bedankt iig


Dat laatste zal geen weerstand zijn. Is denk ik je zekering. Kijk die even na. Denk niet dat die kapot is, maar toch. Wss kun je er van bovenaf op kijken. Als je er een doorlopend draadje in ziet, lekker laten zitten. Is hij onderbroken, dan vervang je hem.

Je hebt ook de -pool van je accu aan je frame gelegd?



 
Iedereen kan professioneel worden
TSX-fan 2-3-2011 22:11 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Dat laatste zal geen weerstand zijn. Is denk ik je zekering. Kijk die even na. Denk niet dat die kapot is, maar toch. Wss kun je er van bovenaf op kijken. Als je er een doorlopend draadje in ziet, lekker laten zitten. Is hij onderbroken, dan vervang je hem.

Je hebt ook de -pool van je accu aan je frame gelegd?





Ja ik bedoelde idd de zekering.
Die heb ik net nog even gecheckt en die was gewoon goed. Ik heb eventueel nog een nieuwe.
Maar wat bedoel je dan precies met die -pool tegen frame houden?
En waarom moet ik dat dan doen, voor de massa te testen ofzo?
 
toontje144 2-3-2011 22:23 Print reply
Posts: 48
vervang de zekering gewoon door een nieuwe bij ons was dat ook het probleem.

 
TSX-fan 2-3-2011 22:26 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
vervang de zekering gewoon door een nieuwe bij ons was dat ook het probleem.



welk getal had jij boven op je zekering staan? Maakt dat ook nog uit? Dus maakt de sterkte van de zekering ook nog uit? Ik heb er nu een 10 in zitten..
 
Floris-tsx 2-3-2011 23:15 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


welk getal had jij boven op je zekering staan? Maakt dat ook nog uit? Dus maakt de sterkte van de zekering ook nog uit? Ik heb er nu een 10 in zitten..


10 is prima.

Je accu heeft een min- en een pluspool. De plus verdwijnt de kabelboom in. De min moet ook een kabel hebben. Neem daar een beetje een dikke voor (0.75mm), of als je dat niet hebt een gewone. Ik heb mijn massakabel aan de bovenste bout van de monoshock gemaakt. Die heeft twee draden erop; m10 (dacht ik) en m6. Gewoon met een moertje op die m6 geschroefd.

check even waar de - kabel bij jou naartoe gaat vanuit de accu. En of je er uberhaubt een hebt.
 
Iedereen kan professioneel worden
TSX-fan 3-3-2011 16:11 Print reply

Posts: 574
Ik heb trouwens nu dus 2 kabels op mn accu zitten, altijd al gehad. En waarom moet ik die "minkabel" aan mn frame doen? Dan laadt de accu toch niet meer op? Ik ga vanmiddag kijken waar de -aansluiting van de accu heen gaat.. Ik heb dus sowieso een -kabel.. Geef vanavond nog wel even een update over die kabel.

Edit: Ik heb net accu aan lader gelegd, zal over ong. 3 kwartier opgeladen zijn, dan proberen natuurlijk En de min-kabel op de accu gaat naar de massa van het achterlicht! Moet ik deze dus eens aan het frame maken?

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 3-3-2011 om 19:22 uur.
 
TSX-fan 3-3-2011 21:27 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


10 is prima.

Je accu heeft een min- en een pluspool. De plus verdwijnt de kabelboom in. De min moet ook een kabel hebben. Neem daar een beetje een dikke voor (0.75mm), of als je dat niet hebt een gewone. Ik heb mijn massakabel aan de bovenste bout van de monoshock gemaakt. Die heeft twee draden erop; m10 (dacht ik) en m6. Gewoon met een moertje op die m6 geschroefd.

check even waar de - kabel bij jou naartoe gaat vanuit de accu. En of je er uberhaubt een hebt.


Hallo

probleem is opgelost! Mijn achterlicht werkt weer als van ouds!
 
tsxhunter 3-3-2011 21:32 Print reply

Posts: 9332
hoe heb je het gedaan?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
TSX-fan 3-3-2011 21:38 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
hoe heb je het gedaan?


haha, zal ik even zeggen.
Ik heb accu opgeladen, ging perfect, voorlicht ook mooi fel en brommer sloeg verder gelijk aan, maar ja bijzaak..
Ehm toen heb ik kabelboom voor groot gedeelte losgehaald aan achterkant en op verschillende plaatsen met kabels e.d. getest. Lamp op accu deed t prima, dus daar lag het niet aan.
Toen aan voorkant koplamp losgehaald en er achter gekeken, bleek er een draad los te hangen en een draad afgeknipt te zijn :( Deze dmv kroonsteen aan elkaar verbonden en alles teruggebouwd en het achterlicht werkte, met remlicht!
 

Dit topic is 1103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved