Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mb remklauw blokkeerd wiel pas bij keihard knijpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63922 - honda mb remklauw blokkeerd wiel pa...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drestar 2-3-2011 20:33 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]



mijn dtr remde ook niet hard ten opzichte van mijn zus haar moderne scooter.

toch was het in die tijd een hele goede schijfrem, maar je hoort ook geen mb met een runner te vergelijken.







oké hopelijk doen ze dat bij de rdw keuring ook niet
dan ben ik er gelukkig mee..


 
Saknet 3-3-2011 14:58 Print reply

Posts: 10355
zweeft die klauw nog wel, of zit je met 1 blokje tegen de schijf aan te duwen.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
BenjaminDG 3-3-2011 16:33 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
toen ik de remklauw net had stond die niet op druk en heb er nieuwe olie ingedaan,en toen die op druk stond is de zuiger er heel ver uitgekomen,dus dan weet ik zeker dat die niet vast zit. de rem voelt ook niet zompig aan en ik zal de remschijf nog eens goed ontvetten enzo. de remblokken zijn nog zo goed als nieuw dus daar zoek ik het niet in, als ik de rem inknijp zie ik dat de kabel niet echt uitzet,wel trekt die strakker van de spanning,ik heb de ontluchtingsnippel nog eens los gehad en wat olie uitgeknepen ,de nippel weer aangedraaid en de remhendel daarna terug laten komen en nog wat nieuwe olie in het bakje gegooid, als ik nu rem en gewoon knijp dan duw ik hem er niet door,dus dat gaat al de goeie kant op, onder het rijden voelt het ook iets beter aan,maar het blijft toch een stuk minder remmen als bij mij gilera runner waar ik de remhandel met minder kracht in hoef te knijpen. misschien komt het ook omdat het remsysteem van een honda mb verouderd is tov de runner, ik weet het niet,maar ik hoop dat ik hiermee door de RDW keuring kom voor een kenteken te krijgen..dan moet de keurmeester maar wat harder knijpen.vandaar die zorgen, maar voor mij zelf is het wel goed zo..ik ga er sowieso nog een andere remleiding op zetten omdat er 10cm ophoogbussen op komen,maar dat kan ik nu voor de RDW keuring nog niet gaan doen..


Wat een tekst jongen, wordt er helemaal simpel van

Je moet aan de remslang (of remleiding ) voelen of deze uitzet, met mijn honda mb project had ik ook weinig remkracht totdat ik eens 2 stalen remslangen nam.

Dat was een wereld van verschil!

Nog een vraag aan jouw, hoe ontlucht jij precies de rem?
 
Vlaanderen vrij!
Leen 3-3-2011 16:38 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar

ik zag wel dat het bovenste gedeelte van de remkabel een heel klein beetje lekt waar de kabel in een metalen huls zit.de olie traant eruit, weet niet of dat nadelig kan zijn?



ja, direct vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 3-3-2011 om 16:38 uur.
 
Robert_MB 3-3-2011 22:43 Print reply

Posts: 49
Grote kans dat de zuiger in je rempomp niet goed meer werkt.
 
mini89 3-3-2011 23:31 Print reply

Posts: 495
tijd voor werp anker
leiding lekt

 
Frysk 3-3-2011 23:32 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
tijd voor werp anker
leiding lekt



Als het ding lekt dan weet je al genoeg, druk blijft niet in de leiding.
 
giggitybyte
drestar 4-3-2011 0:06 Print reply

Posts: 631
de remslang gaat eraf en er komt een nieuwe leiding op, ik ga morgen eens kijken bij de motorzaak in de buurt,
 
drestar 4-3-2011 0:07 Print reply

Posts: 631
de remslang gaat eraf en er komt een nieuwe leiding op, ik ga morgen eens kijken bij de motorzaak in de buurt,
 
BenjaminDG 4-3-2011 13:15 Print reply

Posts: 4605
Ga ineens voor een stalen remleiding, dan heb je wel minder gevoel en dosering in de remkracht maar de remkracht zal wel wat hoger liggen tegenover met een rubberen leiding (of slang )

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-3-2011 om 13:16 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Uncle BLAM 4-3-2011 21:22 Print reply

Posts: 1025
Beter haal je de klauw er ook ff af en kijk of alles nog goed functioneert en vrij kan bewegen, anders blijf je aan het beunen
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 4110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved