Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mb remklauw blokkeerd wiel pas bij keihard knijpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63922 - honda mb remklauw blokkeerd wiel pa...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drestar 2-3-2011 15:57 Print topicpost

Posts: 631
vanmiddag honda mb schijfrem getest en ik ben er niet tevreden over,hij remt wel,maar ik duw hem erdoor met gewoon inknijpen,en als ik hem keihard inknijp blokkeerd het wiel pas echt helemaal, er staat wel veel druk op want ik kan de remhandel maar hooguit 1 tot anderhalf cm inknijpen, en de remblokjes die erop zitten zijn nog zo goed als nieuw



 

Floris-tsx 2-3-2011 16:03 Print reply

Posts: 3225
Schijf versleten?

Is het een originele rem?
 
Iedereen kan professioneel worden
st.nyksterdriver 2-3-2011 16:14 Print reply
Posts: 3376
blokkeert hij rijdend of als je het wiel op tilt ?
want rijdend wil je niet dat je wiel blokkeert
 
BenjaminDG 2-3-2011 16:15 Print reply

Posts: 4605
Versleten remleidingen?
 
Vlaanderen vrij!
knoffy 2-3-2011 16:46 Print reply
Posts: 610
ik heb ongeveer het zelvde probleem alleen dan met mijn achter rem staat druk op maar remt niet hard genoeg duw hem zo door
 
drestar 2-3-2011 16:47 Print reply

Posts: 631
als ik de brommer uit stilstand hard naar voor duw terwijl ik rem dan kan ik hem erdoor douwen,als ik dan harder knijp dan niet meer, tijdens het rijden blokkeerd het wiel niet,hoe hard ik ook in de remmen ga,maar remt wel,maar komt niet gelik tot stilstand
 
.luuk 2-3-2011 16:49 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
als ik de brommer uit stilstand hard naar voor duw terwijl ik rem dan kan ik hem erdoor douwen,als ik dan harder knijp dan niet meer, tijdens het rijden blokkeerd het wiel niet,hoe hard ik ook in de remmen ga,maar remt wel,maar komt niet gelik tot stilstand


nou dan is ie prima toch? ik sta gelukkig ook niet direct stil als ik mn rem aanraak
 
Floris-tsx 2-3-2011 17:21 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
als ik de brommer uit stilstand hard naar voor duw terwijl ik rem dan kan ik hem erdoor douwen,als ik dan harder knijp dan niet meer, tijdens het rijden blokkeerd het wiel niet,hoe hard ik ook in de remmen ga,maar remt wel,maar komt niet gelik tot stilstand


Dan kijk je dus nog even de dikte van je remschijf na ?
 
Iedereen kan professioneel worden
drestar 2-3-2011 17:50 Print reply

Posts: 631
dikte van de remschijf is 4mm,en zonder opstaande randjes,
de schijfrem van mijn gilera runner remt wel beter zonder minder hard te knijpen in de remhandel,

ik zag wel dat het bovenste gedeelte van de remkabel een heel klein beetje lekt waar de kabel in een metalen huls zit.de olie traant eruit, weet niet of dat nadelig kan zijn?
 
nitirkha 2-3-2011 18:15 Print reply

Posts: 437
Remleiding zoiezo vervangen, nu verliest ie langzaam ze druk...maar voor de rest, tja, t is een mb, die remmen nou eenmaal niet zo hard...remt iig hard zat voor ze gewicht..
 
leonmt5 2-3-2011 18:49 Print reply

Posts: 799
kijk even of je remblokken / schijf vettig zijn.
anders even nieuwe remblokken halen en remschijf goed ontvetten met remreiniger.
als je remleiding uitzet en dus versleten is moet je remhevel heel zompig aanvoelen, en zoals ik lees valt dat dus nog wel mee.
dus daar zal ik nog even mee wachten omdat ze nogal prijzig zijn.
helpt het niet met nieuwe remblokken?
dan even je remklauw loshalen, zuiger eruit en goed schoonmaken.
ook achter je keerring want daar wil vaak de meeste aanslag zitten.

het kan dus wezen dat er in die jaren zoveel rommel aan je zuiger en klauw zit dat je zuiger niet makkelijk naar buiten komt.
dat kun je ook testen door je remblokken eruit te halen en dan je zuiger iets ( niet te veel anders vliegt hij eruit ) naar buiten te laten komen. als je veel weerstand voelt dan moet je je klauw loshalen.

suc 6

Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 2-3-2011 om 18:50 uur.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Uncle BLAM 2-3-2011 19:11 Print reply

Posts: 1025
Volgens mij kun je het beste ff je remklauw loshalen en kijken wat er gebeurt als je dan de remhevel in knijpt, als met heel veel kracht je remzuiger slechts een paar mm beweegt zit 'ie duidelijk klem, ook ff naar de remblokken kijken en de rest van de klauw, kan zijn dat de klauw zelf vastgeroest zit waardoor de remblokken de schijf niet goed kunnen aanknijpen

Wanneer je de zuiger uit de klauw haalt en schoonmaakt dan moet je de boel bij monteren in vetten met remmenvet en dus geen gewoon vet, als je het droog in elkaar zet loopt het stroef en slijt de boel sneller
(hetzelfde geldt voor de hevelpomp)
 
een BF teller is sneller
BenjaminDG 2-3-2011 19:27 Print reply

Posts: 4605
Je moet eens voelen aan je remleiding wanneer je gaat remmen, als hij versleten is voel je deze echt uitzetten.


 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-3-2011 19:57 Print reply

Posts: 17929
het is een remslang, geen remleiding, die zie van staal en onflexibel zijn
 
drestar 2-3-2011 20:10 Print reply

Posts: 631
toen ik de remklauw net had stond die niet op druk en heb er nieuwe olie ingedaan,en toen die op druk stond is de zuiger er heel ver uitgekomen,dus dan weet ik zeker dat die niet vast zit. de rem voelt ook niet zompig aan en ik zal de remschijf nog eens goed ontvetten enzo. de remblokken zijn nog zo goed als nieuw dus daar zoek ik het niet in, als ik de rem inknijp zie ik dat de kabel niet echt uitzet,wel trekt die strakker van de spanning,ik heb de ontluchtingsnippel nog eens los gehad en wat olie uitgeknepen ,de nippel weer aangedraaid en de remhendel daarna terug laten komen en nog wat nieuwe olie in het bakje gegooid, als ik nu rem en gewoon knijp dan duw ik hem er niet door,dus dat gaat al de goeie kant op, onder het rijden voelt het ook iets beter aan,maar het blijft toch een stuk minder remmen als bij mij gilera runner waar ik de remhandel met minder kracht in hoef te knijpen. misschien komt het ook omdat het remsysteem van een honda mb verouderd is tov de runner, ik weet het niet,maar ik hoop dat ik hiermee door de RDW keuring kom voor een kenteken te krijgen..dan moet de keurmeester maar wat harder knijpen.vandaar die zorgen, maar voor mij zelf is het wel goed zo..ik ga er sowieso nog een andere remleiding op zetten omdat er 10cm ophoogbussen op komen,maar dat kan ik nu voor de RDW keuring nog niet gaan doen..
 
Tom96 2-3-2011 20:18 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
toen ik de remklauw net had stond die niet op druk en heb er nieuwe olie ingedaan,en toen die op druk stond is de zuiger er heel ver uitgekomen,dus dan weet ik zeker dat die niet vast zit. de rem voelt ook niet zompig aan en ik zal de remschijf nog eens goed ontvetten enzo. de remblokken zijn nog zo goed als nieuw dus daar zoek ik het niet in, als ik de rem inknijp zie ik dat de kabel niet echt uitzet,wel trekt die strakker van de spanning,ik heb de ontluchtingsnippel nog eens los gehad en wat olie uitgeknepen ,de nippel weer aangedraaid en de remhendel daarna terug laten komen en nog wat nieuwe olie in het bakje gegooid, als ik nu rem en gewoon knijp dan duw ik hem er niet door,dus dat gaat al de goeie kant op, onder het rijden voelt het ook iets beter aan,maar het blijft toch een stuk minder remmen als bij mij gilera runner waar ik de remhandel met minder kracht in hoef te knijpen. misschien komt het ook omdat het remsysteem van een honda mb verouderd is tov de runner, ik weet het niet,maar ik hoop dat ik hiermee door de RDW keuring kom voor een kenteken te krijgen..dan moet de keurmeester maar wat harder knijpen.vandaar die zorgen, maar voor mij zelf is het wel goed zo..ik ga er sowieso nog een andere remleiding op zetten omdat er 10cm ophoogbussen op komen,maar dat kan ik nu voor de RDW keuring nog niet gaan doen..



mijn dtr remde ook niet hard ten opzichte van mijn zus haar moderne scooter.

toch was het in die tijd een hele goede schijfrem, maar je hoort ook geen mb met een runner te vergelijken.




 

Dit topic is 4066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved