Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke crossmotor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1222 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63909 - Welke crossmotor?
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MW1997 1-3-2011 23:40 Print reply
Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
als ik een advies mag geven, ga voor een 250.

Waarom? een 250 scheelt een stuk in onderhoud tegenover een 125. Draaien wat minder toeren, en de blokken zijn robuuster uitgevoerd, omdat bij een 125 alles lichter is uitgevoerd om meer vermogen te krijgen. Daarbij rijdt een 250 minder zenuwachtig omdat je meer koppel hebt.

Een motor die je particulier koopt heb je bijna altijd minimaal een paar 100 euro kosten aan om deze rijklaar te krijgen. Denk aan wiellagers/keerringen, speling op de voetsteunen, linksysteem achter en het balhoofd. Zorg dat alle boutjes compleet zijn want hier willen er soms ook nog wel een aantal missen, waardoor extra trillingen veroorzaakt worden wat kan leiden tot scheuren van delen.

Daarbij ben ik van mening dat als de motor lekker loopt, geen rare geluiden maakt en geen zwarte prut achter uit de demper komt hier prima mee te rijden is. Dan is het blok opentrekken niet eens hoofdnoodzakelijk. Als je de zaak loshaalt weet je natuurlijk wel wat je hebt.

voor 250 cc moet je toch al een beetje ervaring hebben? kwa kracht denk ik wel dat ik het heb want ik ben best een sterke jonge van 1,80 (en 13 jaar oud)
 
een halve 2-tact is een 4-tact op volle kracht.
st.nyksterdriver 1-3-2011 23:42 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MW1997
[...]

voor 250 cc moet je toch al een beetje ervaring hebben? kwa kracht denk ik wel dat ik het heb want ik ben best een sterke jonge van 1,80 (en 13 jaar oud)

ik denk dat hij 250 viertakt bedoeld
 
MW1997 1-3-2011 23:45 Print reply
Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

ik denk dat hij 250 viertakt bedoeld

maar ik heb liever een 2 tact want dat scheelt wel kwa onderhoud en ze zijn wat krachtiger en ik wil wel wat brute kracht. die paar litertjes die een 4 tact minder verbruikt maken me ook niet echt uit.
 
een halve 2-tact is een 4-tact op volle kracht.
mtx_owned 1-3-2011 23:50 Print reply

Posts: 2183
nee ik bedoel gewoon een 2takt. Het verhaal van dat een bepaalde motor niet goed is om te beginnen vind ik eigenlijk onzin. Eerste crossmotor waar ik op heb gezeten was een cr500, en ben zelf begonnen met een cr250.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
MW1997 1-3-2011 23:55 Print reply
Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
nee ik bedoel gewoon een 2takt. Het verhaal van dat een bepaalde motor niet goed is om te beginnen vind ik eigenlijk onzin. Eerste crossmotor waar ik op heb gezeten was een cr500, en ben zelf begonnen met een cr250.

hoe oud was je toen je begon met crossen want ik ben 13 en als je begint op je 16e zit er toch wel wat verschil in.
 
een halve 2-tact is een 4-tact op volle kracht.
Raymon DRD Pro 2-3-2011 0:00 Print reply

Posts: 411
Hangt er vanaf wat je er mee wil gaan doen.

ga je de baan op, dan moet je zeker voor een 125 gaan, 250 gaat wel maar is veel te zwaar voor een beginner, haalt ook n groot deel van de lol er af.

ga je op de plak wat klote, dan mooi een 250 2takt kopen
 
YA RLY
mtx_owned 2-3-2011 0:06 Print reply

Posts: 2183
je bent nog wel jong, dat verandert misschien de zaak.

dat een 250 te zwaar is voor een beginner ben ik het niet mee eens. vind het meer de gulden middenweg. Je hebt genoeg vermogen om wat rustiger te rijden. Met een 125 leer je wel beter rijden natuurlijk. Bij een verkeerde versnelling wordt je meteen afgestraft
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Raymon DRD Pro 2-3-2011 0:10 Print reply

Posts: 411
weetniet of je zlef ervaring hebt als beginner op een baan?

ik zelf wel, ben begonnen op een 250 2t, tis te doen maar eigenlijk is t gewoon veel te snel voor een beginner, je schroeft m op de baan zo goed als nooit open.
ben daarom ook overgestapt op een 125 toen, had er vanaf toen ook gelijk een stuk meer plezier in, is meer als snel zat een 125 voor een beginner.

maar als het voor op de plak is, dan is n 250 zeker wel een aanrader
 
YA RLY
mtx_owned 2-3-2011 0:18 Print reply

Posts: 2183
ja ik ben zelf ook begonnen met een 250 2takt op het circuit. Rijd nu vrijwel niet meer omdat ik het veel te druk heb met andere zaken maargoed. 125 kan ik niet zo heel veel over vertellen uit eigen ervaring, alleen uit ervaringen die ik van anderen heb gehoord.

Ikzelf heb voor 250 gekozen omdat ik toch maar af en toe rijd, en omdat het allemaal net wat robuuster is en minder onderhoud nodig heeft als een 125. Overigens ben ik rond de 1.90 lang en 90kg, dus kwa postuur past het mij ook wat beter.

denk ook dat vooral dat de mate waarin je rijdt, je rijstijl en hoeveelheid onderhoud meespeelt in de keuze.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 2-3-2011 om 0:20 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
MW1997 2-3-2011 0:21 Print reply
Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
ja ik ben zelf ook begonnen met een 250 2takt op het circuit. Rijd nu vrijwel niet meer omdat ik het veel te druk heb met andere zaken maargoed. 125 kan ik niet zo heel veel over vertellen uit eigen ervaring, alleen uit ervaringen die ik van anderen heb gehoord.

Ikzelf heb voor 250 gekozen omdat ik toch maar af en toe rijd, en omdat het allemaal net wat robuuster is en minder onderhoud nodig heeft als een 125. Overigens ben ik rond de 1.90 lang en 90kg, dus kwa postuur past het mij ook wat beter.


Dus zou ik ook op een 250 cc kunnen ik ben: 13 jaar, rond de 70 kg en 1.80 lang
 
een halve 2-tact is een 4-tact op volle kracht.
Frysk 2-3-2011 0:23 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MW1997
[...]


Dus zou ik ook op een 250 cc kunnen ik ben: 13 jaar, rond de 70 kg en 1.80 lang


reken er maar niet op, geen ervaring met crossmotoren, ik zou beginnen met een 80cc hoge wielen of een 125cc.
 
giggitybyte
mtx_owned 2-3-2011 0:27 Print reply

Posts: 2183
gezien je leeftijd en gewicht is het waarschijnlijk wel beter dat je een lichtere motor neemt.

wat ik vertel is ook puur uit mijn eigen ervaring, en ik ben op stuk latere leeftijd begonnen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
MW1997 2-3-2011 0:40 Print reply
Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
gezien je leeftijd en gewicht is het waarschijnlijk wel beter dat je een lichtere motor neemt.

wat ik vertel is ook puur uit mijn eigen ervaring, en ik ben op stuk latere leeftijd begonnen.

oke thx ik heb namelijk ook al 2 mooie 125 cctjes op het oog.
 
een halve 2-tact is een 4-tact op volle kracht.
quad-racer1 3-3-2011 9:28 Print reply
Posts: 10
stuur maar ff de linkjes van de dingen die je hebt gezien, dan kunnen wij wel een beetje zeggen of t wat is...



 
MW1997 3-3-2011 12:24 Print reply
Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: quad-racer1
stuur maar ff de linkjes van de dingen die je hebt gezien, dan kunnen wij wel een beetje zeggen of t wat is...




ok ik ga nu ff kijken daarvoor
 
een halve 2-tact is een 4-tact op volle kracht.

Dit topic is 15380 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved