StefanB |
28-2-2011 22:30 |
Posts: 2591 |
geen idee? wat is een oltimer? mischien kun je dat eens uitleggen
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
28-2-2011 22:31 |
Posts: 13700 |
25 jaar oud, gaat dus vaak kapot (hap). Verder bespaar je paar 10tjes per jaar op verzekering
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
28-2-2011 22:32 |
Posts: 3376 |
als het bouwjaar van jou yamaha klopt dan is die al oldtimer
|
|
|
|
robin S |
28-2-2011 22:33 |
Posts: 106 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
25 jaar oud, gaat dus vaak kapot (hap). Verder bespaar je paar 10tjes per jaar op verzekering
mijn yamaha dt50mx is meer dan 25 jaar oud en loopt perfect
is het dan niet waar dat je dan geen papieren meer hoeft?
|
|
|
|
Floris-tsx |
28-2-2011 22:33 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robin S
[...]
mijn yamaha dt50mx is meer dan 25 jaar oud en loopt perfect
is het dan niet waar dat je dan geen papieren meer hoeft?
Dat is inderdaad foutieve informatie.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
robin S |
28-2-2011 22:35 |
Posts: 106 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Dat is inderdaad foutieve informatie.
ha ik had me dit laten zeggen
is het niet ergens alse van voor 73 zijn dan geen papieren?
|
|
|
|
Floris-tsx |
28-2-2011 22:35 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robin S
[...]
ha ik had me dit laten zeggen
is het niet ergens alse van voor 73 zijn dan geen papieren?
Vast wel ergens. In Nederland zul je voor elke brommer op de openbare weg een kenteken moeten aanschaffen, hoe oud hij ook is. Met kenteken komen ook de papieren, dus...
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
robin S |
28-2-2011 22:36 |
Posts: 106 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
geen idee? wat is een oltimer? mischien kun je dat eens uitleggen
oldtimer
|
|
|
|
mx-jacob |
1-3-2011 7:40 |
Posts: 2938 |
met een oldtimer is niks mis hoor als je gewoon een goede hebt zoals een kreidler gaan ze echt niet zo maar kapot hoor. sterker nog ik denk dat de scooters van nu over 30 jaar niet meer rond rijden
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
ChielTZR |
1-3-2011 15:22 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
met een oldtimer is niks mis hoor als je gewoon een goede hebt zoals een kreidler gaan ze echt niet zo maar kapot hoor. sterker nog ik denk dat de scooters van nu over 30 jaar niet meer rond rijden
heeft niet zozeer met het merk te maken, maar met het onderhoud he.
natuurlijk zal het wel schelen of het een kwalitatief goede of slechte brommer is.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Broem |
1-3-2011 16:09 |
Posts: 112 |
voordelen: lage verzekerings kosten, oldtimers zijn ECHTE brommers
nadelen: onderhoud, misschien minder onderdelen beschikbaar.
dat onderhoud kan je ook dik meevallen, ik heb een ss50 dus 4 takt en daar heb je relatief weinig onderhoud aan. ook maar net hoe je ermee omgaat
|
|
yn't skiet |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
1-3-2011 16:13 |
Posts: 8622 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
heeft niet zozeer met het merk te maken, maar met het onderhoud he.
natuurlijk zal het wel schelen of het een kwalitatief goede of slechte brommer is.
Een brommer van een slecht merk blijf je maar 'onderhouden' ha.
Altijd dezelfde gebreken, tot je begint te rekenen...en iets anders koopt.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
ChielTZR |
1-3-2011 16:26 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Een brommer van een slecht merk blijf je maar 'onderhouden' ha.
Altijd dezelfde gebreken, tot je begint te rekenen...en iets anders koopt.
klopt. maar ik doelde op de persoon boven mij, welke specifiek Kreidler noemde. Nu gebruikte hij deze enkel kreidler per toeval als voorbeeld, wat ook prima kan.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
thijs-tussengas |
5-3-2011 20:01 |
Posts: 105 |
Een oldtimer is niet in de wet benoemd. Als vuistregel wordt de leeftijd van 25 jaar gehanteerd, maar bij bv de KNMV kun je een 20 jaar oude motor al als oldtimer verzekeren. Die 20 jaar gold vroeger ook voor de wegenbelasting, maar dat is nu meen ik vastgesteld op 1985. (Dit is voor brommers weer niet van toepasing.)
Wel geld dat voor brommers van vóór 1970 geen type-keuring verplicht is. Ga je nog echt ver terug, dan geld practisch geen enkele regel, behalve < 50cc. Tot 1960 was het vermogen ook niet echt bepaald. Ik heb een brommer door de keuring gekregen die 65 km/u op de teller liep !
In alle gevallen geld dat je een toelatingskeuring moet doen, en alles wat op de brommer zit of hoort moet naar behoren functioneren. Voor veel oldtimers is ook dat een rekbaar begrip.
Wil je een uitdaging aan gaan; denk goed na welk type oldtimer je kiest, anders kan het een duur en frustrerend verhaal worden.
Mathijs
|
|
Wie langzaam rijdt, komt verder. |
|
Uijldert |
5-3-2011 21:05 |
Posts: 294 |
25 jaar
|
|
|
|