Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Oldtimer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 908 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63907 - Oldtimer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robin S 28-2-2011 22:29 Print topicpost
Posts: 106
vanaf waneer word je brommer als oltimer gerekend
en wat zijn de voordelen hiervan?
of nadelen
 

StefanB 28-2-2011 22:30 Print reply

Posts: 2591
geen idee? wat is een oltimer? mischien kun je dat eens uitleggen
 
E24 M30b35@GT3576
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-2-2011 22:31 Print reply

Posts: 13700
25 jaar oud, gaat dus vaak kapot (hap). Verder bespaar je paar 10tjes per jaar op verzekering
 
st.nyksterdriver 28-2-2011 22:32 Print reply
Posts: 3376
als het bouwjaar van jou yamaha klopt dan is die al oldtimer
 
robin S 28-2-2011 22:33 Print reply
Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
25 jaar oud, gaat dus vaak kapot (hap). Verder bespaar je paar 10tjes per jaar op verzekering

mijn yamaha dt50mx is meer dan 25 jaar oud en loopt perfect
is het dan niet waar dat je dan geen papieren meer hoeft?
 
Floris-tsx 28-2-2011 22:33 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin S
[...]

mijn yamaha dt50mx is meer dan 25 jaar oud en loopt perfect
is het dan niet waar dat je dan geen papieren meer hoeft?


Dat is inderdaad foutieve informatie.
 
Iedereen kan professioneel worden
robin S 28-2-2011 22:35 Print reply
Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Dat is inderdaad foutieve informatie.

ha ik had me dit laten zeggen
is het niet ergens alse van voor 73 zijn dan geen papieren?
 
Floris-tsx 28-2-2011 22:35 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin S
[...]

ha ik had me dit laten zeggen
is het niet ergens alse van voor 73 zijn dan geen papieren?


Vast wel ergens. In Nederland zul je voor elke brommer op de openbare weg een kenteken moeten aanschaffen, hoe oud hij ook is. Met kenteken komen ook de papieren, dus...
 
Iedereen kan professioneel worden
robin S 28-2-2011 22:36 Print reply
Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
geen idee? wat is een oltimer? mischien kun je dat eens uitleggen

oldtimer
 
mx-jacob 1-3-2011 7:40 Print reply

Posts: 2938
met een oldtimer is niks mis hoor als je gewoon een goede hebt zoals een kreidler gaan ze echt niet zo maar kapot hoor. sterker nog ik denk dat de scooters van nu over 30 jaar niet meer rond rijden
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
ChielTZR 1-3-2011 15:22 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
met een oldtimer is niks mis hoor als je gewoon een goede hebt zoals een kreidler gaan ze echt niet zo maar kapot hoor. sterker nog ik denk dat de scooters van nu over 30 jaar niet meer rond rijden


heeft niet zozeer met het merk te maken, maar met het onderhoud he.
natuurlijk zal het wel schelen of het een kwalitatief goede of slechte brommer is.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Broem 1-3-2011 16:09 Print reply

Posts: 112
voordelen: lage verzekerings kosten, oldtimers zijn ECHTE brommers
nadelen: onderhoud, misschien minder onderdelen beschikbaar.
dat onderhoud kan je ook dik meevallen, ik heb een ss50 dus 4 takt en daar heb je relatief weinig onderhoud aan. ook maar net hoe je ermee omgaat
 
yn't skiet
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-3-2011 16:13 Print reply

Posts: 8622
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


heeft niet zozeer met het merk te maken, maar met het onderhoud he.
natuurlijk zal het wel schelen of het een kwalitatief goede of slechte brommer is.


Een brommer van een slecht merk blijf je maar 'onderhouden' ha.
Altijd dezelfde gebreken, tot je begint te rekenen...en iets anders koopt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
ChielTZR 1-3-2011 16:26 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Een brommer van een slecht merk blijf je maar 'onderhouden' ha.
Altijd dezelfde gebreken, tot je begint te rekenen...en iets anders koopt.


klopt. maar ik doelde op de persoon boven mij, welke specifiek Kreidler noemde. Nu gebruikte hij deze enkel kreidler per toeval als voorbeeld, wat ook prima kan.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
thijs-tussengas 5-3-2011 20:01 Print reply

Posts: 105
Een oldtimer is niet in de wet benoemd. Als vuistregel wordt de leeftijd van 25 jaar gehanteerd, maar bij bv de KNMV kun je een 20 jaar oude motor al als oldtimer verzekeren. Die 20 jaar gold vroeger ook voor de wegenbelasting, maar dat is nu meen ik vastgesteld op 1985. (Dit is voor brommers weer niet van toepasing.)
Wel geld dat voor brommers van vóór 1970 geen type-keuring verplicht is. Ga je nog echt ver terug, dan geld practisch geen enkele regel, behalve < 50cc. Tot 1960 was het vermogen ook niet echt bepaald. Ik heb een brommer door de keuring gekregen die 65 km/u op de teller liep !
In alle gevallen geld dat je een toelatingskeuring moet doen, en alles wat op de brommer zit of hoort moet naar behoren functioneren. Voor veel oldtimers is ook dat een rekbaar begrip.
Wil je een uitdaging aan gaan; denk goed na welk type oldtimer je kiest, anders kan het een duur en frustrerend verhaal worden.

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
Uijldert 5-3-2011 21:05 Print reply

Posts: 294
25 jaar
 

Dit topic is 2327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved