JB1 |
28-2-2011 21:27 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vic-h
bedankt voor je antwoord,
zat zelf ook al te denken om gewoon een 2 takter te kopen en er een honda 4 takt blok onder te leggen, maar kan ik onder een honda mt bijvoorbeeld een honda cd blok leggen? en zijn dan de boringen in het frame op dezelfde plek omdat het allebei van honda is?
dat met de plaatsen van de boringen in het frame en de cilinders [...]
Nee, dat kan niet. Doe je dat wel, dan zal de MT het 4-takt blok gaan tegenwerken.
Gewoon omdat er een 2takt onder hoort en ik stiekem zand in je cilinder zal doen als jij een 4-takt blok onder een MT5 doet.
On-topic: Haal gewoon een MT5, zet daar een MT8/MB8/MTX-OT80 blok onder. En het voldoet aan je wensen.
Enige aanpassing is 2 gaten boren voor de hogere ophanging van je kop.
De enige goede viertakkers zijn originele Honda blokken. Die Bamiblokjes vallen van ellende uit elkaar als je te hard niest.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Leen |
28-2-2011 21:28 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Nee, dat kan niet. Doe je dat wel, dan zal de MT het 4-takt blok gaan tegenwerken.
Gewoon omdat er een 2takt onder hoort en ik stiekem zand in je cilinder zal doen als jij een 4-takt blok onder een MT5 doet.
On-topic: Haal gewoon een MT5, zet daar een MT8/MB8/MTX-OT80 blok onder. En het voldoet aan je wensen.
Enige aanpassing is 2 gaten boren voor de hogere ophanging van je kop.
De enige goede viertakkers zijn originele Honda blokken. Die Bamiblokjes vallen van ellende uit elkaar als je te hard niest.
bullshit, thijsse heeft een 110cc 4takt china blokje wat al meer mishandeling heeft overleeft dan welk honda 2t blok dan ook ooit zal kunnen.
|
|
|
|
Frysk |
28-2-2011 21:30 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
bullshit, thijsse heeft een 110cc 4takt china blokje wat al meer mishandeling heeft overleeft dan welk honda 2t blok dan ook ooit zal kunnen.
Half waar,
Dingen zijn zo gaar geproduceerd dat er soms een blokje zonder productiefoutjes uit komt rollen..
En dat 2e klopt niet, denk dat de MT8 van Sypie meer mishandeling heeft overleeft dat jij je kunt voorstellen
|
|
giggitybyte |
|
JB1 |
28-2-2011 21:31 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
bullshit, thijsse heeft een 110cc 4takt china blokje wat al meer mishandeling heeft overleeft dan welk honda 2t blok dan ook ooit zal kunnen.
Nou, als je kijkt hoeveel blokjes nog lopen, met al die kutkoters en hun afstelkunsten. Dan verbaas ik me wel dat die MT'tjes het nog gewoon doen.
Die China blokjes zijn gewoon niet je-van-het.
Ik denk dat we erover eens zijn dat de kwaliteit niet constant is.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
ErikVerkade |
28-2-2011 21:31 |
Posts: 980 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
bullshit, thijsse heeft een 110cc 4takt china blokje wat al meer mishandeling heeft overleeft dan welk honda 2t blok dan ook ooit zal kunnen.
zeker waar leen.
en jah ze gaan de olie harder lekken als dat je het er in kan gooien en lopen dan alleen nog maar op een halve cilinder.
maar ze doen het dan nog wel dat moet je die loempiavouwers toch nageven.
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Tobias Verhoef |
28-2-2011 21:49 |
Posts: 1832 |
Gewoon voor een Honda MT/MTX/MTX-sh gaan en dan 80 blok eronder of een 50 cb blok.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
JB1 |
28-2-2011 21:49 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Gewoon voor een Honda MT/MTX/MTX-sh gaan en dan 80 blok eronder of een 50 cb blok.
Niks geen 4takt onder een Honda-M
Gewoon 4takt waar het hoort.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
j0ren |
28-2-2011 22:23 |
Posts: 1298 |
Sowieso geen 4-takt. 50cc zit echt GEEN power in, heb een keertje op een skyteam PBR gereden, top van 60, maar echt GEEN koppel. In zn vrij duurde het 3 seconden om van stationair naar 7000rpm te komen :')
En ja hij was gewoon goed afgesteld.
Kortom, ik zou gewoon 2takt doen. Zeker als het een soort crossertje word, aangezien 2takt goedkoop is
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Rens |
28-2-2011 22:28 |
Posts: 6863 |
vaag man ik heb een skyteam monkey gekregen en dat ding heeft een top van 80 en gaat best makkelijk op het achterwiel. Er is geen fuck aan veranderd begrenzer uit de inlaat + ander filtertje en een vaag pijpje van de uitlaat af geschroeft.
(en natuurlijk goed afgesteld maar dat is logisch)
|
|
achter de maan is alles beter |
|
Frysk |
28-2-2011 22:43 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rens
vaag man ik heb een skyteam monkey gekregen en dat ding heeft een top van 80 en gaat best makkelijk op het achterwiel. Er is geen fuck aan veranderd begrenzer uit de inlaat + ander filtertje en een vaag pijpje van de uitlaat af geschroeft.
(en natuurlijk goed afgesteld maar dat is logisch)
inderdaad, 50cc is wel redelijk snel te krijgen maar je moet geen 2t wonderen verwachten, al vind ik 80 wel erg snel ?
|
|
giggitybyte |
|
Ruben2311 |
28-2-2011 23:01 |
Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
inderdaad, 50cc is wel redelijk snel te krijgen maar je moet geen 2t wonderen verwachten, al vind ik 80 wel erg snel ?
Tellers zijn al net zo chinees als die dingen zelf.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
Maup |
28-2-2011 23:03 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]
Tellers zijn al net zo chinees als die dingen zelf.
90 op de tomtom met een 70cc 4t bamiblokje is prima te doen.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Ruben2311 |
28-2-2011 23:08 |
Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
90 op de tomtom met een 70cc 4t bamiblokje is prima te doen.
70Cc waar waarschijnlijk vanalles aan verandert is, is wel wat anders dan 50cc met een vaag uitlaatje...
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
Paul de Salmiakbal |
28-2-2011 23:09 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
inderdaad, 50cc is wel redelijk snel te krijgen maar je moet geen 2t wonderen verwachten, al vind ik 80 wel erg snel ?
De Duitse SS50M liep gewoon 85 met 50cc viertakt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Sowieso geen 4-takt. 50cc zit echt GEEN power in, heb een keertje op een skyteam PBR gereden, top van 60, maar echt GEEN koppel. In zn vrij duurde het 3 seconden om van stationair naar 7000rpm te komen :')
En ja hij was gewoon goed afgesteld.
Kortom, ik zou gewoon 2takt doen. Zeker als het een soort crossertje word, aangezien 2takt goedkoop is
Dat komt gewoon omdat die dingen een fucking groot vliegwiel hebben en de koppeling op het krukas. Koppel hebben ze vind ik wel, ik rijd halfgas 10km/h heuveltje op in de vier en dan versnelt hij zelfs nog een beetje. En dan heb ik het over een strontoriginele 50cc 4t met 10mm carb..
|
|
|
|
Frysk |
28-2-2011 23:10 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
De Duitse SS50M liep gewoon 85 met 50cc viertakt.
[...]
Dat komt gewoon omdat die dingen een fucking groot vliegwiel hebben en de koppeling op het krukas. Koppel hebben ze vind ik wel, ik rijd halfgas 10km/h heuveltje op in de vier en dan versnelt hij zelfs nog een beetje. En dan heb ik het over een strontoriginele 50cc 4t met 10mm carb..
geloof ik ook wel maar een skyteam heeft heel wat kleinere wieletjes dan een SS50..
|
|
giggitybyte |
|