Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 50cc 4-takt enduro/offroad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63902 - 50cc 4-takt enduro/offroad
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 11937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vic-h 28-2-2011 20:33 Print topicpost
Posts: 148
Hallo,

Ik ben al een hele tijd opzoek naar een 50cc 4-takt enduro/offroad brommer. de meeste 4 takters offroad zijn namelijk heel klein, en dat vind ik er niet uitzien. nu bestaat er ook nog een Orion agb-30 of een Orion rx50, maar ben bang dat bij die orion's met een lifan blok de kwaliteit niet erg goed is.

heeft iemand tips, of weet iemand een 50cc enduro 4 takt die een normale maat heeft en van goede kwaliteit is?

alvast bedankt ,

Vic
 

Aprilia RX 50 2003 28-2-2011 20:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
Hallo,

Ik ben al een hele tijd opzoek naar een 50cc 4-takt enduro/offroad brommer. de meeste 4 takters offroad zijn namelijk heel klein, en dat vind ik er niet uitzien. nu bestaat er ook nog een Orion agb-30 of een Orion rx50, maar ben bang dat bij die orion's met een lifan blok de kwaliteit niet erg goed is.

heeft iemand tips, of weet iemand een 50cc enduro 4 takt die een normale maat heeft en van goede kwaliteit is?

alvast bedankt ,

Vic


de skyteam sm/enduro is wel redelijke maat. x-motos heeft ook wel es wat groters gebouwd.
mar eigenlijk alle 4takt 50 cc zijn chinees (lees bagger) beter koop je mooi 2 taktje...

Edit: wat ook kan is een normale 2 takt te kopen, blok van een honda 4takt eronder te hangen als je perse 4 takt wilt
maar das duur en heel veel werk

ja ik had een maat met een skyteam enduro. was wel redelijk groot. maar we waren om de paar dagen aan dat din aant sleutelen op gegeven moment

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-2-2011 om 20:39 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
der Chef 28-2-2011 20:41 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


de skyteam sm/enduro is wel redelijke maat. x-motos heeft ook wel es wat groters gebouwd.
mar eigenlijk alle 4takt 50 cc zijn chinees (lees bagger) beter koop je mooi 2 taktje...

Edit: wat ook kan is een normale 2 takt te kopen, blok van een honda 4takt eronder te hangen als je perse 4 takt wilt
maar das duur en heel veel werk

ja ik had een maat met een skyteam enduro. was wel redelijk groot. maar we waren om de paar dagen aan dat din aant sleutelen op gegeven moment

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-2-2011 om 20:39 uur.

Een x-motos is anders nog een stuk kleiner dan bijvoorbeeld een Derbi senda
 
Aprilia RX 50 2003 28-2-2011 20:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Een x-motos is anders nog een stuk kleiner dan bijvoorbeeld een Derbi senda


ja oke, maar ben er ook wel es een tegen gekomen die ong even hoog was als die van mij (stuk hoger dan senda)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
vic-h 28-2-2011 20:46 Print reply
Posts: 148
bedankt voor je antwoord,

zat zelf ook al te denken om gewoon een 2 takter te kopen en er een honda 4 takt blok onder te leggen, maar kan ik onder een honda mt bijvoorbeeld een honda cd blok leggen? en zijn dan de boringen in het frame op dezelfde plek omdat het allebei van honda is?

dat met de plaatsen van de boringen in het frame en de cilinders
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


de skyteam sm/enduro is wel redelijke maat. x-motos heeft ook wel es wat groters gebouwd.
mar eigenlijk alle 4takt 50 cc zijn chinees (lees bagger) beter koop je mooi 2 taktje...

Edit: wat ook kan is een normale 2 takt te kopen, blok van een honda 4takt eronder te hangen als je perse 4 takt wilt
maar das duur en heel veel werk

ja ik had een maat met een skyteam enduro. was wel redelijk groot. maar we waren om de paar dagen aan dat din aant sleutelen op gegeven moment

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-2-2011 om 20:39 uur.


 
Aprilia RX 50 2003 28-2-2011 20:49 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
bedankt voor je antwoord,

zat zelf ook al te denken om gewoon een 2 takter te kopen en er een honda 4 takt blok onder te leggen, maar kan ik onder een honda mt bijvoorbeeld een honda cd blok leggen? en zijn dan de boringen in het frame op dezelfde plek omdat het allebei van honda is?

dat met de plaatsen van de boringen in het frame en de cilinders [...]




k ben geen honda kenner, maar weet wel dat het niet zomaar over te zetten is.
er zijn hier wel projecten geweest van lui die 4 takt blokken onder yamaha tzr enz hebben gezet

zoek die maar ff op. het is wel haalbaar maar erg lastig


WAAROM?!!! 4 takt enduro?

edit: 50cc 4 takt doet niet erg veel, dus zal je al snel willen opvoeren. dus makkelijker om gewoon 2 takt te kopen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-2-2011 om 20:50 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
vic-h 28-2-2011 20:53 Print reply
Posts: 148
oke, zal even kijken naar die topic.

4 takt enduro? omdat ik het geluid gewoon onwijs gaaf vind en de motoren oersterk zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


k ben geen honda kenner, maar weet wel dat het niet zomaar over te zetten is.
er zijn hier wel projecten geweest van lui die 4 takt blokken onder yamaha tzr enz hebben gezet

zoek die maar ff op. het is wel haalbaar maar erg lastig


WAAROM?!!! 4 takt enduro?

edit: 50cc 4 takt doet niet erg veel, dus zal je al snel willen opvoeren. dus makkelijker om gewoon 2 takt te kopen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-2-2011 om 20:50 uur.


 
Frysk 28-2-2011 20:56 Print reply

Posts: 34928
Dat chinees valt volgens mij wel mee, hier rijd ook altijd een orion om, ding heeft hem nog nooit laten staan zover ik weet.

en kwaliteit zal altijd beter zijn dan een Derbi (moderne Aprilia) of Rieju

wat blijft er over ?.. nou een Yamaha en chinees spul (wat per jaar beter word valt me op )

edit :

Honda MTX-R2 kopen,
Blok eronder weghalen en aan mij doneren
Framenummer van een SH in slaan
CB50 of XL100 blok pas maken
Gaan met de banaan

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 28-2-2011 om 20:57 uur.
 
giggitybyte
jr customs 28-2-2011 20:56 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
oke, zal even kijken naar die topic.

4 takt enduro? omdat ik het geluid gewoon onwijs gaaf vind en de motoren oersterk zijn.

[...]




Gewoon zon rx50 ofzo halen, heeft een vriend van me ook en heeft er nooit problemen mee.
 
Aprilia RX 50 2003 28-2-2011 20:56 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
oke, zal even kijken naar die topic.

4 takt enduro? omdat ik het geluid gewoon onwijs gaaf vind en de motoren oersterk zijn.

[...]




het geluid is idd wel stoer, maar oersterk valt vies tegen, iedere 2 takt zal je eruit rijden
dan zul je al snel een 80 of 125 cc erop kunnen zetten, maarja
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
QingBai 28-2-2011 20:56 Print reply

Posts: 523
Ik weet niet of je het wat vindt, maar ooit naar een Sachs madass gekeken?
 
Jagermeester
vic-h 28-2-2011 20:58 Print reply
Posts: 148
oke,nouja, zal wel even overwegen om een 2-takt te kopen, maar is het eigenlijk legaal om ergens 80cc op te zetten met een kleine vertanding waardoor de brommer netjes 45 rijdt en toch loeihard optrekt?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


het geluid is idd wel stoer, maar oersterk valt vies tegen, iedere 2 takt zal je eruit rijden
dan zul je al snel een 80 of 125 cc erop kunnen zetten, maarja


 
vic-h 28-2-2011 21:00 Print reply
Posts: 148
ja, is idd wel een mooie 4 takt brommert, maar ben meer opzoek naar een enduro.

maar alsnog bedankt!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
Ik weet niet of je het wat vindt, maar ooit naar een Sachs madass gekeken?


 
Frysk 28-2-2011 21:01 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vic-h
oke,nouja, zal wel even overwegen om een 2-takt te kopen, maar is het eigenlijk legaal om ergens 80cc op te zetten met een kleine vertanding waardoor de brommer netjes 45 rijdt en toch loeihard optrekt?

[...]




nee helemaal niet, het is ook niet legaal om helemaal standaard 50cc te rijden met een snelle pijp en er een prop in te hebben (EU goedkeur daargelaten)


Maargoed ik heb daar altijd gewoon schijt aan gehad, ik persoonlijk ken zelfs niemand die een originele brommer heeft
 
giggitybyte
vic-h 28-2-2011 21:07 Print reply
Posts: 148
okee, thank you!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


nee helemaal niet, het is ook niet legaal om helemaal standaard 50cc te rijden met een snelle pijp en er een prop in te hebben (EU goedkeur daargelaten)


Maargoed ik heb daar altijd gewoon schijt aan gehad, ik persoonlijk ken zelfs niemand die een originele brommer heeft


 
Aprilia RX 50 2003 28-2-2011 21:08 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Dat chinees valt volgens mij wel mee, hier rijd ook altijd een orion om, ding heeft hem nog nooit laten staan zover ik weet.

en kwaliteit zal altijd beter zijn dan een Derbi (moderne Aprilia) of Rieju

wat blijft er over ?.. nou een Yamaha en chinees spul (wat per jaar beter word valt me op )

edit :

Honda MTX-R2 kopen,
Blok eronder weghalen en aan mij doneren
Framenummer van een SH in slaan
CB50 of XL100 blok pas maken
Gaan met de banaan

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 28-2-2011 om 20:57 uur.


nouja ik heb vaak genoeg aan 4 taktjes van maten helpen sleutelen, maar dat was gewoon bami.
echt alles zo flinterdun uitgevoerd en totaal niet tegen roest beschermd.
nou ben ik ook geen fan van derbi maar (en doet me pijn dit te zeggen) zelfs derbi maakt beter spul
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 11937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved