Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaatbegrenzing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63901 - uitlaatbegrenzing
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 28-2-2011 17:28 Print topicpost

Posts: 1338
Hallo, ik ben van plan een uitlaatbegrenzer te maken zo makkelijk mogelijk.

Het is voor me Honda Mb met 110cc.

Hier heb ik een plaatje van wat mijn idee is:


Wat je ziet, moet het stukje zijn tussen het eind van me tailpijp en de demper.

Het blauwe is de uitlaatdoorlaat, waas dus de uitlaatgas doorheen komt.
Het paarse is het rondje plaatje waar de demper aan de tailpijp is bevestigd.

het oranje, is een plaatje wat ik zelf maak. Dit moet je zien als een grote dikke ring, die dezelfde diameter als de demper heeft. die kan dus even groot zijn als het paarse gedeelte, maar omdat ik een grote demper is, kan ik zo extra ruimte maken.
in die dikke ring (zal een metaal plaatje worden van 2mm dik denk ik.) is een hap uit, en daarin zit het gele plaatje, die er niet uit kan vallen, omdat hij aan de binnekant dikker is.

Nu moet ik dus tijdens het rijden dat gele stukje metaal, naar binnen kunnen schuiven zodat me uitlaat doorlaat kleiner wordt en dus begrensd wordt. (je moet het zien als een prop.

Het voordeel is dat ik niet hoef te lassen, zodat bij de kogelkraan begrenzer.

Ik heb alleen de vraag, hoe kan ik het het gele schuifje netjes afdichten met het oranje plaatje, want hij mag hier niet gaan lekken. Maar het gele schuifje moet nog wel kunnen worden bewogen

Hier zie je nog een foto van de uitlaat waar het op moet gaan:

En dan dus tussen de demper en het einde van de tailpijp.


Weet iemand hoe ik hem luchtdicht kan maken, en toch bruikbaar, want rubber tussen het plaatje en het schuifje zal gaan verbranden denk ik.

Ik hoop dat jullie het snappen .
 

Apenzoon 28-2-2011 18:08 Print reply

Posts: 303
je kan ook gewoon een kogelkraan pakken, en die een beetje mooi wegwerken
 
Gerard1793 28-2-2011 19:33 Print reply

Posts: 4006
Wil je het als "rollerbankbegrenzer" gebruiken?

En voor een kogelkraan hoef je niet te lassen hoor, gewoon knelkoppelingen gebruiken.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Jasper_TZR50 28-2-2011 19:46 Print reply

Posts: 148
Ik vraag me af of zo'n kogelkraan op een MB mooi weg te werken valt, en het moet wel snel om te zetten zijn als er een meneer agent naast je staat.
 
De Schout 28-2-2011 19:52 Print reply
Posts: 5327
uitlaat op de stinger begrenen vind ik altijd nogal een eng idee.. bij de voorbocht lijkt me een stuk gezonder.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-2-2011 19:59 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
uitlaat op de stinger begrenen vind ik altijd nogal een eng idee.. bij de voorbocht lijkt me een stuk gezonder.



beiden niet, als je dat te lang dicht houd loopt de boel gruwelijk warm... beter de inlaat begrenzen
 
WestlandMB 28-2-2011 22:43 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



beiden niet, als je dat te lang dicht houd loopt de boel gruwelijk warm... beter de inlaat begrenzen


Ja klopt daar heb je gelijk in,
maar bij begrenzing op de uitlaat blijft hij vaak nog mooi lopen, en als je bij een inlaat kan je valse lucht krijgen en bij de uitlaat niet meer.

2takt scooters zijn ook begrenst op de uitlaat, en lopen niet warm, maar dit komt misschien door de combinatie met de vario ring?
 
Frysk 28-2-2011 22:56 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Ja klopt daar heb je gelijk in,
maar bij begrenzing op de uitlaat blijft hij vaak nog mooi lopen, en als je bij een inlaat kan je valse lucht krijgen en bij de uitlaat niet meer.

2takt scooters zijn ook begrenst op de uitlaat, en lopen niet warm, maar dit komt misschien door de combinatie met de vario ring?


nee omdat ze er op afgesteld zijn
 
giggitybyte

Dit topic is 1000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved