Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc Airsal tunen Honda Mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1151 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63895 - 70cc Airsal tunen Honda Mt5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 27-2-2011 22:49 Print topicpost

Posts: 1234
Ik ben van plan mijn 70cc Airsal te tunen. Ik wil de Uitlaatpoort 67% van de boring maken. Is dit een beetje veilig of is dit al te breed? Ik gebruik hem bijna elke dag en moet dus niet vastlopen.

En wat kan ik er nog meer aan de cilinder bewerken zonder dat hij slomer gaat trekken?

Er zit nu ook nog orginele uitlaat onder maar ik ben van plan die te vervangen in een proma uitlaat, Wat voor prestatiewinst krijg daar mee en hoe hard zal die dan lopen als ik de cilinder heb getuned?

De setup is dan:
70cc airsal getuned
50cc kop
18mm Keihin carburateur
std filter
Proma uitlaat
16-42

Alvast bedankt
 
!!2 takt!!

kenny77 27-2-2011 23:06 Print reply

Posts: 29286
Ligt er ook aan hoe hoog de uitlaatpoort al is. (m.b.t. die 67%)
Persoonlijk zou ik hem voor dagelijks gebruik lekker laagtoerig maken, gaat hij het langste mee en rijd ook eigenlijk het fijnste.
Fijne stille uitlaat erop, kan je 85~90 km/h rijden terwijl niemand het merkt.


Je zou kunnen beginnen met de squish op te meten, deckheight, poortmap.
Aan de hand daarvan kan je dingen gaan veranderen , zo kunnen wij vrijwel niks adviseren omdat wij geen verdere gegevens hebben.

Misschien ben je met een opmaat cilinderkop plus goede squish al een stuk geholpen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-2-2011 om 23:07 uur.
 
honda fryslan 28-2-2011 9:46 Print reply

Posts: 1914
begin eerst maar eens met een goede cilinderkop en rij de cilinder maar rustig in zonder deze eerst te bewerken.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 2621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved