Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hapert berg af

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63870 - hapert berg af
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5254 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 27-2-2011 19:02 Print reply

Posts: 1298
@ thijsse : dat ligt aan z'n vertanding..

Dus aan tomos.: welk tandwiel heb je achter zitten?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
tomos. 28-2-2011 19:22 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
@ thijsse : dat ligt aan z'n vertanding..

Dus aan tomos.: welk tandwiel heb je achter zitten?


ik heb gewoon een standaart tandwiel, weten julie dan hoeveel tandjes of moet ik gaan tellen??
 
Marcooow 28-2-2011 19:23 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos.
[...]


ik heb gewoon een standaart tandwiel, weten julie dan hoeveel tandjes of moet ik gaan tellen??


ja tellen nu
 
faster than a bullet!
Leen 28-2-2011 19:59 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
@ thijsse : dat ligt aan z'n vertanding..

Dus aan tomos.: welk tandwiel heb je achter zitten?



jonge sukkel, die tomos heeft een toerenbegrenzer en daar zit je dan tegenaan te ketsen.

dus die tomos is gewoon 100% in orde zoals dat ie uit de fabriek gerolt komt, en dit topic kan nu dicht want ik heb de TS zn vraag 100% correct beantwoord.
 
tomos. 28-2-2011 20:02 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



jonge sukkel, die tomos heeft een toerenbegrenzer en daar zit je dan tegenaan te ketsen.

dus die tomos is gewoon 100% in orde zoals dat ie uit de fabriek gerolt komt, en dit topic kan nu dicht want ik heb de TS zn vraag 100% correct beantwoord.


Oke bedankt
 
j0ren 28-2-2011 20:25 Print reply

Posts: 1298
Leen, je bent zelf een sukkel.Een tomos heeft geen fucking toerenbegrenzer, klaar.
Als ik mijn achterwiel in de lucht hou en ik geef vol gas dan zit ik niet tegen een toerenbegrenzer aan, wel tegen de max zuigersnelheid. Maar die ligt bij een std tomos niet op 50kmu dus niet relevant.

Het topic kan nog niet dicht, ik ben van mening dat er een grotere sproeier in moet.

Wil graag weten hoe dit afloopt.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 28-2-2011 om 20:26 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
antonhonda 28-2-2011 20:27 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Leen, je bent zelf een sukkel.Een tomos heeft geen fucking toerenbegrenzer, klaar.
Als ik mijn achterwiel in de lucht hou en ik geef vol gas dan zit ik niet tegen een toerenbegrenzer aan, wel tegen de max zuigersnelheid. Maar die ligt bij een std tomos niet op 50kmu dus niet relevant.

Het topic kan nog niet dicht, ik ben van mening dat er een grotere sproeier in moet.

Wil graag weten hoe dit afloopt.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 28-2-2011 om 20:26 uur.


is met alles toch zo op een gegeven moment kan hij geen toeren extra meer maken
en dan naar beneden trekt hij er toch nog wat door

slecht voor de brommer
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
De Schout 28-2-2011 20:29 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Leen, je bent zelf een sukkel.Een tomos heeft geen fucking toerenbegrenzer, klaar.
Als ik mijn achterwiel in de lucht hou en ik geef vol gas dan zit ik niet tegen een toerenbegrenzer aan, wel tegen de max zuigersnelheid. Maar die ligt bij een std tomos niet op 50kmu dus niet relevant.

Het topic kan nog niet dicht, ik ben van mening dat er een grotere sproeier in moet.

Wil graag weten hoe dit afloopt.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 28-2-2011 om 20:26 uur.



Ding heeft dan misschien geen electronische begrenzer, maar een tomos die niet harder wil omdat de zuigersnelheid zo hoog is slaat helemaal nergens op..

Cilinder is gewoon te tam getimed, ding heeft gewoon geen tijd meer om fatsoenlijk te spoelen, waardoor er erg veel onverbrande gassen achterblijven die af en toe niet te ontsteken zijn.
 
tune tweak fiddle bang bummer
j0ren 28-2-2011 20:32 Print reply

Posts: 1298
@ de schout, nee. Met een standaard tomos cilinder kun je makkelijk de 60+ halen, zijn mensen die zelfs 70 rijden.

Bovendien, ik heb een tomos, en als ik van een bult ofzo afrijd dan gaat mijn tomos niet stotteren. Zelfde bij een tomos van een vriend.

De tomos van de TS is dus gewoon niet goed afgesteld oid.

@TS Kun je even je achtertandwiel tellen?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 28-2-2011 20:33 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
@ de schout, nee. Met een standaard tomos cilinder kun je makkelijk de 60+ halen, zijn mensen die zelfs 70 rijden.

Bovendien, ik heb een tomos, en als ik van een bult ofzo afrijd dan gaat mijn tomos niet stotteren. Zelfde bij een tomos van een vriend.

De tomos van de TS is dus gewoon niet goed afgesteld oid.

@TS Kun je even je achtertandwiel tellen?


zelfde als mijn brommer. die is erg ligt vertand. op gegeven moment gaat ie erg hakkelen en stotteren als ie zo rond de 11k komt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
j0ren 28-2-2011 20:36 Print reply

Posts: 1298
Uhu, maar dan zit je echt tegen de max snelheid van je cilinder/zuiger aan.

Met een tomos die 50kmh gaat, en normale vertanding hoor je nog láng niet aan die grens te zitten, eerder zo tegen de 75/80.

Ik weet natuurlijk niet hoe hard de ts van zo'n bultje afrolt, maar je moet natuurlijk ook niet te hard en vol gas van een bult afgaan.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 28-2-2011 20:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Uhu, maar dan zit je echt tegen de max snelheid van je cilinder/zuiger aan.

Met een tomos die 50kmh gaat, en normale vertanding hoor je nog láng niet aan die grens te zitten, eerder zo tegen de 75/80.

Ik weet natuurlijk niet hoe hard de ts van zo'n bultje afrolt, maar je moet natuurlijk ook niet te hard en vol gas van een bult afgaan.


75/80 met een std tomos op wat voor teller
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Floris-tsx 28-2-2011 20:43 Print reply

Posts: 3225
Haha wat een gelul hier man.

Doe het volgende om mijn gelijk te aanschouwen:

pak een tomos. Ga er echt keihard mee door de straat rennen. (als hij warm is, slaat hij op een gegeven moment aan).

Dit doordat die koppeling gewoon genoeg toeren maakt.

Als jij nou vol gas een berg af gaat, draait de motor op volle toeren.
Maaaar, door de neerwaartse kracht die de berg aan je brommer meegeeft, gaat je koppeling nog eens extra hard draaien. Dat beent je krukasje gewoon niet bij en gaatie haperen.

Feit is dus ook dat je carbje niet genoeg benzine inspuit in je cilinder, waardoor je zuiger 'droog' loopt. Niet te lang doen dus, want anders kan je binnenkort een nieuwe zuiger gaan kopen.


 
Iedereen kan professioneel worden
Leen 28-2-2011 20:43 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Leen, je bent zelf een sukkel.Een tomos heeft geen fucking toerenbegrenzer, klaar.
Als ik mijn achterwiel in de lucht hou en ik geef vol gas dan zit ik niet tegen een toerenbegrenzer aan, wel tegen de max zuigersnelheid. Maar die ligt bij een std tomos niet op 50kmu dus niet relevant.

Het topic kan nog niet dicht, ik ben van mening dat er een grotere sproeier in moet.

Wil graag weten hoe dit afloopt.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 28-2-2011 om 20:26 uur.



je moet je grote muil tegen me houden, achterlijke.

boven de 7500 of 8500 rpm (weet ik ff niet zo uit mn hoofd) gaat die CDI verlaten als een idioot waardoor dat ding dus gewoon begrenst word.

Tel daar nog even de zeeeeer tamme timingen van de std cilinder op, en dat ding word dus keihard begrenst.

 
Marcooow 28-2-2011 20:47 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
Haha wat een gelul hier man.

Doe het volgende om mijn gelijk te aanschouwen:

pak een tomos. Ga er echt keihard mee door de straat rennen. (als hij warm is, slaat hij op een gegeven moment aan).

Dit doordat die koppeling gewoon genoeg toeren maakt.

Als jij nou vol gas een berg af gaat, draait de motor op volle toeren.
Maaaar, door de neerwaartse kracht die de berg aan je brommer meegeeft, gaat je koppeling nog eens extra hard draaien. Dat beent je krukasje gewoon niet bij en gaatie haperen.

Feit is dus ook dat je carbje niet genoeg benzine inspuit in je cilinder, waardoor je zuiger 'droog' loopt. Niet te lang doen dus, want anders kan je binnenkort een nieuwe zuiger gaan kopen.




van jou en van leen en van de schout zit er gewoon logica in en denk ik dat jullie wel gelijk hebben

dit is nou toch goed beantwoord, hoeft niemand meer te reageren want gaat straks toch weer nergens over


 
faster than a bullet!

Dit topic is 5254 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved