Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - brute brommer foto's topic:)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #6387 - brute brommer foto's topic:)
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
Dit topic is 9066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 20-12-02?14:22 Print reply

Posts: 5996
hoezo niet zelf gedaan hans?
 
ik haat mensen
Hans F 20-12-02?14:42 Print reply
Posts: 4326
Hij heeft meer middelen, ervaring en kennis. Berekeningen zijn allemaal heel leuk en aardig, maar ze blijken toch gewoon vaak niet te kloppen (bij een uitlaat zijn bv. alle onderlinge verhoudingen tussen de conussen proefondervindelijk bepaald, ook is proefondervindelijk bepaald welke hoeken van conussen werken e.d., daarna zijn er pas formules opgesteld). Ervaring telt bij het tunen van tweetakten.

Ik heb bv. eens geprobeerd om m'n cilinderkop naar eigen wens te laten aanpassen bij een metaalbewerkingsbedrijf dat zou me 50 euro kosten om er enkel een o-ring rand in te laten draaien!! Bij Ivo kost dit 15 euro, en als de o-ring eruit klapt kan ik de kop opsturen en legt hij het randje iets dieper, kosteloos. Verder heeft hij een mooie squishrand aangebracht en gezorgt dat de verbrandingskamer het juiste volume heeft.

Aan die Daytona moest vrij veel veranderd worden. De cilindervoet rond de 2mm afgedraait worden (asso zuiger heeft 1,5mm minder materiaal boven de pistonpen zitten) en het deck gevlakt.

En ik heb geen middelen om fluitpoorten netjes te bewerken (geen fijn genoeg gereedschap).

Ook moest er een uitlaattapeind gelast worden(dit was afgebroken toen ik de cilinder kocht), en de bollingsradius van de zuiger aangepast worden, hier heb ik ook de middelen niet voor/mogelijkheden toe.


[Dit bericht is ge-edit door Hans F op 20-12-02 14:52]
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 20-12-02?14:57 Print reply

Posts: 5996
ik zie et..nou dat moet wel redelijk gaan lopen denk ik zo dan
 
ik haat mensen
Mad Person 10-1-03?13:40 Print reply
Posts: 170
dees is egt bruut

 
Dit is de onderkant van mijn post............
Hier_ben_ik - Administrator 10-1-03?15:30 Print reply

Posts: 8499
dat gaan er bij ons ook 2 doen met een crossmotor

wordt gefilmpt en gefoto't hehe is zeker vet!! :n
 
Members zijn vervelend :-|
NSR RULEZZ 10-1-03?15:47 Print reply

Posts: 4934
zoon Daytona cylinder wat is dat voor iets ik heb er nog nooit van gehoord is dat een beetje goed spul ofzow?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blukaap 10-1-03?16:36 Print reply

Posts: 10006
Is een japanse cilinder voor NSR, was iets van 63cc geloof ik en heeft fluitpoortjes, dus een groter uitlaatoppervlak is mogelijk zonder happen vd zuigerveren.
Nicasil wand geloof ik.

Maar zijn niet zomaar te krijgen in Nederland.
 
Bastila is lief

Dit topic is 9066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved