Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63860 - uitlaat aanpassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the mechanic 22-2-2011 8:57 Print topicpost
Posts: 59
goedemorgen beste Bf-ers

ik heb even een vraagje

voor mijn honda mb heb ik laatst een uitlaatje gekocht
deze


ter vervanging van exact dezelfde pijp

maar wat is er nu tot mijn verbazing de flens van deze uitlaat is veel groter van de pakkingrand tot de sprong van de tapeinden

mijn enige logische conclusie is dat dit dus een 80cc uitvoering is.

maar alle ande maten komen wel overeen

diameter van de bocht
boutgat voor montage aan het frame
diameter aan de uitlaat kant zowel de buitenmaat als het gaatje waar de rook uitkomt

dus nu komt mijn vraag

als ik de flens omlas gaat dit dan goed lopen op mijn brommer

dus ik neem dan de flens van mijn oude uitlaat en las deze op mijn nieuwe uitlaat (tig-lassen)

ik snap dus dat het dan past, en dat het ook wel loopt.

Maar mijn angst is, dat het binnenwerk dus expansieruimte van deze nieuwe uitlaat anders is, en dat het niet gaat werken op op een 50cc hm166 en dat het dus verschrikkenlijk slecht gaat lopen

hierbij nog even mijn setup

een hm 166 orri cilinder
een hoge drukkop
ruime bochten in een orri luchtfilterbox
kahein 13 mm
en een imi uitlaat ruime bocht

alvast bedankt voor jullie hulp

mvg
the mechanic

Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 22-2-2011 om 8:58 uur.
 

QingBai 22-2-2011 10:36 Print reply

Posts: 523
Ik neem aan dat je gewoon weer gewoon zoals normaal wilt rijden. Heb je hem nieuw gekocht, zo ja, vroeg je dan naar de 50 versie en kreeg je de 80?
 
Jagermeester
the mechanic 22-2-2011 10:54 Print reply
Posts: 59
ja ik heb hem nieuw gekocht via mp. bij een particulier
in de veronderstelling dat hij voor een 50cc was.
Dat werd er ook expleciet bij gezegd, nogmaals gevraagd toen ik hem ophaalde.

de reden dat ik hem heb gekocht is dat mijn oude last heeft van de roest duivel en vol kool zit

de top met mijn huidige setup is 45/50 met maximaal 8000 toeren
en dat mag best iets harder maar mag de 65 niet overschrijden (ik werk tegenover een politiebureau op een school en dat is een iets te makenlijk rollerbank doelwit)

dus dacht ik laat ik de uitlaat maar eens vervangen dan win ik wel een km of 5 tot 10

ik kwam deze tegen op mp en vind hem gewoon mooi en heb goede ervaringen met deze pijp

kortom de snelheid /toerntal mag iets omhoog


Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 22-2-2011 om 10:56 uur.
 
QingBai 22-2-2011 11:17 Print reply

Posts: 523
Oké, kan je hem niet gewoon terug sturen en naar de 50 cc versie vragen?
 
Jagermeester
the mechanic 22-2-2011 11:21 Print reply
Posts: 59
nee was gewoon iemand die hem op mp had staan
en als het inwendige gelijk is las ik hem gewoon om
of als hij sneller is dan een 50 zonder de goede eigenschappen te verliezen koppel onderin ed.

dus vandaar mijn vraag of hij inwendig hetzelfde is voor ik hem omzaag anders verkoop ik hem zelf maar weer.
 
Pixl 22-2-2011 16:22 Print reply

Posts: 3125
Als je hebt gevraagd naar een 50cc en hij heeft dit bevestigd zou ik gewoon terug gaan en m'n geld terug vragen om wèl een 50cc uitlaat te halen
 
So fuckin' what!?
WestlandMB 22-2-2011 16:34 Print reply

Posts: 1338
als het een 80pijp was zou hij niet overheen komen met het ophangpunt aan je frame, omdat de slag van een 80cc groter is en de bocht van de uitlaat dus anders is.

een 80 flens moet ook passen op een 50cc/70cc. Dat is tenminste bij proma uitlaten.

Ik neem aan dat hij niet past omdat er een tuit zit aan de uitlaat, als je deze wegzaagd zal hij wel passen.

Ik heb zelf altijd een 80 uitlaat op mijn 70cc gehad, de diameter is dan geen 28mm maar 31mm dacht ik. en zo kan hij beter zijn uitlaatgassen kwijt. Qua prestaties maakt het volgens mij niet enorm veel uit. Mijn 70cc met proma ging gewoon 80km.u

een vriend van me rijd met 50cc immitatie met de hm166 uitlaat imitatie (dus dezelfde luhao als jou, maar dan in het zwart met goede flens) rijd hij 75 mee.


Nu komt mijn vraag,
Als je de tuit afzaagt van de flens, dan past hij toch overal precies, en kan je met een goede 50cc uitlaatring pakking hem goed bevestigen?


ik bedoel:
De flens kan je uitveilen zodat die past met de tabend van je uitlaatpoort, en kan hij met een pakking gewoon vast?

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 22-2-2011 om 16:35 uur.
 
the mechanic 22-2-2011 17:39 Print reply
Posts: 59
jullie hebben gelijk heb net mijn oude pijp gedemonteerd

en deze nieuwe pijp komt zeker weten ruim boven de uitlaat poort uit

dat zou dus betekenen dat ik of
a mijn hele oude bocht over moet zetten
b deze uitlaat moet warmbuigen (kan dat ik heb het vaak zat gedaam voor dikwandig staal maar dit blik?
met een hydrolische pomp bijbuigen en flens bijvijlen
c deze pijp verkopen en op zoek gaan naar een nieuwe luhoa pijp
d iemand andere ideeen?

Welke optie lijkt jullie het beste

 
_3s_ 22-2-2011 18:43 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the mechanic
jullie hebben gelijk heb net mijn oude pijp gedemonteerd

en deze nieuwe pijp komt zeker weten ruim boven de uitlaat poort uit

dat zou dus betekenen dat ik of
a mijn hele oude bocht over moet zetten
b deze uitlaat moet warmbuigen (kan dat ik heb het vaak zat gedaam voor dikwandig staal maar dit blik?
met een hydrolische pomp bijbuigen en flens bijvijlen
c deze pijp verkopen en op zoek gaan naar een nieuwe luhoa pijp
d iemand andere ideeen?

Welke optie lijkt jullie het beste


De uitlaat buigen lijkt me geen strak plan, omdat hij dan waarschijnlijk (zeker) dichtklapt. het metaal is te dun en zal bezwijken tijdens het plooien. en het zou wel zonde zijn om een uitlaat in deze staat te gaan verneuken.

Gewoon deze uitlaat verkopen, eventueel mee terug naar de verkoper gaan en je geld terug vragen en van dat geld een mooie 50cc uitlaat kopen.
 
Jeuj TSW erbij! =D
the mechanic 22-2-2011 18:52 Print reply
Posts: 59
ok jammer

met dikwandig gaat het altijd prima :P

zag ze net op moto import staan zelfde pijp dat word dan nieuwe kopen denk ik

iemand intresse in een mb8 pijp?
 
WestlandMB 22-2-2011 18:59 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the mechanic
ok jammer

met dikwandig gaat het altijd prima :P

zag ze net op moto import staan zelfde pijp dat word dan nieuwe kopen denk ik

iemand intresse in een mb8 pijp?


Ik zal je gelijk adviseren om een zwarte te kopen een geen chromen.

Het chrome roest erg snel van die luhao, de zwarte versie roest ook wel, maar dat is stukken minder, en deze kan je altijd nog overspuiten als hij na een jaar erg achteruit is gegaan. En verchromen is erg duur.
 
the mechanic 22-2-2011 20:06 Print reply
Posts: 59
weet ik maar cola en aluminiumfolie doen wonderen ik vind chrome gewoon zoveel mooier
 

Dit topic is 1844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved