Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125kop op 110cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63853 - 125kop op 110cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 20-2-2011 23:04 Print topicpost

Posts: 1338
Hallo

ik heb een cilinderkop bij motoimport besteld voor een 110cc, ik kreeg een 125cc binnen.. (goh.... wat bijzonder, er gaat iets fout bij motoimport )

Maar oke, nu zag ik dat hij iets scheef is afgedraaid, en het is geen 80kop die is afgedraait maar een 50kop. (166s)

hij is alleen op diameter uitgedraaid, dus er is geen rekening gehouden met een bollering in de cilinderkop.

Zou dit een probleem kunnen veroorzaken?


Edit:
De cilinderkop mist ook een stuk van en koelrib.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 20-2-2011 om 23:06 uur.
 

Maeddy 20-2-2011 23:06 Print reply

Posts: 1059
Ja, je oppervlakte in verhouding tot het volume van je verbrandingskamer wordt kleiner waardoor afgifte van warmte minder makkelijk gaat.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
ChielTZR 20-2-2011 23:08 Print reply

Posts: 6016
en is dat bij zijn brommer schadelijk?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Maeddy 20-2-2011 23:09 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
en is dat bij zijn brommer schadelijk?



Zou kunnen gaan detoneren.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
mtx_owned 20-2-2011 23:51 Print reply

Posts: 2183
heb zelf ook deze kop van motoimport op mijn MT gehad. Daar zat overigens wel een 125cc athena op. Ik heb er geen problemen mee gehad, liep gewoon goed. Maar voor maximale prestatie kun je toch beter zelf een kop aanpassen of laten aanpassen
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
WestlandMB 21-2-2011 12:04 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
heb zelf ook deze kop van motoimport op mijn MT gehad. Daar zat overigens wel een 125cc athena op. Ik heb er geen problemen mee gehad, liep gewoon goed. Maar voor maximale prestatie kun je toch beter zelf een kop aanpassen of laten aanpassen



was dit ook een 50 kop die uitgedraaid dus een met de tekst: 166S erop?
 
mini89 21-2-2011 16:29 Print reply

Posts: 495
wat er op de kop staat is niet zo belangrijk
het aanpassen wel

 
WestlandMB 21-2-2011 17:46 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
wat er op de kop staat is niet zo belangrijk
het aanpassen wel



Jawel,

want een 166s = ori honda 50cc
166f = imitatie hogedruk kop 50cc
187 (dacht ik) = ori honda 80cc

en de 50cc squash loopt veel stijler dan een
80cc squash. Een aangezien hij alleen iets is uitgedraait
op diameter en niet op squash zal me compressie nog erg hoog
zijn in vergelijk tot een uitgedraaide 80cc.

vanavvond/morgen zet ik de kop erop en dan even kijken wat het doet.
 
kenny77 21-2-2011 17:50 Print reply

Posts: 29286
Ik zou een originele niet uit gedraaide cilinderkop zoeken en die laten aanpassen op jou zuiger door een professioneel bedrijf.
Kan je meteen de cilinder op de juiste squish afstellen.
 
WestlandMB 22-2-2011 22:58 Print reply

Posts: 1338
Uiteindelijk ga ik alles toch anders doen.

Waarneer mijn zuiger op het dode punt is, zijn mijn poorten niet allemaal 100% open. Dit ga ik oplossen door een paar extra voetpakkingen te gebruiken. Als dat dan in orde is, ga ik kijken of ik uitkom met een originele 80kop in verband met de zuiger. Hiervoor heb ik een pakking voor een 110 malossi cilinder, en een dunne 110 pakking (die malossi is dikker) Dit zou dan allemaal goed moeten uitkomen.

Maar voor dat ik dit ga doen, kijk ik eerst of ik neerwaartse speling heb in me drijfstang, want dit kan ook nog de reden zijn van de schade van de kop op mijn zuiger.
 
JB1 22-2-2011 23:01 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Jawel,

want een 166s = ori honda 50cc
166f = imitatie hogedruk kop 50cc
187 (dacht ik) = ori honda 80cc

en de 50cc squash loopt veel stijler dan een
80cc squash. Een aangezien hij alleen iets is uitgedraait
op diameter en niet op squash zal me compressie nog erg hoog
zijn in vergelijk tot een uitgedraaide 80cc.

vanavvond/morgen zet ik de kop erop en dan even kijken wat het doet.


166s = Origineel nederlandse kop
166f = Gewone kop van de belgische/zwitserse modellen.
183 = 80cc
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 23-2-2011 14:36 Print reply

Posts: 4000
In een 50 cc kop zit niet genoeg vlees(dus aluminium) om er een goede 80 cc kop of meer cc van te maken.
 
WestlandMB 23-2-2011 15:02 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
In een 50 cc kop zit niet genoeg vlees(dus aluminium) om er een goede 80 cc kop of meer cc van te maken.


Oke, bedankt voor de informatie, maar ik ga toch niet met een opmaat kop werken, maar zou je met een 80kop hem wel goed kunnen uitdraaien tot 110 / 125cc? Want een 50kop moet toch ook gaan, met een losse binnenkop dan wel.
 
kenny77 23-2-2011 15:05 Print reply

Posts: 29286
Olaf draait ook 50cc kopjes uit voor zijn 125cc cilinder, ik kan me alleen herinneren dat de schroefdraad voor de bougie erg krapjes werd.
 
Gerard1793 23-2-2011 15:11 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Olaf draait ook 50cc kopjes uit voor zijn 125cc cilinder, ik kan me alleen herinneren dat de schroefdraad voor de bougie erg krapjes werd.

Bougiegat uitboren, grover draad erin, busje erin draaien en daar draad voor de bougie in tappen
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
PRO TUNING 23-2-2011 16:07 Print reply

Posts: 4000


Zo hoort een 110 cc Honda kop er uit te zien.
 

Dit topic is 3139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved