Maeddy |
20-2-2011 23:06 |
Posts: 1059 |
Ja, je oppervlakte in verhouding tot het volume van je verbrandingskamer wordt kleiner waardoor afgifte van warmte minder makkelijk gaat.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
ChielTZR |
20-2-2011 23:08 |
Posts: 6016 |
en is dat bij zijn brommer schadelijk?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Maeddy |
20-2-2011 23:09 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
en is dat bij zijn brommer schadelijk?
Zou kunnen gaan detoneren.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
mtx_owned |
20-2-2011 23:51 |
Posts: 2183 |
heb zelf ook deze kop van motoimport op mijn MT gehad. Daar zat overigens wel een 125cc athena op. Ik heb er geen problemen mee gehad, liep gewoon goed. Maar voor maximale prestatie kun je toch beter zelf een kop aanpassen of laten aanpassen
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
WestlandMB |
21-2-2011 12:04 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
heb zelf ook deze kop van motoimport op mijn MT gehad. Daar zat overigens wel een 125cc athena op. Ik heb er geen problemen mee gehad, liep gewoon goed. Maar voor maximale prestatie kun je toch beter zelf een kop aanpassen of laten aanpassen
was dit ook een 50 kop die uitgedraaid dus een met de tekst: 166S erop?
|
|
|
|
mini89 |
21-2-2011 16:29 |
Posts: 495 |
|
|
|
|
WestlandMB |
21-2-2011 17:46 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mini89
wat er op de kop staat is niet zo belangrijk
het aanpassen wel
Jawel,
want een 166s = ori honda 50cc
166f = imitatie hogedruk kop 50cc
187 (dacht ik) = ori honda 80cc
en de 50cc squash loopt veel stijler dan een
80cc squash. Een aangezien hij alleen iets is uitgedraait
op diameter en niet op squash zal me compressie nog erg hoog
zijn in vergelijk tot een uitgedraaide 80cc.
vanavvond/morgen zet ik de kop erop en dan even kijken wat het doet.
|
|
|
|
kenny77 |
21-2-2011 17:50 |
Posts: 29286 |
Ik zou een originele niet uit gedraaide cilinderkop zoeken en die laten aanpassen op jou zuiger door een professioneel bedrijf.
Kan je meteen de cilinder op de juiste squish afstellen.
|
|
|
|
WestlandMB |
22-2-2011 22:58 |
Posts: 1338 |
Uiteindelijk ga ik alles toch anders doen.
Waarneer mijn zuiger op het dode punt is, zijn mijn poorten niet allemaal 100% open. Dit ga ik oplossen door een paar extra voetpakkingen te gebruiken. Als dat dan in orde is, ga ik kijken of ik uitkom met een originele 80kop in verband met de zuiger. Hiervoor heb ik een pakking voor een 110 malossi cilinder, en een dunne 110 pakking (die malossi is dikker) Dit zou dan allemaal goed moeten uitkomen.
Maar voor dat ik dit ga doen, kijk ik eerst of ik neerwaartse speling heb in me drijfstang, want dit kan ook nog de reden zijn van de schade van de kop op mijn zuiger.
|
|
|
|
JB1 |
22-2-2011 23:01 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Jawel,
want een 166s = ori honda 50cc
166f = imitatie hogedruk kop 50cc
187 (dacht ik) = ori honda 80cc
en de 50cc squash loopt veel stijler dan een
80cc squash. Een aangezien hij alleen iets is uitgedraait
op diameter en niet op squash zal me compressie nog erg hoog
zijn in vergelijk tot een uitgedraaide 80cc.
vanavvond/morgen zet ik de kop erop en dan even kijken wat het doet.
166s = Origineel nederlandse kop
166f = Gewone kop van de belgische/zwitserse modellen.
183 = 80cc
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
PRO TUNING |
23-2-2011 14:36 |
Posts: 4000 |
In een 50 cc kop zit niet genoeg vlees(dus aluminium) om er een goede 80 cc kop of meer cc van te maken.
|
|
|
|
WestlandMB |
23-2-2011 15:02 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
In een 50 cc kop zit niet genoeg vlees(dus aluminium) om er een goede 80 cc kop of meer cc van te maken.
Oke, bedankt voor de informatie, maar ik ga toch niet met een opmaat kop werken, maar zou je met een 80kop hem wel goed kunnen uitdraaien tot 110 / 125cc? Want een 50kop moet toch ook gaan, met een losse binnenkop dan wel.
|
|
|
|
kenny77 |
23-2-2011 15:05 |
Posts: 29286 |
Olaf draait ook 50cc kopjes uit voor zijn 125cc cilinder, ik kan me alleen herinneren dat de schroefdraad voor de bougie erg krapjes werd.
|
|
|
|
Gerard1793 |
23-2-2011 15:11 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Olaf draait ook 50cc kopjes uit voor zijn 125cc cilinder, ik kan me alleen herinneren dat de schroefdraad voor de bougie erg krapjes werd.
Bougiegat uitboren, grover draad erin, busje erin draaien en daar draad voor de bougie in tappen
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
PRO TUNING |
23-2-2011 16:07 |
Posts: 4000 |
Zo hoort een 110 cc Honda kop er uit te zien.
|
|
|
|