De topic naam zegt het eigenlijk al. Ik heb een tijdje geleden een honda mt 70cc airsel cilinder gekocht en heb er de eerste maanden met een normale 50cc cilinderkop gereden( 166-S )
Nu wilde ik een 70 cc clinderkop hebben en na lang zoeken heb ik er eentje gescoort( type 166-F ) met grotere verbrandingskamer. Gelijk gemonteerd maar tot me verbazing ging me honda mt alleen maar slechter lopen en ging die minder hard!. Gelijk valse lucht nagekeken of compressieverlies maar hij is gewoon goed recht, hij heeft wel gewoon goed compressie maar hij trekt gewoon een stuk minder dan die 50cc kop terwijl dit juist andersom zou moeten zijn.
met die 50cc cilinderkop had je gewoon meer compressie, doordat de verbrandingsruimte kleiner was.
Maar met de 70cc kop kan je wel kleiner in squish gaan zonder dat het gaat detoneren.
Ik zou je squish eens opmeten , waarschijnlijk valt daar nog winst uit te halen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
met die 50cc cilinderkop had je gewoon meer compressie, doordat de verbrandingsruimte kleiner was.
Maar met de 70cc kop kan je wel kleiner in squish gaan zonder dat het gaat detoneren.
Ik zou je squish eens opmeten , waarschijnlijk valt daar nog winst uit te halen.
maar is er met die winst meer uit te halen dan dat ik gewoon met die 50 kop rijdt? want als het bijna of niks scheelt laat ik gewoon die 50 kop erop.