Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mt doet het juist slechter met 70cc kop.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1221 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63851 - Mt doet het juist slechter met 70cc...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 20-2-2011 22:11 Print topicpost

Posts: 1234
De topic naam zegt het eigenlijk al. Ik heb een tijdje geleden een honda mt 70cc airsel cilinder gekocht en heb er de eerste maanden met een normale 50cc cilinderkop gereden( 166-S )

Nu wilde ik een 70 cc clinderkop hebben en na lang zoeken heb ik er eentje gescoort( type 166-F ) met grotere verbrandingskamer. Gelijk gemonteerd maar tot me verbazing ging me honda mt alleen maar slechter lopen en ging die minder hard!. Gelijk valse lucht nagekeken of compressieverlies maar hij is gewoon goed recht, hij heeft wel gewoon goed compressie maar hij trekt gewoon een stuk minder dan die 50cc kop terwijl dit juist andersom zou moeten zijn.

Waar kan dit aan liggen?
 
!!2 takt!!

kenny77 20-2-2011 22:13 Print reply

Posts: 29286
met die 50cc cilinderkop had je gewoon meer compressie, doordat de verbrandingsruimte kleiner was.

Maar met de 70cc kop kan je wel kleiner in squish gaan zonder dat het gaat detoneren.
Ik zou je squish eens opmeten , waarschijnlijk valt daar nog winst uit te halen.
 
Robin 1993 20-2-2011 22:16 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
met die 50cc cilinderkop had je gewoon meer compressie, doordat de verbrandingsruimte kleiner was.

Maar met de 70cc kop kan je wel kleiner in squish gaan zonder dat het gaat detoneren.
Ik zou je squish eens opmeten , waarschijnlijk valt daar nog winst uit te halen.


maar is er met die winst meer uit te halen dan dat ik gewoon met die 50 kop rijdt? want als het bijna of niks scheelt laat ik gewoon die 50 kop erop.
 
!!2 takt!!
kenny77 20-2-2011 22:17 Print reply

Posts: 29286
Moet je proberen, beetje experimenteren dat is juist het leukste en leerzaamste.
 
Robin 1993 20-2-2011 22:19 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Moet je proberen, beetje experimenteren dat is juist het leukste en leerzaamste.


ja , daar heb je gelijk in indd morgen maar is kijken dan
 
!!2 takt!!
JB1 20-2-2011 22:39 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Moet je proberen, beetje experimenteren dat is juist het leukste en leerzaamste.


En het duurste
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 20-2-2011 22:42 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


En het duurste



hobby kost altijd geld
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved