Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mitsubishi lancer glxi start slecht.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63843 - mitsubishi lancer glxi start slecht...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 19-2-2011 22:02 Print topicpost

Posts: 1234
Ik weet dat het eigelijk niet thuis hoort op dit forum maar ben toch benieuwt of jullie weten wat het volgende probleem kan zijn.

Wij hebben dus een oud type mitsubishi lancer glxi en deze reed en starte altijd perfect, maar sinds 3 dagen is er verandering in gekomen.

Toen ik hem pas wilden starten weigerde die opeens. De startmoter draaide ong 15 seconden lang maar hij wilde niet aanslaan. Vervolgends paar seconden later weer starten en uiteindelijk gaat die dan stotteren en slaat die aan, maar als die dan aanslaat gaat de toerenteller opeens heel raar en heel snel op en neer bewegen en stottert de auto en slaat die weer uit. Dit proces is dan een paar keer tot die uitendelijk wel goed start en dan rijd die verder ook wel goed.

Maar wat kan dat rare starten betekenen? hij is pas nog gekeurd (Januarie) en zijn nieuwe bougies ingedraait. Verder vond de keurmeester alles in orde.

Dus een raar probleem waar ik verder niet uitkom.
 
!!2 takt!!

Makrolon 19-2-2011 22:17 Print reply

Posts: 6733
Spuit je bougiekabels eens in met silicone spray
 
KTM 525 EXC Supermoto
koetjeboe91 19-2-2011 22:37 Print reply

Posts: 2096
is de accu in een goede condite en de massa en plus kabel ook
p.s van welk jaar is de auto?
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Makrolon 19-2-2011 22:39 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
is de accu in een goede condite en de massa en plus kabel ook
p.s van welk jaar is de auto?

Als de accu niet in goede conditie zou zijn zou hij na 15 seconde proberen te starten echt niet alsnog aanslaan hoor.
 
KTM 525 EXC Supermoto
twisterdrdlimited05 19-2-2011 23:53 Print reply

Posts: 264
klinkt als een benzine probleem. /ontsteking

Dit bericht is gewijzigd door twisterdrdlimited05 op 19-2-2011 om 23:53 uur.
 
overdrijven is ook een vak jah,
koetjeboe91 20-2-2011 0:42 Print reply

Posts: 2096
heb het wel zelf eens mee gemaakt accu zelf was wel goed. (getest met dealer accu tester) maar hij wou maar niet goed aanslaan en lopen. destijds bleek een slechte massa de oorzaak te zijn.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-2-2011 1:45 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
heb het wel zelf eens mee gemaakt accu zelf was wel goed. (getest met dealer accu tester) maar hij wou maar niet goed aanslaan en lopen. destijds bleek een slechte massa de oorzaak te zijn.



dan gaat je blok toch niet rond?

wsl je injectiecomputer gaar of je brandstofpomp
 
chick 20-2-2011 1:46 Print reply

Posts: 417
zo op basis wat je vertelt lijkt t mij ook een slechte massa
 
lord of the bromfiets
stephan777 20-2-2011 1:46 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dan gaat je blok toch niet rond?

wsl je injectiecomputer gaar of je brandstofpomp



Of je bdp sensor/ lmm meter.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-2-2011 1:49 Print reply

Posts: 9841
computahhhh. Meet eens al die bedrading goed door. Voeding/massa van de computer kun je als het goed is zo vinden.


mijn AX heeft nu dat als ik uit een linkerbocht kom, dat de brandstofpomp uitvalt leuk is dat.

 
Too cool for school!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-2-2011 1:50 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
computahhhh. Meet eens al die bedrading goed door. Voeding/massa van de computer kun je als het goed is zo vinden.


mijn AX heeft nu dat als ik uit een linkerbocht kom, dat de brandstofpomp uitvalt leuk is dat.




moet je in engeland geen klaverbladen gaan rijden dus
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-2-2011 2:04 Print reply

Posts: 9841
afgezien van dat het best irritant is is het nog niet irritant genoeg om het te fixen.

volgens mij kunnen het 2 dingen zijn; contactslot of open draden op mn stuurstang. We zullen het misschien ooit weten.

Met het probleem van die gare bitsofmushi moet je toch echt een multimeter hebben. En een draadschema is ook wel leuk anders is ie weggerot voor je em aan de praat hebt.

Beetje neurochirurg spelen dus op een auto.

Niet dingen gaan lopen vervangen, want dan weet je straks helemaal niet meer wat het is.

 
Too cool for school!
Saknet 20-2-2011 3:41 Print reply

Posts: 10355
bougies vervangen
en opeeeens problemen

erg verdacht

ik denk dat de uitlaat resoneert, tot de rubbers van de warmte wat flexibeler zijn

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 20-2-2011 om 3:42 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-2-2011 4:44 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Ik weet dat het eigelijk niet thuis hoort op dit forum maar ben toch benieuwt of jullie weten wat het volgende probleem kan zijn.

Wij hebben dus een oud type mitsubishi lancer glxi en deze reed en starte altijd perfect, maar sinds 3 dagen is er verandering in gekomen.

Toen ik hem pas wilden starten weigerde die opeens. De startmoter draaide ong 15 seconden lang maar hij wilde niet aanslaan. Vervolgends paar seconden later weer starten en uiteindelijk gaat die dan stotteren en slaat die aan, maar als die dan aanslaat gaat de toerenteller opeens heel raar en heel snel op en neer bewegen en stottert de auto en slaat die weer uit. Dit proces is dan een paar keer tot die uitendelijk wel goed start en dan rijd die verder ook wel goed.

Maar wat kan dat rare starten betekenen? hij is pas nog gekeurd (Januarie) en zijn nieuwe bougies ingedraait. Verder vond de keurmeester alles in orde.

Dus een raar probleem waar ik verder niet uitkom.


Welk jaar ? Nokkenas sensor of krukas sensor gaat wel vaker deaud bij die dingen, als die even blijft draaien is het meestal je nokkenas, e Zit trouwens fijn achter je distributie weggepropt. Mja, is enkel een wilde gok.

 

Dit topic is 1777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved