Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi fds

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63835 - Derbi fds
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom96 18-2-2011 15:45 Print topicpost

Posts: 1719
met kenteken, 70cc cilinderset + 70cc uitlaat extra.

setup 50cc



350 euro.....?


Doen of niet?

Iemand ervaring mee?

onderdelen zijn schaars, tenminste blokdelen???


http://fietsen-bromm...p;fta_ind=1&fs=1

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 18-2-2011 om 16:03 uur.
 

Apenzoon 18-2-2011 16:07 Print reply

Posts: 303
ik zou het eerder doen als (geldverslindend) project dan als een brommer voor dagelijks vervoer.
wel een vet gaaf ding naar mijn mening, zon fds
 
PetrolShack 18-2-2011 16:59 Print reply

Posts: 572
heel vet ding, onderdelen zullen vrij schaars zijn, maar je heb wel wat bijzonders. En voor E 350 met een beetje werk heb je wel iets heel aparts
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
De Schout 18-2-2011 17:11 Print reply
Posts: 5327
kwaliteit van de fds en fdx is niet best. zou zo'n ding persoonlijk niet kopen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Tom96 18-2-2011 17:50 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
kwaliteit van de fds en fdx is niet best. zou zo'n ding persoonlijk niet kopen.


ok ,

ik dacht laat ik het vragen want nog nooit gehoord van een derbi fds.

en hij stond toevallig op fietsafstand . in mijn dorp.


ik wacht even nog meer reacties af

 
Ruben2311 18-2-2011 18:35 Print reply

Posts: 1055
Als het blok goed is, lijkt het mij de moeite waard!
 
Half the strokes, double the power!
Saknet 18-2-2011 19:48 Print reply

Posts: 10355
das het probleem nou net, blok valt uit elkaar waar je bij staat

motoplat ontsteking is superbrakke kwaliteit (ducati senda / am6 / rv4 ontsteking (allemaal dezelfde) kan je wel pas maken met aprilia rv4 grondplaat)

koppeling worm systeem is zacht gezegt, fragiel.

degelijkheid vd versn bak is niet te vergelijken met de honda mb/mt/nsr. Ik heb een jaar op een fdx gereden die was wel ok, maar een fds hele bak bestudeerd, weer gemonteerd, tekening erbij voor het shimmen, nog steeds een 3e versn met een ingebouwde willekeurige vrij.

dat is dus naar mijn ervaring 50% vd bakken die niet goed werkt.
en dat staat tegenover 100% bij de meer dan 10 honda versn bakken die ik gebruikt heb.

koppeling en bak in goeie staat voelt aan alsof je blokolie vervangen is met hardhouten planken.

en als je aluminium versn pookje kapot gelubberd is, dan kan je fijn de hele wereld afzoeken naar een nieuwe.

en heb ooit eens iets gehoord over dat ze er bredere tandwielen van yamaha dt en/of suzuki tsx opzetten (dat zou zo passen) ivm de fietskettingen die er standaard omzitten, waarschijnlijk omdat dit vroeger de budget schakelbrommers waren waarvan de eigenaren door alle mensen met nieuwe hondas uitgelachen werden. Zegmaar vergelijkbaar imago met chineze zooi van nu dus.

Dus als je je schuur nooit weer uit wilt, kopen die hap. Anders laten staan.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-2-2011 om 19:56 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Tom96 18-2-2011 21:06 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
das het probleem nou net, blok valt uit elkaar waar je bij staat

motoplat ontsteking is superbrakke kwaliteit (ducati senda / am6 / rv4 ontsteking (allemaal dezelfde) kan je wel pas maken met aprilia rv4 grondplaat)

koppeling worm systeem is zacht gezegt, fragiel.

degelijkheid vd versn bak is niet te vergelijken met de honda mb/mt/nsr. Ik heb een jaar op een fdx gereden die was wel ok, maar een fds hele bak bestudeerd, weer gemonteerd, tekening erbij voor het shimmen, nog steeds een 3e versn met een ingebouwde willekeurige vrij.

dat is dus naar mijn ervaring 50% vd bakken die niet goed werkt.
en dat staat tegenover 100% bij de meer dan 10 honda versn bakken die ik gebruikt heb.

koppeling en bak in goeie staat voelt aan alsof je blokolie vervangen is met hardhouten planken.

en als je aluminium versn pookje kapot gelubberd is, dan kan je fijn de hele wereld afzoeken naar een nieuwe.

en heb ooit eens iets gehoord over dat ze er bredere tandwielen van yamaha dt en/of suzuki tsx opzetten (dat zou zo passen) ivm de fietskettingen die er standaard omzitten, waarschijnlijk omdat dit vroeger de budget schakelbrommers waren waarvan de eigenaren door alle mensen met nieuwe hondas uitgelachen werden. Zegmaar vergelijkbaar imago met chineze zooi van nu dus.

Dus als je je schuur nooit weer uit wilt, kopen die hap. Anders laten staan.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-2-2011 om 19:56 uur.



had al zitten denken,

ben nu 14 ,

wil rijbewijs voor brommer,

misschien kopen en dan dt50mx of dtr50 blokje eronder.

maarja...

het is en het blijft een derbi.

(dus met yamaha blok kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen dat het niet origineel is)

maar als hij al kenteken heeft kan dit dan wel gewoon?

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 18-2-2011 om 21:09 uur.
 
QingBai 18-2-2011 21:12 Print reply

Posts: 523
Sta je open voor suggesties? Of droom je al jaren van zo'n FDS? Ik weet toevallig dat deze blokken idd niet 100% zijn. Ze zijn prima, maar ze vragen meer onderhoud dan een normaal blok.

Dit bericht is gewijzigd door QingBai op 18-2-2011 om 21:13 uur.
 
Jagermeester
Tom96 18-2-2011 21:17 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
Sta je open voor suggesties? Of droom je al jaren van zo'n FDS? Ik weet toevallig dat deze blokken idd niet 100% zijn. Ze zijn prima, maar ze vragen meer onderhoud dan een normaal blok.

Dit bericht is gewijzigd door QingBai op 18-2-2011 om 21:13 uur.


het was dat deze in mijn woonplaats staat maar verder vind ik oldtimer schakelbrommers het mooiste, en de techniek is beter dan sommige moderne.

suzuki tsx;
honda mt;
honda mtx;
yamaha dt;
yamaha dtr;
(automaat) puch maxi.
 
QingBai 18-2-2011 22:04 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]


het was dat deze in mijn woonplaats staat maar verder vind ik oldtimer schakelbrommers het mooiste, en de techniek is beter dan sommige moderne.

suzuki tsx;
honda mt;
honda mtx;
yamaha dt;
yamaha dtr;
(automaat) puch maxi.


Hmm, aha... Ik zou dan de Fds af laten vallen. De brommers die jij mooi vindt zijn niet opmerkelijk duur. Ik zou alleen wel voor schakel gaan. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
 
Jagermeester
AlexSenda 18-2-2011 22:40 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]



had al zitten denken,

ben nu 14 ,

wil rijbewijs voor brommer,

misschien kopen en dan dt50mx of dtr50 blokje eronder.

maarja...

het is en het blijft een derbi.

(dus met yamaha blok kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen dat het niet origineel is)

maar als hij al kenteken heeft kan dit dan wel gewoon?

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 18-2-2011 om 21:09 uur.


Het is en het blijft een derbi?
Ik ken tientalle yamaha tzrs waar veel meer mis mee is dan met een derbi.
Je moet alles niet zo nauw nemen, je rijdt makkelijk 2 jaar op je derbi, met regelmatig onderhoud.

EDIT:

Ontopic:
Ik zou wat duurder gaan zoeken, derbi met nieuwblok.
En als je helemaal geen derbi wilt, wat ik je al vaak heb zien zeggen, dan moet je ook niet met de vraag komen of dat een geschikte is.
Maar goed, vind je zo'n yamaha dt dan echt zo mooi?

En een puch maxi is ook wel gaaf


Dit bericht is gewijzigd door AlexSenda op 18-2-2011 om 22:45 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-2-2011 22:54 Print reply

Posts: 8606
Ik krijg een deja-vu bij dit topic.
http://www.brommerfo...nieuws/artikel/820/1
Er was nog wel een topic dat er nog meer op leek geloof ik.
Gebruik de search
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Hondamt snoek 19-2-2011 16:24 Print reply

Posts: 516
Zeker geen varionigt worden maar bij een goede schakel blijven.
Denkt aan het gebed!

ga je er dan eerst mee crossen en dan mee over de weg rijden?

ps: wou ik eerst ook kopen.
nadeel: is dat je er niet heveel onderdelen voor kunt kopen
voordeel: goed onderhouden zo aan de foto's te zien een man met een hobby. eindelijk dan komt er toch nog een echte schakel of nie.
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
Tom96 19-2-2011 16:45 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
[...]


Het is en het blijft een derbi?
Ik ken tientalle yamaha tzrs waar veel meer mis mee is dan met een derbi.
Je moet alles niet zo nauw nemen, je rijdt makkelijk 2 jaar op je derbi, met regelmatig onderhoud.

EDIT:

Ontopic:
Ik zou wat duurder gaan zoeken, derbi met nieuwblok.
En als je helemaal geen derbi wilt, wat ik je al vaak heb zien zeggen, dan moet je ook niet met de vraag komen of dat een geschikte is.
Maar goed, vind je zo'n yamaha dt dan echt zo mooi?

En een puch maxi is ook wel gaaf


Dit bericht is gewijzigd door AlexSenda op 18-2-2011 om 22:45 uur.


ik bedoel dat het een derbi is waar dan miss een yamaha blok in komt.....


hetzelfde als een yamaha met derbi blok. mag je officieel ook niet overbouwen.

 
AlexSenda 19-2-2011 20:34 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]


ik bedoel dat het een derbi is waar dan miss een yamaha blok in komt.....


hetzelfde als een yamaha met derbi blok. mag je officieel ook niet overbouwen.



Oke
Verkeerd begrepen dan, maar dat kan gewoon hoor, ze zullen echt niet zien dat het blok van een ander merk is.

Ik zou wat duurder zoeken, maar das mijn mening, en ik weet ook niet hoe jij met brommers om ga, onderhou je ze, of rag je ze af?
In het laatste geval, neem een honda, suzuki of yamaha
 

Dit topic is 5528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved