Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Voltage verhogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63832 - Voltage verhogen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tumtum100 18-2-2011 21:56 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
je verhaal klopt half

het maakt niet uit dat hij meer dan 20-25 volt haals want er gaat 2 x 0.7 of 0.6 volt af (spanning van diode - dubbelzijdige gelijkrichting)

voor die regelaar meot er nog een elco parralel tussen om dat na de gelijkrichting er geen vlakke gelijkstroom uit komt, dan krijg je een spanning die minimaal boven de ingangsspanning van de regulator moet zitten omdat anders je regulator rare dinge gaat doen. aangezien je een accu heb blijft die spanning altijd wel 12v en meestal is dat iets van 13.xx volt

ik heb toendertijd ook een zo iets gemaakt voor me brommer zonder accu, gelijkrichter->elco->regulator voilá, ik had 12v gelijkspanning

als je hier aan wilt beginnen inbox me maar, het kost geen drol, je stopt het in een gesloopte adapter en volgiete met hars en bam, superdegelijk systeem


Oké ik zou hier wel aan willen beginnen lijkt me ook wel leuk om te maken maar hiervoor hoef ik toch geen 2 accu's in serie te zetten?
 
Freddy-fish 18-2-2011 22:14 Print reply

Posts: 2129
ja daar zat ik aan te denken maar ik weet niet hoe zich dat gaat gedragen t.o.v jou normale circuit, zoek ff circuits online op(forum) die weten je dat wel te vertellen

want het idee dan is: je ori accu voor je normale circuit, en die doorlussen en daar alleen een schakelaar en je sirene ding opzetten. kan natuurlijk ook( als het allemaal is zoals ik denk)

maar heb je zelf al mogelijke oplossinge gevonden?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
rik hulkenberg 18-2-2011 22:18 Print reply

Posts: 10029
Als ik jou was zou ik opzoek gaan na een 12volt alarm.
Zo'n 24volt alarm met trafo vraagt gewoon teveel van zo'n brommer accu'tje.
 
just_pelmke 18-2-2011 22:55 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tumtum100
[...]


Oké ik zou hier wel aan willen beginnen lijkt me ook wel leuk om te maken maar hiervoor hoef ik toch geen 2 accu's in serie te zetten?


hoeft niet maar dan heb je wel een mooie constante spanning.
het nadel van het hierboven beschreven is dat je pas vanaf een bepaalt aantal toeren die 25 volt hebt dus als je onderd die toeren zit klinkt het als een in elkaar gezakte pudding.
ik maak zo in paint een tekeningetje en kijken of ik het snel kan up loaden

edit: krijg t niet geupload maar lijkt mij gewoon de beste oplossing.

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 18-2-2011 om 23:04 uur.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Freddy-fish 18-2-2011 23:16 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


hoeft niet maar dan heb je wel een mooie constante spanning.
het nadel van het hierboven beschreven is dat je pas vanaf een bepaalt aantal toeren die 25 volt hebt dus als je onderd die toeren zit klinkt het als een in elkaar gezakte pudding.
ik maak zo in paint een tekeningetje en kijken of ik het snel kan up loaden

edit: krijg t niet geupload maar lijkt mij gewoon de beste oplossing.

Dit bericht is gewijzigd door just_pelmke op 18-2-2011 om 23:04 uur.


ga is een accu meten, en meet hem daarna is terwijl de brommer stationair draait
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-2-2011 0:41 Print reply

Posts: 9841
ruwweg kun je toch gewoon je voltage verdubbelen, alleen kun je dan maar de helft belasten.

een alarm trekt niet zoveel volgens mij, dus wat is het probleem? Al was het 1000V... (zal een geheimpje verklappen; dat is precies wat je bobine doet, die maakt zelfs van 12v 10.000v)

afgezien van verliezen...maar die zetten alleen om in warmte dus zolang je geen ei kunt koken op je trafo werkt het efficient genoeg.

Ik snap dat veel mensen een hoger voltage associeren met een hoger verbruik/hogere belasting/groter vermogen, maar volgens mij steekt het zo niet in elkaar.

maargoed, er zijn hier vast wel mensjes die elektriciteit gestudeerd hebben.

 
Too cool for school!
just_pelmke 19-2-2011 0:45 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ruwweg kun je toch gewoon je voltage verdubbelen, alleen kun je dan maar de helft belasten.

een alarm trekt niet zoveel volgens mij, dus wat is het probleem? Al was het 1000V... (zal een geheimpje verklappen; dat is precies wat je bobine doet, die maakt zelfs van 12v 10.000v)

afgezien van verliezen...maar die zetten alleen om in warmte dus zolang je geen ei kunt koken op je trafo werkt het efficient genoeg.

Ik snap dat veel mensen een hoger voltage associeren met een hoger verbruik/hogere belasting/groter vermogen, maar volgens mij steekt het zo niet in elkaar.

maargoed, er zijn hier vast wel mensjes die elektriciteit gestudeerd hebben.



check
en bij mij komt er dan ong 14 volt op te staan maar zie het probleem eig niet wat je bedoelt freddy
en als je van 12 naar 24 volt gaat gaat de stroom omlaag dus belasting blijft hetzelfde.

P = vermogen
U = spanning
I = stroom

P = U X I


 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Freddy-fish 19-2-2011 0:47 Print reply

Posts: 2129
Klopt bij een trafo blijft het vermoge hetzelfde, wat martijn dus zegt : bobine zet 12 v om naar 10000 maar een hele lage stroom

Een trafo dus ook stel je spanning is 12v , vermoge 24 watt en stroom dus 2 amp

Secundaire spoel is 48 v , het vermoge blijft hetzelfde dus word de stroom 0.5 amp

N1/n2 = u1/u2
N1/n2 = i2/i1
P1 = p2
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
rik hulkenberg 19-2-2011 0:49 Print reply

Posts: 10029
Het is wel zo dat je er extra trafo tussen moet zetten wat meer stroom verbruikt.
Sommige motoren hebben het er ook moeilijk mee.
Ligt er ook maar net aan wat voor alarm je hebt natuurlijk.
 
just_pelmke 19-2-2011 0:52 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
Klopt bij een trafo blijft het vermoge hetzelfde, wat martijn dus zegt : bobine zet 12 v om naar 10000 maar een hele lage stroom

Een trafo dus ook stel je spanning is 12v , vermoge 24 watt en stroom dus 2 amp

Secundaire spoel is 48 v , het vermoge blijft hetzelfde dus word de stroom 0.5 amp

N1/n2 = u1/u2
N1/n2 = i2/i1
P1 = p2


dat klopt daar moet ik je gelijk in geven.
een transfo zou werken,maar het probleem is het berekenen.
je hebt wisselspanning nodig dus moet voor de spanningsregelaar of gelijkrichter.
daarbij komt kijken dat die spanning niet gelijk is maar oploopt dus dan zou het nog niet goed werken.
het beste lijkt mij dat stationair omhoog transformeren en na de transformator weer een spanningsregelaar voor 24 V MAAR dan moet je alles bereken op de hoogste spanning die erop komt en dan heb je volgens mij een groot en lomp ding.
of bekijk ik het nu fout?
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Freddy-fish 19-2-2011 0:54 Print reply

Posts: 2129
Dan praten we nu over over trafotjes condensatortjes , spoeltjes en gelijkrichtertjes want het kost geen drol en het is allemaal maar klein spul
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
just_pelmke 19-2-2011 0:56 Print reply

Posts: 1349
jah oke dat is waar.
word dus een zaterdag experimenteren
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Freddy-fish 19-2-2011 0:58 Print reply

Posts: 2129
Succes if you need any hulp, pm maar
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
just_pelmke 19-2-2011 0:59 Print reply

Posts: 1349
inderdaad.
lijkt me wel lachen om zoiets voor elkaar te krijgen.
als je niet te ver weg woont kom ik desnoods eens een zaterdag langs
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Freddy-fish 19-2-2011 1:02 Print reply

Posts: 2129
Kvint best, ben alleen een nep electro boer want heb @ the moment geen soldeer bout xD
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)

Dit topic is 4092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved