Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Voltage verhogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63832 - Voltage verhogen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tumtum100 18-2-2011 12:41 Print topicpost
Posts: 8
Hallo,

Ik heb thuis een alarm liggen met verschillende geluiden maar deze is 24 volt weet iemand een manier hoe ik mijn brommer voltage van mijn claxon kan verhogen van 12 volt dc naar 24 volt dc? het gaat hier om een Aprilia sx 50

Alvast bedankt,
 

JB1 18-2-2011 12:45 Print reply

Posts: 14881
Met een transformator, dat werkt door middel van magneten.
Weet iemand hoe magneten werken?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
SuperPobin 18-2-2011 13:09 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Met een transformator, dat werkt door middel van magneten.
Weet iemand hoe magneten werken?


magneten werken door middel van statische elektriciteit.. zo kan je een plastic buis pakken en er met een doekje over heen wrijfen en papiertjes weg douwen zonder zo aan te raken, zo werkt een magneet ook.. :P volgens mij.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Floris-tsx 18-2-2011 13:27 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1

Weet iemand hoe magneten werken?


http://nl.wikipedia.org/wiki/Magneet

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tumtum100
Hallo,

Ik heb thuis een alarm liggen met verschillende geluiden maar deze is 24 volt weet iemand een manier hoe ik mijn brommer voltage van mijn claxon kan verhogen van 12 volt dc naar 24 volt dc? het gaat hier om een Aprilia sx 50

Alvast bedankt,


jeuzes, 24 volt. Dat zit toch op trucks?
Anyway: hier kun je misschien wat wijzer uit worden. http://www.circuitso.../75202/1/elektronica

Ben daar gekomen via GOOGLE.

Denk je spanningsregelaar het niet leuk gaat vinden als jij een transformator of omvormer op je brommer gooit.


 
Iedereen kan professioneel worden
Freddy-fish 18-2-2011 13:28 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
[...]


magneten werken door middel van statische elektriciteit.. zo kan je een plastic buis pakken en er met een doekje over heen wrijfen en papiertjes weg douwen zonder zo aan te raken, zo werkt een magneet ook.. :P volgens mij.


als jij kan vertellen wat een magnetisme is en hoe dat precies werkt dan krijg je van mij de nobelprijs


ik weet zo gauw niet of er een makkelijke oplossing bestaat maar de oude manier is: 12v gelijk omzetten naar wissel -> trafo die hem naar 24+ v omzet -> gelijkrichter ertussen -> elco om de rimpel op te vangen, tadaaa klaar

anders ff zoeken op google
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
SuperPobin 18-2-2011 13:39 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]


als jij kan vertellen wat een magnetisme is en hoe dat precies werkt dan krijg je van mij de nobelprijs


ik weet zo gauw niet of er een makkelijke oplossing bestaat maar de oude manier is: 12v gelijk omzetten naar wissel -> trafo die hem naar 24+ v omzet -> gelijkrichter ertussen -> elco om de rimpel op te vangen, tadaaa klaar

anders ff zoeken op google


De bekendste vorm van magnetisme is ferromagnetisme dat zoals de naam al aangeeft kan worden opgewekt in ijzer, en daarnaast in een aantal andere metalen en in een groot aantal legeringen.
Er zijn vier ferromagnetische elementen, namelijk ijzer, nikkel, kobalt, gadolinium. Neodymium en dysprosium zijn bij zeer lage temperaturen ferromagnetisch. Er zijn echter veel meer ferromagnetische legeringen, maar er bestaan ook gesinterde materialen die magnetisch zijn, zoals ferriet.
IJzer kan worden gemagnetiseerd door het materiaal in een magnetisch veld te plaatsen, bijvoorbeeld opgewekt door een solenoïde, een spoel van geleidende draad waardoor een elektrische gelijkstroom loopt.
De ene kant van een magneet heet noordpool, de andere zuidpool. Noord- en zuidpolen trekken elkaar aan met een aantrekking die afneemt met het kwadraat van de afstand ertussen. Gelijknamige polen (noord-noord en zuid-zuid) stoten elkaar echter af.
Veldlijnen zijn denkbeeldige lijnen die de richting van het magnetisch veld op een bepaald punt aangeven. Ze kunnen bij magneten worden zichtbaar gemaakt door een blad papier op een magneet te leggen en daar wat fijn ijzervijlsel op te strooien - dit zal zich groeperen langs de veldlijnen en deze zo zichtbaar maken.
In ferromagnetische materialen wordt het magnetisch effect opgewekt doordat elektronenbanen in de atomen zich parallel aan elkaar gaan richten waardoor het magnetisme van afzonderlijke atomen niet meer wordt uitgemiddeld maar zich versterkt. Bij verhitten van een magneet gaat deze oriëntatie weer verloren en wordt het voorwerp gedemagnetiseerd. De temperatuur waarbij dit gebeurt is afhankelijk van het type materiaal, en wordt Curietemperatuur genoemd. Boven deze temperatuur gedraagt het materiaal zich paramagnetisch.
Naast vaste magnetische materialen zijn er ook magnetische vloeistoffen. Dat zijn vloeistoffen met magnetische deeltjes in suspensie zodat ze reageren op een magnetisch veld. Ze kunnen onderverdeeld worden in magnetorheologische fluida, waarbij de viscositeit verandert en ferrofluida die zich in het hoogste magnetisch veld gaan plaatsen.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Ariej 18-2-2011 14:13 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]


als jij kan vertellen wat een magnetisme is en hoe dat precies werkt dan krijg je van mij de nobelprijs


ik weet zo gauw niet of er een makkelijke oplossing bestaat maar de oude manier is: 12v gelijk omzetten naar wissel -> trafo die hem naar 24+ v omzet -> gelijkrichter ertussen -> elco om de rimpel op te vangen, tadaaa klaar

anders ff zoeken op google


Ik denk dat het opwekken van wisselspanning hier een beetje te veel van het goede is.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
[...]

lang lulverhaal



dat is wat het doet en hoe het gedraagd, niet hoe het werkt.


Ik zou het lekker simpel houden, of een 12V alarm kopen, of het eens proberen met een omvormer;

lange link conrad

Hierbij wel controleren of je de maximale stroom (1200 mA) niet overschrijdt.

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 18-2-2011 om 14:14 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
SuperPobin 18-2-2011 14:16 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]


Ik denk dat het opwekken van wisselspanning hier een beetje te veel van het goede is.


[...]


dat is wat het doet en hoe het gedraagd, niet hoe het werkt.


Ik zou het lekker simpel houden, of een 12V alarm kopen, of het eens proberen met een omvormer;

lange link conrad

Hierbij wel controleren of je de maximale stroom (1200 mA) niet overschrijdt.

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 18-2-2011 om 14:14 uur.


Ik heb het ook maar van internet. Haha
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Ariej 18-2-2011 14:20 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
[...]


Ik heb het ook maar van internet. Haha


Nog even een toevoeging voor het gesprek, niet voor het topic

Eindbaas verteld over magneten
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
tumtum100 18-2-2011 14:22 Print reply
Posts: 8
Dus eigenlijk kan ik het beter niet doen omdat mijn spanningsregelaar het niet leuk gaat vinden? Maar er is toch wel een simpele manier?
 
Ariej 18-2-2011 14:36 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tumtum100
Dus eigenlijk kan ik het beter niet doen omdat mijn spanningsregelaar het niet leuk gaat vinden? Maar er is toch wel een simpele manier?


Ik zou niet weten waarom je spanningsregelaar het niet leuk zou vinden.
Als je je omvormer hoog belast zal deze het begeven, en als die meer kan hebben dan je accu zal die het begeven en dan kom je pas een keer uit op je spanningsregelaar (dit is met de aanname dat je een accu hebt).

Tenzij je een beest van een alarm hebt moet dit wel goedkomen denk ik zo.
Wat ik ben vergeten te zeggen is dat de stroom die naar je alarm loopt verdubbeld voor de omvormer (hier klikken. Vanwege de de wet van Ohm (P = U x I)
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
tumtum100 18-2-2011 15:19 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]


Ik zou niet weten waarom je spanningsregelaar het niet leuk zou vinden.
Als je je omvormer hoog belast zal deze het begeven, en als die meer kan hebben dan je accu zal die het begeven en dan kom je pas een keer uit op je spanningsregelaar (dit is met de aanname dat je een accu hebt).

Tenzij je een beest van een alarm hebt moet dit wel goedkomen denk ik zo.
Wat ik ben vergeten te zeggen is dat de stroom die naar je alarm loopt verdubbeld voor de omvormer (hier klikken. Vanwege de de wet van Ohm (P = U x I)


Oke dus om even samentevatten ik moet gewoon een omvormer dc van 12 volt naar 24 volt kopen en dan is het gewoon goed? Oja die link van jou werkt helaas niet

 
ikkejw 18-2-2011 16:32 Print reply

Posts: 9886
draait je alarm op gelijk of wisselspanning? en hoeveel vermogen neemt ie op?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
just_pelmke 18-2-2011 18:53 Print reply

Posts: 1349
gewoon 2 accu's in serie zetten?
wel een vermogen diode ertussen als je doorverbind en je kan ze ook alle 2 opladen las je lichtspoel dat trekt geef geen garantie dat het werkt.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
leonmt5 18-2-2011 20:50 Print reply

Posts: 799
de spanning van een laadspoel haalt soms ( afhankelijk van het merk of type ) meer dan 20-25 volt.

nadeel is:

er komt wisselspanning uit, en ik ga er vanuit dat je claxon gelijkspanning is. dus je moet een gelijkrichter ertussen zetten.

misschien komt hij nog hoger uit dan 24 v ( moet je meten )
dan moet je er een regelaar opzetten van 24 v.

en waarschijnlijk komt hij pas bij de 24 v als je aardig wat toeren hebt, dus met een stationaire motor zal hij niet veel doen.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Freddy-fish 18-2-2011 21:47 Print reply

Posts: 2129
je verhaal klopt half

het maakt niet uit dat hij meer dan 20-25 volt haals want er gaat 2 x 0.7 of 0.6 volt af (spanning van diode - dubbelzijdige gelijkrichting)

voor die regelaar meot er nog een elco parralel tussen om dat na de gelijkrichting er geen vlakke gelijkstroom uit komt, dan krijg je een spanning die minimaal boven de ingangsspanning van de regulator moet zitten omdat anders je regulator rare dinge gaat doen. aangezien je een accu heb blijft die spanning altijd wel 12v en meestal is dat iets van 13.xx volt

ik heb toendertijd ook een zo iets gemaakt voor me brommer zonder accu, gelijkrichter->elco->regulator voilá, ik had 12v gelijkspanning

als je hier aan wilt beginnen inbox me maar, het kost geen drol, je stopt het in een gesloopte adapter en volgiete met hars en bam, superdegelijk systeem
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)

Dit topic is 4081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved