Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Problemen onsteking senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63817 - Problemen onsteking senda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sandero_3310 16-2-2011 17:55 Print topicpost
Posts: 125
Ik heb die cilinder intussen terug netjes gemonteerd en origineel gelaten. Nu heb ik nog steeds dat probleem met mijn ontsteking. Het is precies alsof de ontsteking wegvalt aan 7000rpm. Het blok zakt weer wat in toeren, vervolgens heb ik terug verbranding... zo gaat dit continu verder.
wat heb ik intussen allemaal geprobeert:

4 verschillende bobines
3 bougies
alle kabels uitgemeten of ze goed verbonden waren
overal contactspray ingespoten
carbu uitgekuisd en ander sproeiers geprobeert.

Nu had ik zitten denken of er niets mis kan zijn met die spoelen achter het vliegwiel. Om hem te begrenzen plaats ik een condensator parallel over de rode en witte draad v/d spoelen. Kan het zijn dat er iets beschadigt is bij het "generator gedeelte"

Het gaat men over deze:

http://www.scooterdi...ing-derbi-senda.html

alle draden komen uit het "zwarte bakje" links op de foto. zou het kunnen dat daar iets mis mee is ?

Ik heb nu tweedehands wikkelingen zien staan voor 20euro.

Iemand die hier iets meer over weet? ik ben echt ten einde raad...

 

Marcooow 16-2-2011 17:57 Print reply

Posts: 5713
je brommer valt wel bij 7000 toeren en pakt daarna weer op

had ik ook, reed ik blijbkaar op de choke

misschien dat jouwe teveel krijgt dat die het niet allemaal verbrand
 
faster than a bullet!
Sandero_3310 16-2-2011 18:04 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
je brommer valt wel bij 7000 toeren en pakt daarna weer op

had ik ook, reed ik blijbkaar op de choke

misschien dat jouwe teveel krijgt dat die het niet allemaal verbrand


uhm, bougie is in ieder geval nat, ik heb mijn sproeier al van 112 naar 100 aangepast. Nuja als hij niet verbrand is het normaal dat de bougie nat is.
 
Marcooow 16-2-2011 18:24 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]


uhm, bougie is in ieder geval nat, ik heb mijn sproeier al van 112 naar 100 aangepast. Nuja als hij niet verbrand is het normaal dat de bougie nat is.


probeer kleiner
 
faster than a bullet!
Sandero_3310 16-2-2011 18:53 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


probeer kleiner


vroeger reed hij perfect met die afstelling... waarom moet dit dan aangepast worden ?
 
Floris-tsx 16-2-2011 19:08 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]


vroeger reed hij perfect met die afstelling... waarom moet dit dan aangepast worden ?



nieuwe cilinder ??????

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 16-2-2011 om 19:09 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Sandero_3310 16-2-2011 20:05 Print reply
Posts: 125
http://img41.imageshack.us/i/2606.mp4/ het lijkt een beetje op deze situatie, aleen gaat hij sneller naar de 7000 toeren. Eenmaal hij zoveel toeren maakt stottert hij enorm, Slechter dan dit filmpje. Je ziet mooi dat de uitlaatgassen niet constant zijn maar in pluimen...
 
Tobias Verhoef 17-2-2011 9:13 Print reply

Posts: 1832
Beter maak je gewon een filmpje van jou brommer.
Trekt hij niet gewoon vlotterbak leeg?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Sandero_3310 19-2-2011 12:33 Print reply
Posts: 125
Heb zo'n ontstekingsspoel kunnen bemachtigen en het probleem was opgelosts
 

Dit topic is 1237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved