Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1038 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63815 - afstelling
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

toontje144 25-2-2011 21:17 Print reply
Posts: 48
12 mm was helemaal niets dus die is naar de prullenbak verhuist want er zat een behoorlijke lekkage in.
dus weer verder spitten en zijn tot de ontdekking gekomen dat hij met een sproeier 86 zonder luchtfilter en de luchtinlaat half afgeplakt wel goed loopt maar zet ik er het originele luchtfilter op dan valt hij weer dood als ik ineens vol gas geef.
heeft iemand hier een oplossing voor ????
 
grasmaaier89 25-2-2011 21:23 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
12 mm was helemaal niets dus die is naar de prullenbak verhuist want er zat een behoorlijke lekkage in.
dus weer verder spitten en zijn tot de ontdekking gekomen dat hij met een sproeier 86 zonder luchtfilter en de luchtinlaat half afgeplakt wel goed loopt maar zet ik er het originele luchtfilter op dan valt hij weer dood als ik ineens vol gas geef.
heeft iemand hier een oplossing voor ????



kleinere sproeier (als ik deze post lees dan)
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
toontje144 25-2-2011 21:37 Print reply
Posts: 48
hoeveel kleiner dan we hebben net even een 75 geprobeerd maar geen verschil het lijkt wel of er nog een klep in de inlaat moet zitten ik heb er net een stuk plakband over gedaan en dan loopt hij perfect hij reageerd alleen niet op de lucht sproeier of nouwelijks
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



kleinere sproeier (als ik deze post lees dan)


 
Pingas 26-2-2011 5:43 Print reply
Posts: 25
als je de luchttoevoer afplakt, ben je aan het choken.
dat betekent minder lucht en meer brandstof.
dus zou je een grotere sproeier nodig hebben met meer lucht.

dus ik zou zeggen, in tegenstelling tot de vorige, een grotere sproeier.
ik heb je lijst met sproeiers gezien, maar ik zou er kleinere stappen tussen nemen.

probeer eerst de 95, begint hij dan weer te roken en benzine te stoken, is dat teveel en moet je daar tussen een oplossing zoeken.

en gewoon eerst ff op de 1:50, mocht de 50 snel veel overtoeren maken, een beetje meer smeren, maar met 1:30 heb je heel snel kans op een vette pit. en een mindere verbranding, want olie reageert anders op verbranding dan benzine
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 26-2-2011 9:53 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gizanbahamut
nu zit er een 75 sproeier in en het ori luchtfilter met 50 cc snel en een ori uitlaat als we vol gas geven valt hij dood en als je dan gas los laat pak hij weer op wat kan dit nou zijn?

even een vraagje kan het aan mijn cilinder liggen het is een 50 cc met membraan en met 4 poorten kan dit want ik zie ze altijd met 9 poorten


Dit bericht is gewijzigd door gizanbahamut op 20-2-2011 om 19:10 uur.


komt dat hiet door een te grote of te kleine sproeier? Ik bedoel rookt hij als de pest en komen er plofjes uit de uitlaat of rookt hij praktisch niet en wordt je blok snel warm?

 
I Can Play With Madness
toontje144 26-2-2011 12:13 Print reply
Posts: 48
oke dan gaan we die 95 sproeier proberen maar maakt dat echt verschil want de brommerboer hier in het dorp zegt dat dat niets uitmaakt een stap van 10 of minder volgens hem merkt je brommer het pas bij een verschil van 20 of meer ??????????????? ik krijg steeds minder vertrouwen in die man
 
toontje144 28-2-2011 14:19 Print reply
Posts: 48
heren het maakt allemaal niets uit wat we doen maar nu hoor ik net van een kennis dat het ook wel eens een kromme krukas zou kunnen zijn .
kan dit idd en hoe controleer ik dit?????
 
toontje144 2-3-2011 22:16 Print reply
Posts: 48
dit is het dus ook niet wat we kunnen meten en controleren is er met de krukas niets aan de hand. verder zoeken dus want ik ben gewoon bang dat er echt iets anders aan de hand is.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
heren het maakt allemaal niets uit wat we doen maar nu hoor ik net van een kennis dat het ook wel eens een kromme krukas zou kunnen zijn .
kan dit idd en hoe controleer ik dit?????


 
konterbonker 2-3-2011 22:28 Print reply
Posts: 460
kromme krukas kun je zien aan de zuiger. Zit er aan 1 kant glimmende plek
 
konterbonker 2-3-2011 22:33 Print reply
Posts: 460
ben het verder helmaal eens met Pingas. Als het goed loopt door gedeeltelijk afplakken van inlaat, maar zonder niet, dan is je sproeier een beetje te klein.
En je luchtfilter houdt te veel lucht tegen als ik je verhaal zo lees, dus als je daarmee wilt rijden dan moet sproeier weer kleiner dan hij nu is......maar kijk uit voor te klein, en zet na volgas je motor eens uit, koppeling in en kleur van bougie bekijken.
 
toontje144 3-3-2011 18:43 Print reply
Posts: 48
we hebben er nu een andere cilinder op gezet met 9 poorten maar nu wil hij helemaal niet meer starten ook niet als ik hem probeer aan te douwen dus ik denk dat er iets heel anders aan de hand is. de krukas is gelukkig niet krom, de cilinder is goed, de vonk is goed dus kom ik bij de carburateur uit en wat ik daar niet van snap is het slangetje van de vlotterkamer naar boven kan iemand dit uitleggen????

 
grasmaaier89 3-3-2011 18:51 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
we hebben er nu een andere cilinder op gezet met 9 poorten maar nu wil hij helemaal niet meer starten ook niet als ik hem probeer aan te douwen dus ik denk dat er iets heel anders aan de hand is. de krukas is gelukkig niet krom, de cilinder is goed, de vonk is goed dus kom ik bij de carburateur uit en wat ik daar niet van snap is het slangetje van de vlotterkamer naar boven kan iemand dit uitleggen????



nu dat je een andere cilinder erop heb gezet, kan je echt HELEMAAAAAAAAL overnieuw gaan beginnen met afstellen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
toontje144 3-3-2011 19:43 Print reply
Posts: 48
dat wisten we al wel maar hij wil niet meer starten
en we weten nog steeds niet waar dat slangetje voor is
 
JB1 3-3-2011 20:05 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
12 mm was helemaal niets dus die is naar de prullenbak verhuist want er zat een behoorlijke lekkage in.
dus weer verder spitten en zijn tot de ontdekking gekomen dat hij met een sproeier 86 zonder luchtfilter en de luchtinlaat half afgeplakt wel goed loopt maar zet ik er het originele luchtfilter op dan valt hij weer dood als ik ineens vol gas geef.
heeft iemand hier een oplossing voor ????


wtf, lekkage is meestal gewoon puur het vlottertje wat wat krom ligt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
toontje144 3-3-2011 20:13 Print reply
Posts: 48
nee er zat echt een scheur in de vlotterkamer ik bedoel daar waar de kamer tegen aan geschroefd zit
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


wtf, lekkage is meestal gewoon puur het vlottertje wat wat krom ligt


 

Dit topic is 6202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved