een vonk op de bougie wil nog niet alles zeggen.
idd ben ik het er mee eens met vorige om eens een nieuwe bougie te proberen.
maar hoe oud is deze en wat voor ontsteking zit er in?
Ik heb geen ervaring met het japanse spul van weleer,
maar in de duitsers van toen zaten er contactpunten en condensators in.
en als die op en versleten zijn, krijg je wel vonk, maar werkt het niet als je vermogen gaat vragen.
dit probleem had ik na het opknappen van mijn zundapp, ondaks dat ik dit vervangen had was toch de condensator kaduuk, en dus was in korte tijd de contactpunten ook finito. zodat ik de brommer wel aan de praat kreeg, maar er dus ook niet meer als 20km (2e gang) uit kreeg.
eventueel de bougiekabel en kap vervangen, als deze er al vanaf nieuw-af-aan opzitten.
en eventueel een ontstekingsspoel, als deze er ook al wat jaartjes op zit.
weerstand is dodelijk in dit geval.
wat me ineens te binnen schiet:
de Honda mt van toen had een membraam in de carberateur en ik kan me heugen van mijn vriend dat die ook wel eens de geest gaven.
je zag er niet veel aan, maar met een nieuwe geplaatst kon hij mij dan weer bij houden