Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63815 - afstelling
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

toontje144 18-2-2011 19:57 Print reply
Posts: 48
nou het zit niet even tegen we zijn nu al een aantal weken bezig we hebben inmiddels 3 verschillende verhoudingen aan brandstof geprobeerd en met iedere verhouding(1:25,1:30en nu 1:50)alle sproeiers met verschillende lucht filters van 74 t/m 115 dus alles bij elkaar misschien wel 100 keer de carb eraf en erop tandwielen veranderd en 50 proefritjes ben ik het inderdaad even beu.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
twee goeie tips :
1 neem een standaard luchtfilter trommel
2 meng 1:50 goeie olie b.v Castrol TTS (hooguit 1:45 niet meer olie)

(of koop een nieuwe brommer en laat 'm onderhouden door de dealer en gooi deze bij het oud ijzer omdat het ff tegen zit )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 18-2-2011 om 19:41 uur.


 
Uncle BLAM 19-2-2011 1:37 Print reply

Posts: 1025
inmiddels is een nieuwe bougie geen overbodige luxe, wanneer de bougie steeds blootgesteld wordt aan een slechte verbranding en zodoende steeds nat wordt van benzine gaat de bougie kapot waardoor 'ie onregelmatig vonkt of bij hoge toeren gaat stotteren

misschien over een tijdje de moeite waard om te proberen, als je er weer even zin in hebt ik weet hoe frustrerend het kan zijn soms
 
een BF teller is sneller
Pingas 19-2-2011 8:28 Print reply
Posts: 25
een vonk op de bougie wil nog niet alles zeggen.
idd ben ik het er mee eens met vorige om eens een nieuwe bougie te proberen.
maar hoe oud is deze en wat voor ontsteking zit er in?
Ik heb geen ervaring met het japanse spul van weleer,
maar in de duitsers van toen zaten er contactpunten en condensators in.
en als die op en versleten zijn, krijg je wel vonk, maar werkt het niet als je vermogen gaat vragen.
dit probleem had ik na het opknappen van mijn zundapp, ondaks dat ik dit vervangen had was toch de condensator kaduuk, en dus was in korte tijd de contactpunten ook finito. zodat ik de brommer wel aan de praat kreeg, maar er dus ook niet meer als 20km (2e gang) uit kreeg.

eventueel de bougiekabel en kap vervangen, als deze er al vanaf nieuw-af-aan opzitten.
en eventueel een ontstekingsspoel, als deze er ook al wat jaartjes op zit.
weerstand is dodelijk in dit geval.

wat me ineens te binnen schiet:

de Honda mt van toen had een membraam in de carberateur en ik kan me heugen van mijn vriend dat die ook wel eens de geest gaven.
je zag er niet veel aan, maar met een nieuwe geplaatst kon hij mij dan weer bij houden

 
toontje144 19-2-2011 13:04 Print reply
Posts: 48
net een nieuwe bougie gehaald dus dat gaan we nog proberen en de bobine gaan we ook vervangen ik ben ook weer afgekoeld dus we gaan weer met frisse moet aan de gang.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingas
een vonk op de bougie wil nog niet alles zeggen.
idd ben ik het er mee eens met vorige om eens een nieuwe bougie te proberen.
maar hoe oud is deze en wat voor ontsteking zit er in?
Ik heb geen ervaring met het japanse spul van weleer,
maar in de duitsers van toen zaten er contactpunten en condensators in.
en als die op en versleten zijn, krijg je wel vonk, maar werkt het niet als je vermogen gaat vragen.
dit probleem had ik na het opknappen van mijn zundapp, ondaks dat ik dit vervangen had was toch de condensator kaduuk, en dus was in korte tijd de contactpunten ook finito. zodat ik de brommer wel aan de praat kreeg, maar er dus ook niet meer als 20km (2e gang) uit kreeg.

eventueel de bougiekabel en kap vervangen, als deze er al vanaf nieuw-af-aan opzitten.
en eventueel een ontstekingsspoel, als deze er ook al wat jaartjes op zit.
weerstand is dodelijk in dit geval.

wat me ineens te binnen schiet:

de Honda mt van toen had een membraam in de carberateur en ik kan me heugen van mijn vriend dat die ook wel eens de geest gaven.
je zag er niet veel aan, maar met een nieuwe geplaatst kon hij mij dan weer bij houden



 
Uncle BLAM 19-2-2011 15:00 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
net een nieuwe bougie gehaald dus dat gaan we nog proberen en de bobine gaan we ook vervangen ik ben ook weer afgekoeld dus we gaan weer met frisse moet aan de gang. [...]




de TSX bobine doet het wel of doet het niet (als hij vonkt is 'ie goed), het is een bobine met ingebouwde CDI die kun je niet vervangen met een bobine die er op lijkt, een tsx heeft geen contactpunten

Mijn eerdere tip van het luchtfilter is wel iets om te overdenken, ik heb zelf veel geprobeerd met TSX en alternatieve luchtfilters maar uiteindelijk kreeg ik de afstelling in het gehele toeren gebied pas goed met de originele luchtfilterbox (met nieuw element erin) waarvan ik het inlaat gat later wel had vergroot, daar zat een vernauwing in aan de binnenkant in het huis zelf, het vergroten van het inlaat gat maakte verder voor het afstellen iet uit

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 19-2-2011 om 15:05 uur.
 
een BF teller is sneller
gizanbahamut 19-2-2011 22:21 Print reply

Posts: 101
hallo ik ben de zoon van toontje de eigenaar van de brommer
we hebben de andere bonine er op gezet met een nieuwe bougie
ontsteking volledig vervroegd hij liep met het origineele lucht filter slecht en met het power filter en sproeier 103 het beste
we hebben nu een origenele uitlaat erop gezet en hij heeft hetzelfde resultaat we gaan nu even kijken bij de koppeling
 
grasmaaier89 19-2-2011 22:49 Print reply

Posts: 14412
hebben jullie de goede hittegraad bougie erin zitten?


en je kan kijken of je compressie goed is door m aan te duwen.
Hij zou t achterwiel moeten laten blokkeren in zn 1e versnelling, en in zn 2e versnelling moet hij dan minder blokkeren (echt net tegen het blokkeren aan).
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Uncle BLAM 19-2-2011 23:33 Print reply

Posts: 1025
met het originele luchtfilter (en de originele uitlaat eventueel) heeft de brommer een veel kleinere sproeier nodig dan de 103, ik denk aan een 70 b.v.
 
een BF teller is sneller
gizanbahamut 20-2-2011 9:24 Print reply

Posts: 101
wat is de goeie hitte graad er zit nu een 9 in geloof ik we gaan een kleinere sproeier proberen met alles origineel
 
gizanbahamut 20-2-2011 17:43 Print reply

Posts: 101
nu zit er een 75 sproeier in en het ori luchtfilter met 50 cc snel en een ori uitlaat als we vol gas geven valt hij dood en als je dan gas los laat pak hij weer op wat kan dit nou zijn?

even een vraagje kan het aan mijn cilinder liggen het is een 50 cc met membraan en met 4 poorten kan dit want ik zie ze altijd met 9 poorten


Dit bericht is gewijzigd door gizanbahamut op 20-2-2011 om 19:10 uur.
 
Uncle BLAM 20-2-2011 19:22 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gizanbahamut
nu zit er een 75 sproeier in en het ori luchtfilter met 50 cc snel en een ori uitlaat als we vol gas geven valt hij dood en als je dan gas los laat pak hij weer op wat kan dit nou zijn?

even een vraagje kan het aan mijn cilinder liggen het is een 50 cc met membraan en met 4 poorten kan dit want ik zie ze altijd met 9 poorten


Dit bericht is gewijzigd door gizanbahamut op 20-2-2011 om 19:10 uur.


als hij alleen met helemaal volgas uitvalt en met iets minder (tijdens het rijden) wel goed doet zou ik zeggen probeer eens sproeier 80

een 50cc snel cilinder (van/voor suzuki TSX aluminium met een gietijzeren wand) heeft meestal 1 uitlaatpoort en aan weerszijden spoelpoorten die elk opgesplitst zijn met een tussenschotje en tegenover de uitlaatpoort twee kleine poortjes naast elkaar .. verder zit er een inlaatpoort in die je niet ziet als je bovenop de zuiger kijkt maar die wordt geopend door de onderkant van de zuiger ook deze poort heeft een tussen schotje
het membraan inlaat gaat direct naar het carter

ik hoop dat je wat kan met deze informatie over de cilinder layout

 
een BF teller is sneller
gizanbahamut 20-2-2011 19:51 Print reply

Posts: 101
dus dat wil zeggen dat een 50 cc snel 9 poorten heeft
 
toontje144 20-2-2011 20:15 Print reply
Posts: 48
wat mijn zoon bedoeld is dat die van ons een uitlaatpoort en een inlaatpoort en twee spoelpoorten heeft en nergens tussenschotjes ook staat er aan de zijkant 50cc op
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gizanbahamut
dus dat wil zeggen dat een 50 cc snel 9 poorten heeft


 
toontje144 20-2-2011 20:49 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
wat mijn zoon bedoeld is dat die van ons een uitlaatpoort en een inlaatpoort en twee spoelpoorten heeft en nergens tussenschotjes ook staat er aan de zijkant 50cc op
en we hebben ook een 84, 92 103 en 110 geprobeerd verschillende luchtfilters en met alles het zelfde resultaat hij loopt alleen met 103 het beste maar ook dan zakt hij in boven de 7000 toeren [...]




 
toontje144 21-2-2011 18:11 Print reply
Posts: 48
we gaan nu een 12mm carburateur proberen en als dat ook niet helpt gaan we de membraan eruit halen
 

Dit topic is 6229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved