Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63815 - afstelling
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuperPobin 17-2-2011 20:33 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gizanbahamut
loopt het achter of voorwiel niet aan
dat kost het blok ook extra vermogen

Dit bericht is gewijzigd door gizanbahamut op 17-2-2011 om 20:32 uur.


Waarom zou een vastlopend voorwiel grote stotterend rook uit de uitlaat veroorzaken?

EDIT: zit er trouwens geen water in je benzine tank/carb?

Dit bericht is gewijzigd door SuperPobin op 17-2-2011 om 22:03 uur.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
JB1 17-2-2011 22:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
[...]


Waarom zou een vastlopend voorwiel grote stotterend rook uit de uitlaat veroorzaken?


Blok moet harder werken dan. komt minder vlot op toeren en dat dan icm met een slechte verbanding
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
toontje144 18-2-2011 12:32 Print reply
Posts: 48
we zijn er dus allemaal niets mee opgeschoten alle sproeiers geprobeerd en hij lijkt het het beste te doen op de 103 sproeier met het power filter maar dan houd hij in bij hoge toeren met 110 ploft hij bij hoge toeren en daar heb ik dus niet mee kunnen rijden.
ik weet het niet meer ik denk dat ik hem maar bij het oud ijzer gooi.
bedankt voor alle adviezen.

 
SuperPobin 18-2-2011 12:44 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
we zijn er dus allemaal niets mee opgeschoten alle sproeiers geprobeerd en hij lijkt het het beste te doen op de 103 sproeier met het power filter maar dan houd hij in bij hoge toeren met 110 ploft hij bij hoge toeren en daar heb ik dus niet mee kunnen rijden.
ik weet het niet meer ik denk dat ik hem maar bij het oud ijzer gooi.
bedankt voor alle adviezen.



HO stop! gooit u hem in het geheel bij oud ijzer!? dan wil ik em denk ik wel

Dit bericht is gewijzigd door SuperPobin op 18-2-2011 om 12:46 uur.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
XDr4g0nX 18-2-2011 12:58 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
[...]


HO stop! gooit u hem in het geheel bij oud ijzer!? dan wil ik em denk ik wel

Dit bericht is gewijzigd door SuperPobin op 18-2-2011 om 12:46 uur.

Dan heb ik voorrang, ik heb geen brommer meer!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
we zijn er dus allemaal niets mee opgeschoten alle sproeiers geprobeerd en hij lijkt het het beste te doen op de 103 sproeier met het power filter maar dan houd hij in bij hoge toeren met 110 ploft hij bij hoge toeren en daar heb ik dus niet mee kunnen rijden.
ik weet het niet meer ik denk dat ik hem maar bij het oud ijzer gooi.
bedankt voor alle adviezen.


Heeft u het originele luchtfilter nog liggen? Zo ja, dan kunt u die nog proberen te monteren en dan afstellen om te kijken of dat beter gaat.

Zou hij misschien valse lucht kunnen trekken ergens (weet niet of dat de rook kan veroorzaken ), dit zou u kunnen testen door even met een deo busje oid langs de plekken van de pakkingen te spuiten en kunnen/luisteren of hij in toerental veranderd.
 
Signature: [==||========] 20% complete
SuperPobin 18-2-2011 13:11 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Dan heb ik voorrang, ik heb geen brommer meer!
[...]

Heeft u het originele luchtfilter nog liggen? Zo ja, dan kunt u die nog proberen te monteren en dan afstellen om te kijken of dat beter gaat.

Zou hij misschien valse lucht kunnen trekken ergens (weet niet of dat de rook kan veroorzaken ), dit zou u kunnen testen door even met een deo busje oid langs de plekken van de pakkingen te spuiten en kunnen/luisteren of hij in toerental veranderd.


Haha is goed hoor, van mij mag je em hebben,

maar idd ik heb anders nog wel 1 helft van de originele luchtfilter liggen. maar zit er echt geen water in uw benzine tank/carb. dat kan het ook nog wel is veroorzaken.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
toontje144 18-2-2011 13:46 Print reply
Posts: 48
we hebben met elke sproeier de power filter en het originele filter geprobeerd en dan blijkt toch dat het probleem blijft en met het originele filter zelfs verergert .
ook water in de brandstof lijkt me onwaarschijnlijk
omdat we alles open hebben gehad en droog gemaakt en er is iedere keer nieuwe brandstof in gedaan.
zou het nog iets met de ontsteking te maken kunnen hebben
 
XDr4g0nX 18-2-2011 13:48 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
we hebben met elke sproeier de power filter en het originele filter geprobeerd en dan blijkt toch dat het probleem blijft en met het originele filter zelfs verergert .
ook water in de brandstof lijkt me onwaarschijnlijk
omdat we alles open hebben gehad en droog gemaakt en er is iedere keer nieuwe brandstof in gedaan.
zou het nog iets met de ontsteking te maken kunnen hebben

Waar staat de brommer? Binnen of buiten? Want het zou ook kunnen dat de bougie nat is geworden, dan vonkt hij bij de hogere toeren niet goed meer. Doordat hij daar dan minder verbrandt duwt hij de onverbrande gewoon de uitlaat uit, dus rook.
 
Signature: [==||========] 20% complete
SuperPobin 18-2-2011 13:51 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
we hebben met elke sproeier de power filter en het originele filter geprobeerd en dan blijkt toch dat het probleem blijft en met het originele filter zelfs verergert .
ook water in de brandstof lijkt me onwaarschijnlijk
omdat we alles open hebben gehad en droog gemaakt en er is iedere keer nieuwe brandstof in gedaan.
zou het nog iets met de ontsteking te maken kunnen hebben


Mij lijkt de sproeier toch echt te groot. ik heb nu 86 erin zitten, maar je heb ook sproeiers die beetje langwerpig zijn en korte sproeiers.. dat maakt ook verschil uit heh...
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
toontje144 18-2-2011 14:01 Print reply
Posts: 48
we hebben er nu een korte 95 in zitten en hij loopt er goed op maar hij houd weer in op hoge toeren
wat is het verschil tussen een korte en lange sproeier?
 
SuperPobin 18-2-2011 14:09 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
we hebben er nu een korte 95 in zitten en hij loopt er goed op maar hij houd weer in op hoge toeren
wat is het verschil tussen een korte en lange sproeier?


Ik heb werkelijk geen flauw idee wat het verschil uitmaakt maar het geeft wel groot verschil, bijv, met een lange 90 geeft ie meer benzine dan een korte 90 oid.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
ChielTZR 18-2-2011 14:20 Print reply

Posts: 6016
rookt hij nu niet meer?
voldoende compressie?
mooie vonk?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
toontje144 18-2-2011 14:40 Print reply
Posts: 48
hij vonkt goed en de compressie weet ik niet
hij rookt niet meer
 
toontje144 18-2-2011 16:51 Print reply
Posts: 48
hoe weet ik of er voldoende compressie is kun je dat meten of zo want de kickstarter kan je met de hand naar beneden duwen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
rookt hij nu niet meer?
voldoende compressie?
mooie vonk?


 
Uncle BLAM 18-2-2011 19:39 Print reply

Posts: 1025
twee goeie tips :
1 neem een standaard luchtfilter trommel
2 meng 1:50 goeie olie b.v Castrol TTS (hooguit 1:45 niet meer olie)

(of koop een nieuwe brommer en laat 'm onderhouden door de dealer en gooi deze bij het oud ijzer omdat het ff tegen zit )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 18-2-2011 om 19:41 uur.
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 6204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved