Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63815 - afstelling
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

toontje144 16-2-2011 15:29 Print topicpost
Posts: 48
hallo sleutelaar
ik ga toch weer een beroep doen op jullie adviezen het volgende doet zich bij de suzuki tsx van mijn zoon,
we hebben nu inmiddels een redelijke afstelling gevonden maar als we vol gas geven dan komt er uit de uitlaat stoots gewijs
een dikke rookwolk net alsof de verbranding niet optimaal is.
kan dat de bougie zijn of de ontsteking
graag jullie advies
 

XDr4g0nX 16-2-2011 15:38 Print reply

Posts: 3526
Ik weet niet of u al was gewezen op het FAQ artikel over het optimaal afstellen van de carburateur?
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Want bedoelt u met "stootsgewijs" dat de brommer stottert?
En welke kleur heeft de rookwolk?
 
Signature: [==||========] 20% complete
tsxhunter 16-2-2011 15:39 Print reply

Posts: 9332
filmpje?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
toontje144 16-2-2011 17:03 Print reply
Posts: 48
die topic over afstellen heb ik gelezen en zo zijn we ook aan de afstelling gekomen die we nu hebben.
hij stotter niet echt het lijkt erop of de brandstof niet voldoende verbrand of dat hij te vet gesmeerd word en dat doet hij ongeveer iedere drie seconde bij vol gas. hij blijft wel gewoon lopen .
 
toontje144 16-2-2011 17:04 Print reply
Posts: 48
hoe voeg je een filmpje toe
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
filmpje?


 
XDr4g0nX 16-2-2011 17:08 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
die topic over afstellen heb ik gelezen en zo zijn we ook aan de afstelling gekomen die we nu hebben.
hij stotter niet echt het lijkt erop of de brandstof niet voldoende verbrand of dat hij te vet gesmeerd word en dat doet hij ongeveer iedere drie seconde bij vol gas. hij blijft wel gewoon lopen .

Want wat is de volledige setup van de TSX?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
hoe voeg je een filmpje toe[...]



Even het filmpje uploaden naar bijvoorbeeld youtube, of ander photobucket, imageshack, mijnalbum, of een andere online backup naar keuze.
En vervolgens de link hier plaatsen.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 16-2-2011 om 17:09 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
toontje144 16-2-2011 18:43 Print reply
Posts: 48
de volledige set-up is
een 50cc snel
16 mm minkuni met een 103 sproeier
power luchtfilter
proma uitlaat

filmpje zal ik morgen proberen te maken.

 
RD50mx 16-2-2011 18:48 Print reply
Posts: 353
hoeveel smeert hij ongeveer? oliepompje, of aan de pomp gekocht?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
antonhonda 16-2-2011 19:11 Print reply

Posts: 3616
doet hij het ook nog
als je er een stuk me gereden hebt ?

kan als die een poos stil gestaan of los is geweest dat ie gewoon eventjes rook
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
_3s_ 16-2-2011 19:14 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
de volledige set-up is
een 50cc snel
16 mm minkuni met een 103 sproeier
power luchtfilter
proma uitlaat

filmpje zal ik morgen proberen te maken.


Als de brommer koud is moet je hem ook niet meteen op vol toeren laten draaien, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel.

sproeier 103 lijkt me redelijk groot.. probeer eens achteraan in de 80 ( 86 -88 ong)
 
Jeuj TSW erbij! =D
toontje144 16-2-2011 19:57 Print reply
Posts: 48
hij doet het ook als hij warm en als ik er een stuk mee gereden heb en een kleinere sproeier is ook geen optie want dan houd hij constant in boven de 3000 toeren we hebben 75,84.95,103,110 en een 115 geprobeerd en op de 103 loopt hij het beste en draait hij ruim 11000 toeren maar boven de 60000 gaat hij dat rook probleem geven ik hoop dat ik morgen een filmpje kan maken dan kunnen jullie het zelf zien.
de brandstof meng ik zelf en is nu 1:30 was eerst 1:25 en toen was er niets aan de hand en de brandstof bij de pomp is 1:40 en ik denk dat dat erg schraal is voor een oudere brommer.
tijdens het rijden krijg ik hem nog steeds niet lekker op toeren en kan niet in de 5de versnelling rijden we hoopten nu hij wel lekker toeren draait dat dat ook opgelost was maar dat is niet zo dus ik denk dat dat met de tandwielen te maken heeft.

 
XDr4g0nX 16-2-2011 20:09 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
hij doet het ook als hij warm en als ik er een stuk mee gereden heb en een kleinere sproeier is ook geen optie want dan houd hij constant in boven de 3000 toeren we hebben 75,84.95,103,110 en een 115 geprobeerd en op de 103 loopt hij het beste en draait hij ruim 11000 toeren maar boven de 60000 gaat hij dat rook probleem geven ik hoop dat ik morgen een filmpje kan maken dan kunnen jullie het zelf zien.
de brandstof meng ik zelf en is nu 1:30 was eerst 1:25 en toen was er niets aan de hand en de brandstof bij de pomp is 1:40 en ik denk dat dat erg schraal is voor een oudere brommer.
tijdens het rijden krijg ik hem nog steeds niet lekker op toeren en kan niet in de 5de versnelling rijden we hoopten nu hij wel lekker toeren draait dat dat ook opgelost was maar dat is niet zo dus ik denk dat dat met de tandwielen te maken heeft.


Dat u 1:40 smeert kan misschien wel het probleem geven, dat hij te veel olie binnen krijgt en dat hij daardoor niet zijn volle vermogen kan bereiken.
Ik zou proberen rond de 1:45 of de 1:50 te smeren, heb ik zelf met een 50cc snel mee gereden zonder problemen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
toontje144 16-2-2011 20:50 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Dat u 1:40 smeert kan misschien wel het probleem geven, dat hij te veel olie binnen krijgt en dat hij daardoor niet zijn volle vermogen kan bereiken.
Ik zou proberen rond de 1:45 of de 1:50 te smeren, heb ik zelf met een 50cc snel mee gereden zonder problemen.

ik smeer 1:30 omdat dat volgens onze brommer boer het beste was voor oudere brommers en dat wat ze bij de pomp verkopen is 1:40 en dat was volgens hem te schraal.
de brandstof tijdens het testen een paar weken geleden was van mijn tuinfrees en die smeer ik 1:25 en toen had hij dat probleem niet ik ben zo bang voor een vastloper
 
Tobias Verhoef 17-2-2011 8:58 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
[...]

ik smeer 1:30 omdat dat volgens onze brommer boer het beste was voor oudere brommers en dat wat ze bij de pomp verkopen is 1:40 en dat was volgens hem te schraal.
de brandstof tijdens het testen een paar weken geleden was van mijn tuinfrees en die smeer ik 1:25 en toen had hij dat probleem niet ik ben zo bang voor een vastloper


Een vastloper komt meestal niet door te weinig smering maar door een slechte afstelling
Ik rij ook op een hele oude brommer rond en daar smeer ik ook gewoon 1 op 50. Het is alleen belangrijk dat er goeie mengsmering word gebruikt en niet goedkope van de gamma ofzo.

Die powerfilter kan ook het afstellen verpesten, heeft u nog de standaard filter liggen?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
toontje144 17-2-2011 14:24 Print reply
Posts: 48
net andere benzine gemengd en geprobeerd en het roken is inderdaad een stuk minder eigenlijk bijna niets meer dus deze verhouding zal idd wel beter kloppen.
maar het probleem van niet doortrekken in z'n 3,4,en 5 is er nog steeds we gaan nu een ander tandwiel zetten met de hoop dat dit beter is.
alvast allemaal bedankt
 
gizanbahamut 17-2-2011 20:29 Print reply

Posts: 101
loopt het achter of voorwiel niet aan
dat kost het blok ook extra vermogen

Dit bericht is gewijzigd door gizanbahamut op 17-2-2011 om 20:32 uur.
 

Dit topic is 6177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved